Identifying Data 2019/20
Subject (*) Secondary data sources for the study of society Code 615G01408
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Suárez Grimalt, Laura
E-mail
laura.suarez.grimalt@udc.es
Lecturers
Suárez Grimalt, Laura
E-mail
laura.suarez.grimalt@udc.es
Web http://carmenlamela.wordpress.com
General description A través desta materia, o alumno familiarizarase coas principais fontes de datos secundarios en Galicia, España e a nivel internacional. O obxectivo básico é que coñeza a variedade e as limitacións da información dispoñible sobre os principais feitos sociais, así como os principios básicos que orientan a produción e a xestión desta información.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación.
A14 Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social.
A16 Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos.
A17 Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.).
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
B2 Toma de decisiones.
B5 Capacidad de gestión de la información.
B7 Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio.
B13 Razonamiento crítico.
B17 Motivación por la calidad.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecerá unha ampla variedade de fontes estatísticas e de bases de datos nacionais e internacionais. A7
A17
B5
B7
C1
C3
Saberá valorar a relevancia, fiabilidade, utilidade e aplicabilidade da información e das bases de datos secundarios A7
A14
A16
A17
A34
B2
B5
B13
B17
C1
C3
C6
Saberá como acceder e traballar coas principais bases de datos secundarios para a análise sociolóxica. A14
A17
B5
B7
B17
C3
Coñecerá as dimensións e os problemas básicos a ter en conta á hora de deseñar unha base de datos A14
A16
A34
B2
B5
B13
B17
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I: FONTES SECUNDARIAS: USOS E CONCEPTOS 1. Relevancia e aplicabilidad dos datos secundarios na investigación social.

2. Ideoloxía e estatística.

3. Características das fontes estatísticas: cobertura, fiabilidade, coherencia, correspondencia, etc.
TEMA II: PRINCIPAIS FONTES DE DATOS SECUNDARIOS PARA A ANÁLISE SOCIOLÓXICA 4. Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigacións Sociolóxicas.

5. Principais organismos e fontes internacionais.
TEMA III: APLICACIONS PRÁCTICAS: TRABALLANDO CON FONTES DE DATOS SECUNDARIOS 6. A interpretación da información estatística: a importancia da metainformación.

7. O manexo informático dos datos.

8. Referenciar os datos estatísticos e presentación de resultados.

9. Integrar datos secundarios e primarios na investigación social.

10. Custos e beneficios na producción e mantenimiento de datos estatísticos: erros e procesos de corrección, difusión da información, etc.

11. Fontes secundarias de datos cualitativos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 15 45 60
Guest lecture / keynote speech A7 A14 A16 A17 A34 16 32 48
 
Personalized attention 4.5 0 4.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O alumno será valorado a través dun traballo tutelado que irá elaborando durante o curso, a través das horas presenciais dedicadas ás clases prácticas, e a través das horas non presenciais que dedique á materia.
Guest lecture / keynote speech Docencia presencial de desenvolvemento e debate do programa.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada desenvolveráse de xeito individual para a resolución de dúbidas e problemas. Asemade, para o desenvolvemento dos traballos tutelados e a súa presentación oral, prevese atención en grupos. O desenvolvemento da atención persoalizada será a través do horario de titorías establecido.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 Nos traballos tutelados valorarase a capacidade de xestión, procura e síntese da información, así como a capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos. 100
 
Assessment comments
Este sistema de avaliación admite en igualdade de condicións ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Para a segunda e posteriores convocatorias, pedirase tamén un traballo final, aínda que as condicións do mesmo deberán ser acordadas en titoría.

Sources of information
Basic

De Miguel, Amando. 2009. "Historia personal de una desventura: los 'foessas'", Política y Sociedad 46(3): 91-102.
Fernández Esquinas, Manuel. 2003. "Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales", Empiria 6: 47-77.
García Ferrando, M., Ibáñez, J. y F. Alvira (Comp), 2000. El análisis de la realidad social. Madrid, Alianza (tercera edición revisada).
Osborne, Raquel. 2008. "De la 'violencia' (de género) a las 'cifras de la violencia': una cuestión política", Empiria 15: 99-124.
Porter Theodore M. 2009. "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuatificado", Empiria 18: 19-35.
Reher, D-S e Valero Lobo, Á. (1995). Fuentes de información demográfica en España. Madrid: CIS.

A principios de curso entregarase unha bibliografía máis extensa e detallada para cada parte da materia, así como referencias a webs vinculadas a unha ampla variedade de bases de datos.

Complementary

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.