Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
A20 |
Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos. |
A22 |
Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos. |
A25 |
Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones). |
A28 |
Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales. |
A29 |
Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones. |
A33 |
Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje. |
A34 |
Conocimientos y actitudes de ética profesional. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B10 |
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B14 |
Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar. |
B17 |
Motivación por la calidad. |
B19 |
Adaptación a nuevas situaciones. |
B22 |
Liderazgo. |
B23 |
Iniciativa y espíritu emprendedor. |
B24 |
Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Da mesma maneira estúdase como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano en empresa.
|
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Coñecer a forma na que se organizan os departamentos de recursos humanos |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber definir as funcións dos departamentos de recursos humanos |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber identificar os tipos de comunicación na empresa |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber organizar os pasos básicos dun proceso de selección |
A2 A20 A22 A25 A28 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber analizar a motivación no traballo |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Saber como se realiza o seguimento dos empregados dende a súa incorporación, o seu plan de carreira até a súa saída da empresa. |
A2 A20 A22 A25 A29 A33 A34
|
B1 B4 B5 B10 B27
|
C3 C4 C7
|
Valorar a necesidade de establecer métodos de control dos traballadores da empresa: o control do persoal |
A2 A20 A22 A25 A28 A29 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. A FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. |
Historia e antecedentes.
Caracterización da función de recursos humanos.
Principais contidos da función de recursos humanos na empresa. |
TEMA 2. ANÁLISIS DA EMPRESA COMO SISTEMA SOCIAL. |
Organización formal (funcional e xerárquica) e organización informal.
A burocracia industrial.
Sistema de roles. |
TEMA 3. LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA DE LOS RECURSOS HUMANOS. |
Caracterización de la dirección de recursos humanos como actividad estratégica.
Modelos de dirección estratégica de los recursos humanos.
La formulación e implantación de objetivos y estrategias de recursos humanos. |
TEMA 4. A SATISFACCIÓN E A MOTIVACIÓN NO TRABALLO. |
A humanización do traballo.
Definición de motivación e satisfacción.
Teorías sobre a motivación.
Incentivos para a incrementar a motivación na empresa.
|
TEMA 5. PLANIFICACIÓN, DESEÑO E ANÁLISIS DOS POSTOS DE TRABALLO. |
Enfoques no deseño dos postos de traballo.
Planificación de necesidades.
Deseño e análise de postos de traballo.
Metodología para o deseño e elaboración dun profesiograma.
Recrutamento e selección de persoal. |
TEMA 6. CARACTERÍSTICAS DO CONTRATO DE TRABALLO E LIQUIDACIÓN DE NÓMINAS. |
Natureza do contrato de traballo: supostos e requisitos.
Tipoloxía de contratos, seguros sociais e protección do traballador.
Ferramentas para a xestión de RRHH e cálculo de nóminas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A34 B1 C1 C2 C5 |
17.5 |
26.25 |
43.75 |
Solución de problemas |
A20 A22 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27 C3 C4 |
20 |
30 |
50 |
Proba obxectiva |
A2 B3 B5 C7 C8 |
2 |
15.25 |
17.25 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A profesora explicará os contidos básicos da materia na aula potenciando a comprensión e participación do alumnado. |
Solución de problemas |
Consistirá na realización de actividades prácticas relacionadas con distintos temas abordados na materia. Estas actividades serán explicadas e expostas na aula, polo que para a súa correcta resolución é necesaria a asistencia a clase. |
Proba obxectiva |
Os estudiantes realizarán unha proba obxectiva sobre os conceptos teóricos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Realizarase de maneira individual na aula dirixida á orientación nos traballos e prácticas así como nas tutorías personalizadas cando o alumnado o precise.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A20 A22 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27 C3 C4 |
Consistirá na realización das actividades prácticas relacionadas cos distintos temas abordados na materia. Estas actividades serán explicadas e expostas na aula. |
50 |
Proba obxectiva |
A2 B3 B5 C7 C8 |
O estudante ten que realizar unha proba obxetiva sobre os conceptos teóricos da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación consistirá na suma das puntuacións obtidas na realización dos exercicios e prácticas planteadas na aula (50% da calificación) e da proba obxetiva relativa ós contidos teóricos da materia (50% da calificación), sendo ambas partes obligatorias. No caso de non superar a materia, para a convocatoria correspondente á segunda oportunidade gardarase a calificación obtida na parte superada para o cálculo da calificación promedio. O alumnado que se acolla ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia debe poñerse en contacto coa profesora ó comezo do curso para establecer o seguimento da materia que máis se axuste á súa situación, sendo a forma de avaliación a suma das puntuacións obtidas na realización dos exercicios e prácticas (50% da calificación) e da proba obxetiva relativa ós contidos teóricos da materia (50% da calificación) realizada nas datas das convocatorias oficiais da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Chiavenato, I. (2011). Administración de los recursos humanos. México: McGraw-Hill
Valero Matas, J. (2010). Casos prácticos de recursos humanos y relaciones laborales. Madrid: Pirámide
Puchol, L. (2000). Casos y supuestos en dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Díaz de Santos
Pérez Corostegui, E. y Rodrigo Moya, B. (1998). Desarrollo y evaluación de recursos humanos. Madrid: Pirámide
Mínguez Vela, A. (2006). Dirección práctica de recursos humanos. Madrid: ESIC
Moreno, L. P. (2012). Dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Ediciones Díaz de Santos
Gómez-Mejía, L. R.; Balkin, D. B. y Cardy, R. L. (2001). Dirección y gestión de Recursos Humanos. Madrid: Prentice Hall
AAVV (2006). Gestión de los recursos humanos del análisis teórico a la solución práctica. Madrid: Prentice Hall International
Lucas Marín, A. (1997). La comunicación en la empresa y en las organizaciones. Barcelona: Bosch
Nicola Klotz (2008). La Cuestión Humana - (La Question Humaine) . Inglesa
Elías, J. y Mascaray, J. (1998). Más allá de la comunicación interna. Barcelona: Gestión 2000
Rubio, J. A. P. (1997). Motivación y satisfacción laboral: retrospectiva sobre sus formas de análisis. REIS, 133-167
Del Valle Zaragoza, V. y Gómez de Agüero, J. L. (2008). Recursos Humanos. Madrid: McGraw-Hill
Lucas Marín, A. (1992). Sociología de la empresa . Madrid: Ibérico Europea de Ediciones
Lucas Marín, A. (2002). Sociología de las organizaciones. Madrid: McGraw-Hill
Blanch Rivas, J. M. (2003). Teoría de las relaciones laborales: fundamentos. Barcelona: UOC |
|
Bibliografía complementaria
|
Valencia Rodríguez, M. (2005). El capital humano, otro activo de su empresa. Entramado, 2005, 1 (julio-diciembre)
Cequea M. M., Rodríguez, C. y Núñez M. A. (2011). La productividad desde una perspectiva humana: Dimensiones y factores. Intangible Capital, 7(2): 549-584. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Socioloxía económica e das organizacións/615G01207 |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase en formato virtual, soporte informático ou a través de Moodle en formato dixital sen necesidade de imprimilos. |
|