Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) A función dos recursos humanos na empresa Código 615G01414
Titulación
Grao en Socioloxia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Martinez Barreiro, Ana Maria Angeles
Correo electrónico
ana.mbarreiro@udc.es
Profesorado
Martinez Barreiro, Ana Maria Angeles
Correo electrónico
ana.mbarreiro@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo xeral desta materia é dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Por iso é polo que se procederá ao estudo de como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano nas empresas do século XXI

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
A20 Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos.
A22 Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos.
A25 Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones).
A28 Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales.
A29 Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones.
A33 Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje.
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
B1 Capacidad de organización y planificación.
B2 Toma de decisiones.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Resolución de problemas.
B5 Capacidad de gestión de la información.
B10 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B12 Trabajo en equipo.
B14 Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar.
B17 Motivación por la calidad.
B19 Adaptación a nuevas situaciones.
B22 Liderazgo.
B23 Iniciativa y espíritu emprendedor.
B24 Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Da mesma maneira estúdase como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano en empresa. A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Saber analizar as diferentes formas de organizacion dos departamentos de recursos humanos A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Saber definir as funcións dos departamentos de recursos humanos A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Saber identificar vos tipos de comunicación na empresa A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
Saber Organizar os pasos básicos dun proceso de selección A2
A20
A22
A25
A28
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
Saber analizar a motivación no traballo A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Valorar a necesidade de establecer métodos de control dos traballadores da empresa: o control do persoal A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

TEMA 1. A FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA.

Caracterización da función de recursos humanos.
Principais contidos da función de recursos humanos na empresa.
TEMA 2. CAMBIOS E TENDENCIAS QUE AFECTAN Á FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA.
Cambios sociais, políticos e legais.
Cambios tecnolóxicos.
Cambios organizativos
TEMA 3. DIRECCIÓN ESTRATEGICA DOS RECURSOS HUMANOS. Caracterización da Dirección de Recursos humanos como actividade estratéxica
Modelo de Dirección estratéxica dos recursos humanos.
A formulación e implantación de obxectivos e estratexias de recursos humanos.
TEMA 4. PREPARACIÓN E SELECCIÓN
Planificación de necesidades.
Deseño e análise de postos de traballo.
Recrutamento e selección de persoal.
TEMA 5. DESENVOLVEMENTO E AVALIACIÓN.
Orientación e acollida.
Capacitación e desenvolvo
Plans de carreira profesional.
Avaliación do desempeño.
A xestión do coñecemento nas organizacións.
Motivación dos recursos humanos
TEMA 6. COMPENSACION E MARCO LABORAL.
A retribución.
O contrato.
TEMA 7.HABILIDADES DIRECTIVAS. O traballo creativo en grupo.
A comunicación.
Motivación.
Liderado.
Clima organizacional.

PROGRAMA DE PRÁCTICAS
Ao tratarse dunha materia eminentemente práctica cada tema compleméntase con:
1.- Lecturas de actualidade, principalmente de prensa económica.
2.- Estudos de caso que han de ser resoltos en clase.
3.- Traballos por parte do alumno

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A34 A2 B1 C1 C2 C5 32 0 32
Traballos tutelados A22 A29 B12 B14 B17 C4 15 30 45
Solución de problemas A20 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B19 B22 B23 B24 B27 C3 14 0 14
Proba obxectiva A2 B5 B3 C7 C8 20 0 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explicará os contidos básicos da materia na aula. E, apoiásense en soporte visual
Traballos tutelados O alumno presentará tres traballos sobre os contidos do programa: a intelixencia emocional, comunicación e deseño dos CV...)
Solución de problemas Consistirá na resolución dun conxunto de probas prácticas ou resolución de casos que que han de ser resoltos en clase
Proba obxectiva O alumno ha de presentarse a unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Realizarase de maneira individual a través dos traballos tutelados e na solución de problemas contribuíndo á retroalimentación cara a cara cando o alumno requírao

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A34 A2 B1 C1 C2 C5 Preténdese ter en conta as exposicións orais do tres traballos 30
Solución de problemas A20 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B19 B22 B23 B24 B27 C3 Consistirá na avaliación de cada un dos casos prácticos 10
Traballos tutelados A22 A29 B12 B14 B17 C4 O alumno ten que realizar tres traballos dos contidos do programa. 30
Proba obxectiva A2 B5 B3 C7 C8 O alumno ha de superar unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia Convén lembrar que aínda que ou alumno/a supere esta proba non é requisito abondo para aprobar a materia, xa que é imprescindible ter realizado a parte práctica que se explico anteriomente.Por outra dicir que as cualificacións dos elementos na 1ª se se gardasen para a 2º oportunidade 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Laurent Cantet 2001 (2001). El empleo del Tiempo - (L'emploi du temps ( . Francia
Laurent Cantet (1999). Laurent Cantet . Francia
Chiavenato, idalberto (2011). Administración de los recursos humanos. McGraw-Hill, México
Valero Matas, Jesús (2010). Casos Prácticos de recursos humanos y relaciones laborales. Madrid, Pirámide
Kindler, Herbert S (1998). Como gestionar los conflictos. Madrid, de estudios de ramón Areces
Ken Robinson (2011). El elemento. España, Momdadori
Goleman, Daniel (2008). El lider resonante, crea más. Barcelona, Kairos
Ken Loach, 2007 (2007). En un mundo libre –I´ts a free world . Inglesa
AAVV (2006). Gestión de los recursos humanos dela analisisi teórico a la solución práctica. Prentice Hall International, Madrid.
Nicola Klotz (2008). La Cuestión Humana - La Question Humaine, . Inglesa
Goleman, Daniel (2004). La inteligencia emocional. Barcelona, Kairos
Hare, Beverly (2003). Ser asertivo. Barcelona, Gestión2000
Oscar Godoy,2010) (2010). Ulises . Chile

DIRECCIONES WEB DE INTERÉS
§
 http://www.capitalhumano.es/
§
 http://arearh.com/
§
 http://aedipe.es/
§
 http://www.degerencia.com/enlaces.php?o=tema&p=10285
§
 http://www.ine.es/
§
 http://www.siop.org/
§
 http://www.mtas.es/insht/index.htm
§
 http://www.tea-cegos.es/
§
 http://www.losrecursoshumanos.com/
§
 http://www.infoempleo.com/
§
 http://www.capitalhumano.net/
§ http://www.rrhhmagazine.com

Bibliografía complementaria

Elías, J.; Mascaray, J.: Más allá de la comunicación interna. Gestión 2000, Barcelona 1998.
Puchol, L. (2000): Casos y supuestos en dirección y gestión de recursos humanos. Díaz de Santos, Madrid.
Pérez Corostegui, E. Y Rodrigo Moya, B.: Desarrollo y evaluación de recursos humanos. Pirámide, Madrid 1998.


DIRECCIONES WEB DE INTERÉS
§
http://www.capitalhumano.es/
§
http://arearh.com/
§
http://aedipe.es/
§
http://www.degerencia.com/enlaces.php?o=tema&p=10285
§
http://www.ine.es/
§
http://www.siop.org/
§
http://www.mtas.es/insht/index.htm
§
http://www.tea-cegos.es/
§
http://www.losrecursoshumanos.com/
§
http://www.infoempleo.com/
§
http://www.capitalhumano.net/
§ http://www.rrhhmagazine.com


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Socioloxía económica e das organizacións/615G01207

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías