Identifying Data 2020/21
Subject (*) Group relationships and psychosocial intervention Code 615G01405
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
ana.lopez-corton@udc.es
Lecturers
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
ana.lopez-corton@udc.es
Web
General description A materia de Relacións grupais e Intervención psicosocial pretende familiarizar ao alumno no coñecemento e manexo das ferramentas teóricas e metodolóxicas da Psicoloxía grupal e da intervención psicosocial en situacións conflitivas ou de necesidade. Neste sentido fíxanse como objetivosl introducilo no coñecemento dos temas de estudo e investigación e das áreas de intervención no comportamento grupal; familiarizalo co estudo da interacción social e as relacións humanas a través das condutas concretas que realizan as persoas tanto individualmente como en grupo.

Preténdese tamén analizar os contextos reais e simbólicos nos que se desenvolve a conduta grupal prestando atención aos procesos de percepción, atribución, actitudes, comportamentos e representacións resultantes, principalmente nunha sociedade aberta, multicultural e multilinguistica.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non haberá cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas:

*Metodoloxías docentes que se modifican
A sesión maxistral presencial será realizada a través de Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: segundo a necesidade do alumnado, para resolver dúbidas
Moodle: segundo a necesidade do alumnado
Teams, sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teórico e dos traballos tutelados, así como dos estados de casos

4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación. Agás na presentación oral que poderá ser substituída por unha presentación asíncrona

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiales de traballo de manera dixitalizada

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
A36 Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B9 Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad.
B12 Trabajo en equipo.
B22 Liderazgo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 A2
B9
B22
Capacidad de análisis y síntesis B3 A2
B3
B9
B12
B22
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales A36 A2
A36
B3
B9
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos A2 A2
A36
B9
B12
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 B9
B12
Liderazgo B22 B9
B12
B22
Trabajo en equipo B12 B12
B22

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: A ESTRUCTURA DO GRUPO
1.- Componentes da estructura grupal. 2. Posicións estatus e roles. 3.- A natureza das normas grupales. 4.- As diversas acepcións da cohesión.
TEMA 2: HABILIDADES DE RELACIÓN CO GRUPO 1. Estilos de Comunicación. 2. Asertividade
3. Comunicación non verbal
TEMA 3: O LIDERAZGO NOS GRUPOS 1.- Xefes, líderes e directivos. 2.- Poder, liderazgo e influencia. 3.- Carisma e visión no liderazgo. 4.- As habilidades de liderazgo.
TEMA 4: COOPERACIÓN, COMPETICIÓN E RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS NOS GRUPOS 1.Cooperación e competitividade. 2.Influencia Social 3. Resolución de conflictos. 5.Estratexias psicosociais contra a discriminación e o prexuicio.
TEMA 5: DISEÑO E IMPLEMENTACIÓN DUN PROGRAMA DE INTERVENCIÓN 1.- Fases no diseño dun programa de intervención
2.- Implimentación : da iniciativa a acción
3.- Estratexias de implementación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study B3 B9 B12 6.5 13 19.5
Directed discussion B3 7 7 14
Supervised projects A36 B12 7 21 28
Oral presentation B3 B22 2 10 12
Guest lecture / keynote speech A2 7 30 37
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Supervised projects Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Oral presentation Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Description
Os/as estudiantes recibirán atención personalizada sempre que o necesiten. En calquer caso informarán periodicamente a profesora do estado do traballo

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A36 B12 Consistirá na realización de actividades de carácter práctico: resumenes sobre documentos analizados individualmente ou en grupo; procura e análise de información sobre temas e situacións sociais; identificación e tratamento de problemas cos procedementos pertinentes; interpretar resutados de traballos de investigación
realizados
40
Oral presentation B3 B22 Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica 20
Guest lecture / keynote speech A2 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
20
Case study B3 B9 B12 Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada 20
 
Assessment comments

Convocatoria ordinaria

A nota final será a suma de todas as metodoloxías. É necesario aprobar cada unha das partes para poder superar a asignatura

O alumnado con asistencia parcial  ou dispensa académica deberá ponerse en contacto coa profesora ao inicio do curso para substituir a sesión maxistral por  tareas consistentes en estudio de casos ou traballos tutelados

Convocatoria Extraordinaria

O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase, excepto a sesión maxistral que será substituida por tareas diseñadas en función da asignatura e que se deberán entregar con fecha tope o día e hora da fecha oficial de examen


Sources of information
Basic CARTWRIGHT, D. y ZANDER, A. (1992). Dinámica de Grupos. México: Trillas
AYESTARÁN, S. (1996). El grupo como construcción social. Barcelona: Plural Ediciones
ANZIEU, D. y MARTIN, J. (1997). La Dinámica de los Grupos Pequeños. Biblioteca Nueva: Madrid
BUENO, J. R. (1993). La intervención psicosocial. Programas y experiencias> . Madrid: Editorial Popular
ROMAY, J. (2005). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva
HUICI, C. y MORALES, J. F. (2004). Psicología de los grupos. Madrid: UNED
GIL, F. y ALCOVER, J. M. (Eds.) (1999). Psicología de los grupos. Madrid: Pirámide
Blanco Abarca, Amalio (2005). Psicología de los grupos. Madrid : Pearson, [2005]
José C. Sánchez. (2014). Psicología de los grupos : teorías, procesos y aplicaciones /. Mc Graw Hill[Recurso electrónico]
BLANCO, A., CABALLERO, A. y DE LA CORTE, L. (2004). Psicología de los Grupos Madrid. Madrid: Pearson
SÁNCHEZ, J. C. (2002). Psicología de los grupos. Teorías, procesos y aplicaciones. Madrid: Mc Graw
Canto Ortiz, Jesús M. (2006). Psicología de los grupos: estructura y procesos (2a. ed. Ediciones Aljibe (recurso Electrónico)

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Social Psychology/615G01108

Other comments
As calificacións obtidas na primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.