Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) A función dos recursos humanos na empresa Código 615G01414
Titulación
Grao en Socioloxia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo xeral desta materia é dotar aos estudantes dos coñecementos que lle capaciten para identificar, xestionar e avaliar a importancia do capital humano na empresa actual. Nesa liña, levará a cabo o estudo de como se integra a función de RRHH na dirección da empresa, así como o deseño e aplicación dos plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano, tanto dende o punto de vista teórico como práctico.
Plan de continxencia

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
A20 Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos.
A22 Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos.
A25 Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones).
A28 Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales.
A29 Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones.
A33 Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje.
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
B1 Capacidad de organización y planificación.
B2 Toma de decisiones.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Resolución de problemas.
B5 Capacidad de gestión de la información.
B10 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B12 Trabajo en equipo.
B14 Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar.
B17 Motivación por la calidad.
B19 Adaptación a nuevas situaciones.
B22 Liderazgo.
B23 Iniciativa y espíritu emprendedor.
B24 Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Dotar ao alumno do coñecemento da importancia do Capital Humano na empresa actual. Da mesma maneira estúdase como se integra a función de RRHH na Dirección da empresa e como se expoñen os plans estratéxicos e operativos para potenciar o capital humano en empresa. A2
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Coñecer a forma na que se organizan os departamentos de recursos humanos A2
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Saber definir as funcións dos departamentos de recursos humanos A2
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Saber identificar os tipos de comunicación na empresa A2
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Saber organizar os pasos básicos dun proceso de selección A2
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Saber analizar a motivación no traballo A2
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Saber como se realiza o seguimento dos empregados dende a súa incorporación, o seu plan de carreira até a súa saída da empresa. A2
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Valorar a necesidade de establecer métodos de control dos traballadores da empresa: o control do persoal A2
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Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. A FUNCIÓN DOS RECURSOS HUMANOS NA EMPRESA. Historia e antecedentes.
Caracterización da función de recursos humanos.
Principais contidos da función de recursos humanos na empresa.
TEMA 2. ANÁLISIS DA EMPRESA COMO SISTEMA SOCIAL. Organización formal (funcional e xerárquica) e organización informal.
A burocracia industrial.
Sistema de roles.
TEMA 3. LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA DE LOS RECURSOS HUMANOS. Caracterización de la dirección de recursos humanos como actividad estratégica.
Modelos de dirección estratégica de los recursos humanos.
La formulación e implantación de objetivos y estrategias de recursos humanos.
TEMA 4. A SATISFACCIÓN E A MOTIVACIÓN NO TRABALLO. A humanización do traballo.
Definición de motivación e satisfacción.
Teorías sobre a motivación.
Incentivos para a incrementar a motivación na empresa.
TEMA 5. PLANIFICACIÓN, DESEÑO E ANÁLISIS DOS POSTOS DE TRABALLO. Enfoques no deseño dos postos de traballo.
Planificación de necesidades.
Deseño e análise de postos de traballo.
Metodología para o deseño e elaboración dun profesiograma.
Recrutamento e selección de persoal.
TEMA 6. CARACTERÍSTICAS DO CONTRATO DE TRABALLO E LIQUIDACIÓN DE NÓMINAS. Natureza do contrato de traballo: supostos e requisitos.
Tipoloxía de contratos, seguros sociais e protección do traballador.
Ferramentas para a xestión de RRHH e cálculo de nóminas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A34 B1 C1 C2 C5 17.5 26.25 43.75
Solución de problemas A20 A22 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27 C3 C4 20 30 50
Proba obxectiva A2 B3 B5 C7 C8 2 15.25 17.25
 
