Identifying Data 2017/18
Subject (*) The role of human resources in business Code 615G01414
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description O obxectivo xeral desta materia é dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Por iso é polo que se procederá ao estudo de como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
A20 Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos.
A22 Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos.
A25 Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones).
A28 Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales.
A29 Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones.
A33 Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje.
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
B1 Capacidad de organización y planificación.
B2 Toma de decisiones.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Resolución de problemas.
B5 Capacidad de gestión de la información.
B10 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B12 Trabajo en equipo.
B14 Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar.
B17 Motivación por la calidad.
B19 Adaptación a nuevas situaciones.
B22 Liderazgo.
B23 Iniciativa y espíritu emprendedor.
B24 Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Da mesma maneira estúdase como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano en empresa. A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Coñecer a forma na que se organizan os departamentos de recursos humanos A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Saber definir as funcións dos departamentos de recursos humanos A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Saber identificar os tipos de comunicación na empresa A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
Saber organizar os pasos básicos dun proceso de selección A2
A20
A22
A25
A28
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
C1
C2
C3
C4
C5
C7
C8
Saber analizar a motivación no traballo A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Saber como se realiza o seguimento dos empregados dende a súa incorporación, o seu plan de carreira até a súa saída da empresa. A2
A20
A22
A25
A29
A33
A34
B1
B4
B5
B10
B27
C3
C4
C7
Valorar a necesidade de establecer métodos de control dos traballadores da empresa: o control do persoal A2
A20
A22
A25
A28
A29
A33
A34
B1
B2
B3
B4
B5
B10
B12
B14
B17
B19
B22
B23
B24
B27
C1
C3
C4
C5
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. A FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. Historia e antecedentes.
Caracterización da función de recursos humanos.
Principais contidos da función de recursos humanos na empresa.
TEMA 2. CAMBIOS E TENDENCIAS QUE AFECTAN Á FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. Cambios sociais, políticos e legais.
Cambios tecnolóxicos.
Cambios organizativos.
TEMA 3. DIRECCIÓN ESTRATÉXICA DOS RECURSOS HUMANOS. Caracterización da dirección de recursos humanos como actividade estratéxica.
Modelo de dirección estratéxica dos recursos humanos.
A formulación e implantación de obxectivos e estratexias de recursos humanos.
TEMA 4. PREPARACIÓN E SELECCIÓN
Planificación de necesidades.
Deseño e análise de postos de traballo.
Recrutamento e selección de persoal.
TEMA 5. DESENVOLVEMENTO E AVALIACIÓN Orientación e acollida.
Capacitación e desenvolvo.
Plans de carreira profesional.
Avaliación do desempeño.
A xestión do coñecemento nas organizacións.
Motivación dos recursos humanos.
TEMA 6. COMPENSACION E MARCO LABORAL.
A retribución.
O contrato.
TEMA 7. HABILIDADES DIRECTIVAS. O traballo creativo en grupo.
A comunicación.
Motivación.
Liderado.
Clima organizacional.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A34 B1 C1 C2 C5 17.5 26.25 43.75
Problem solving A20 A22 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27 C4 C3 20 30 50
Objective test A2 B3 B5 C7 C8 2 15.25 17.25
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará os contidos básicos da materia na aula utilizando material en soporte visual e artigos de interese.
Problem solving Consistirá na realización de actividades prácticas propostas pola profesora, correspondentes aos temas da materia. Estas actividades serán expostas e explicadas na aula, polo que para a súa correcta resolución é necesaria a asistencia a clase (non se poden faltar máis de tres clases sen xustificación)
Objective test O alumno presentarase a unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Description
Realizarase de maneira individual na aula a través da solución de problemas (contribuíndo á retroalimentación cara a cara) cando o alumno requírao e nas tutorías personalizadas cando o alumnado o precise.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A20 A22 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27 C4 C3 Consistirá na realización dos exercicios prácticos. 50
Objective test A2 B3 B5 C7 C8 O alumno ten que superar unha proba obxectiva sobre os conceptos básicos da materia. 50
 
Assessment comments

O alumno debe ter superada a parte práctica e teórica da materia para facer a media. No caso de só superar unha das partes da materia, gardarase para a segunda oportunidade.

O alumnado que se acolla ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia debe porse en contacto coas profesoras para fixar a súa forma de avaliación que consistirá na elaboración de prácticas de forma individual (50% da nota) e a realización do exame na data oficial da UDC (50% da nota). Débense aprobar ambas as partes para superar a materia.



Sources of information
Basic (). .
Laurent Cantet 2001 (2001). El empleo del Tiempo - (L'emploi du temps ( . Francia
Laurent Cantet (1999). Laurent Cantet . Francia
Chiavenato, idalberto (2011). Administración de los recursos humanos. McGraw-Hill, México
Valero Matas, Jesús (2010). Casos Prácticos de recursos humanos y relaciones laborales. Madrid, Pirámide
Kindler, Herbert S (1998). Como gestionar los conflictos. Madrid, de estudios de ramón Areces
Ken Robinson (2011). El elemento. España, Momdadori
Goleman, Daniel (2008). El lider resonante, crea más. Barcelona, Kairos
Ken Loach, 2007 (2007). En un mundo libre –I´ts a free world . Inglesa
AAVV (2006). Gestión de los recursos humanos dela analisisi teórico a la solución práctica. Prentice Hall International, Madrid.
Nicola Klotz (2008). La Cuestión Humana - La Question Humaine, . Inglesa
Goleman, Daniel (2004). La inteligencia emocional. Barcelona, Kairos
Hare, Beverly (2003). Ser asertivo. Barcelona, Gestión2000
Oscar Godoy,2010) (2010). Ulises . Chile


Complementary

Elías, J.; Mascaray, J.: Más allá de la comunicación interna. Gestión 2000, Barcelona 1998.
Puchol, L. (2000): Casos y supuestos en dirección y gestión de recursos humanos. Díaz de Santos, Madrid.
Pérez Corostegui, E. Y Rodrigo Moya, B.: Desarrollo y evaluación de recursos humanos. Pirámide, Madrid 1998.


DIRECCIONES WEB DE INTERÉS
§
http://www.capitalhumano.es/
§
http://arearh.com/
§
http://aedipe.es/
§
http://www.degerencia.com/enlaces.php?o=tema&p=10285
§
http://www.ine.es/
§
http://www.siop.org/
§
http://www.mtas.es/insht/index.htm
§
http://www.tea-cegos.es/
§
http://www.losrecursoshumanos.com/
§
http://www.infoempleo.com/
§
http://www.capitalhumano.net/
§ http://www.rrhhmagazine.com


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Economic and organisational sociology/615G01207

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.