Atención personalizada 1.5 0 1.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A profesora explicará os contidos básicos da materia na aula potenciando a comprensión e participación do alumnado.
Solución de problemas Consistirá na realización de actividades prácticas relacionadas con distintos temas abordados na materia. Estas actividades serán explicadas e expostas na aula, polo que para a súa correcta resolución é necesaria a asistencia a clase.
Proba obxectiva Os estudiantes realizarán unha proba obxectiva sobre os conceptos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
Realizarase de maneira individual na aula dirixida á orientación nos traballos e prácticas así como nas tutorías personalizadas cando o alumnado o precise.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A20 A22 A25 A28 A29 A33 B2 B4 B10 B12 B14 B17 B19 B22 B23 B24 B27 C3 C4 Consistirá na realización das actividades prácticas relacionadas cos distintos temas abordados na materia. Estas actividades serán explicadas e expostas na aula. 50
Proba obxectiva A2 B3 B5 C7 C8 O estudante ten que realizar unha proba obxetiva sobre os conceptos teóricos da materia. 50
 
Observacións avaliación

O sistema de avaliación consistirá na suma das puntuacións obtidas na realización dos exercicios e prácticas planteadas na aula (50% da calificación) e da proba obxetiva relativa ós contidos teóricos da materia (50% da calificación), sendo ambas partes obligatorias. No caso de non superar a materia, para a convocatoria correspondente á segunda oportunidade gardarase a calificación obtida na parte superada para o cálculo da calificación promedio.

O alumnado que se acolla ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia debe poñerse en contacto coa profesora ó comezo do curso para establecer o seguimento da materia que máis se axuste á súa situación, sendo a forma de avaliación a suma das puntuacións obtidas na realización dos exercicios e prácticas (50% da calificación) e da proba obxetiva relativa ós contidos teóricos da materia (50% da calificación) realizada nas datas das convocatorias oficiais da UDC.



Fontes de información
Bibliografía básica Chiavenato, I. (2011). Administración de los recursos humanos. México: McGraw-Hill
Valero Matas, J. (2010). Casos prácticos de recursos humanos y relaciones laborales. Madrid: Pirámide
Puchol, L. (2000). Casos y supuestos en dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Díaz de Santos
Pérez Corostegui, E. y Rodrigo Moya, B. (1998). Desarrollo y evaluación de recursos humanos. Madrid: Pirámide
Mínguez Vela, A. (2006). Dirección práctica de recursos humanos. Madrid: ESIC
Moreno, L. P. (2012). Dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Ediciones Díaz de Santos
Gómez-Mejía, L. R.; Balkin, D. B. y Cardy, R. L. (2001). Dirección y gestión de Recursos Humanos. Madrid: Prentice Hall
AAVV (2006). Gestión de los recursos humanos del análisis teórico a la solución práctica. Madrid: Prentice Hall International
Lucas Marín, A. (1997). La comunicación en la empresa y en las organizaciones. Barcelona: Bosch
Nicola Klotz (2008). La Cuestión Humana - (La Question Humaine) . Inglesa
Elías, J. y Mascaray, J. (1998). Más allá de la comunicación interna. Barcelona: Gestión 2000
Rubio, J. A. P. (1997). Motivación y satisfacción laboral: retrospectiva sobre sus formas de análisis. REIS, 133-167
Del Valle Zaragoza, V. y Gómez de Agüero, J. L. (2008). Recursos Humanos. Madrid: McGraw-Hill
Lucas Marín, A. (1992). Sociología de la empresa . Madrid: Ibérico Europea de Ediciones
Lucas Marín, A. (2002). Sociología de las organizaciones. Madrid: McGraw-Hill
Blanch Rivas, J. M. (2003). Teoría de las relaciones laborales: fundamentos. Barcelona: UOC

Bibliografía complementaria Valencia Rodríguez, M. (2005). El capital humano, otro activo de su empresa. Entramado, 2005, 1 (julio-diciembre)
Cequea M. M., Rodríguez, C. y Núñez M. A. (2011). La productividad desde una perspectiva humana: Dimensiones y factores. Intangible Capital, 7(2): 549-584.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

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Materias que continúan o temario
Socioloxía económica e das organizacións/615G01207

Observacións

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase en formato virtual, soporte informático ou a través de Moodle en formato dixital sen necesidade de imprimilos.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías