Identifying Data 2020/21
Subject (*) Sociology of culture and Sociocultural projects Code 615G01418
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Andrade Suarez, Maria Jose
E-mail
maria.andrade@udc.es
Lecturers
Andrade Suarez, Maria Jose
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
maria.andrade@udc.es
carmen.rodriguez2@udc.es
Web
General description A principal contribución desta materia é examinar criticamente os principais conceptos e elementos fundamentais das relacións entre cultura e sociedade e proporcionar as ferramentas teóricas e metodolóxicas centrais á perspectiva sociolóxica da cultura, as industrias culturais, a creatividade, o patrimonio, o consumo e o cambio cultural nas sociedades contemporáneas. Deste xeito, proponse un programa que pretende introducir aos estudantes no estudo da socioloxía da cultura, expoñendo os seus eixes conceptuais básicos e debates centrais, desenvolvendo así os principais aspectos teóricos, aplicados e empíricos da disciplina.
Contingency plan No caso de que a actividade académica teña que continuar de xeito non presencial, habilitaranse os contidos e as sesións previstas a través das plataformas do Campus Virtual da UDC segundo as instrucións que establezan as posibles Resolucións Rectorais.
O sistema de avaliación previsto nesta guía manterase igual coas adaptacións necesarias para que as entregas dos traballos e, se é o caso, as exposicións orais se poidan facer só a través de Moodle para estudantes que opten pola avaliación continua. Os estudantes que optaron polo sistema único de avaliación final (exame a libro aberto) poden facelo a través do Campus Virtual.
En relación cos mecanismos de comunicación, as titorías individuais e de grupo tamén se realizarán a través de correo electrónico, Moodle e / ou Teams tanto de xeito síncrono como asíncrono.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Conocimiento de los componentes básicos de las desigualdades sociales y las diferencias culturales.
A3 Introducción a la evolución de las sociedades contemporáneas y de sus movimientos sociales y políticos.
A8 Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas.
A9 Análisis de los principales conceptos y generalizaciones sobre la sociedad humana y sus procesos.
A12 Conocimiento de la especie humana a través de la cultura, parentesco y hábitat con especial atención a los pueblos preindustriales.
A15 Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad.
A16 Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos.
A17 Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.).
A18 Capacidades en evaluar los proyectos de políticas públicas y de intervención social, así como sus resultados.
A22 Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos.
A23 Capacidades en evaluar los costes y beneficios ecológicos y sociales (presentes y futuros).
A24 Conocimientos y habilidades en transmitir los conceptos, problemáticas y perspectivas sociológicas.
A26 Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento.
A30 Capacidades en establecer, programar y ejecutar programas y proyectos de intervención social.
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
A35 Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales.
A36 Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales.
B1 Capacidad de organización y planificación.
B2 Toma de decisiones.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Resolución de problemas.
B5 Capacidad de gestión de la información.
B6 Comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
B9 Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad.
B10 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B12 Trabajo en equipo.
B13 Razonamiento crítico.
B14 Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar.
B18 Creatividad.
B20 Conocimiento de otras culturas y costumbres.
B21 Aprendizaje autónomo.
B24 Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación.
B25 Capacidades para relacionar los conocimientos de la sociología y de otras disciplinas afines.
B26 Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Con esta materia el alumno adquirirá las siguientes competencias y habilidades: * Comprensión de los procesos culturales e identitarios. * Competencia en el uso social de los bienes culturales y patrimoniales. * Adquisición de habilidades en el manejo de la metodología y las técnicas precisas para la investigación de los biens culturales. * Adquisición de habilidades para la planificación y festión de proyectos socioculturales que potencien el desarrollo socioeconómico y generen empleo e incrementos en la calidade de vida de la población. * Competencia en la creación y gestión de las industrias culturales y turísticas. * Competencia en el uso social de las políticas culturales y habilidades en el tratamiento de los diversos agentes presentes en la dinámica sociocultural. A1
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Resolver problemas sociais e culturais Organizar planificacións de desenvolvemento Interpretar a diversidade e a interculturalidade Integrar os diferentes actores nun equipo multidisciplinar Predicir a importancia da cultura emprendedora e da investigación no deseño sociocultural A15
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Investigar sobre o inventario dos bens culturais ou patrimoniais Deseñar o uso social das políticas culturais coa presenza de diversos axentes na dinámica sociocultural Planificar metodoloxías e técnicas para a investigación de bens culturais Desenvolver a xestión de proxectos socioculturais que potencien o desenvolvemento socioeconómico en base ao turismo cultural A1
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Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. CULTURA, SOCIEDADE E SOCIOLOXÍA: UNHA INTRODUCIÓN 1.1. O concepto de cultura na sociedade e na socioloxía: a cultura como totalidade, como recurso e como proceso
1.2. Socioloxía da cultura e sociedade contemporánea: principais paradigmas e enfoques
1.3. A cultura como obxecto de investigación nas Ciencias Sociais: conceptos e metodoloxías de investigación dun campo en expansión
TEMA 2. TENDENCIAS E TEORÍAS ACTUAIS NA ANÁLISE DA DINÁMICA CULTURAL 2.1. Cambios culturais e sociedades dixitais: da cultura de masas á sociedade cultural
2.2. O proceso de globalización cultural: principais dinámicas e resultados
2.3. ¿Cara a unha cultura híbrida?
TEMA 3. CONSUMO E PRÁCTICAS CULTURAIS: FACTORES E TENDENCIAS 3.1. Consumo e participación cultural: diversidade e desigualdade
3.2. O debate sobre a omnivoridade cultural en España
3.3. A organización social e política da cultura: valor para o uso social e a democratización cultural
TEMA 4. ARTE, CULTURA E INDUSTRIAS CULTURAIS E CREATIVAS NO SÉCULO XXI: PANORÁMICA DENDE A SOCIOLOXÍA 4.1. Da industria cultural ás industrias creativas: balance e perspectivas
4.2. Cultura, patrimonio cultural e turismo: relacións e dilemas
4.3. Estrutura urbana, dinámica cultural e territorio: institucións culturais e mercado de arte dende análise sociolóxica
TEMA 5. CULTURA E PROXECTOS SOCIOCULTURAIS
5.1. Animación sociocultural: principios fundamentais, obxectivos e finalidades en clave sociolóxica
5.2. Proxectos de innovación e creatividade sociocultural: gobernanza e participación local
5.3. Desenvolvemento, cultura e políticas culturais: reflexións e implicacións

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A3 A8 A9 A17 A36 2 2 4
Workbook A17 A1 B1 B3 B5 B9 B20 B27 C6 0 10 10
Guest lecture / keynote speech A34 A30 A26 A24 A23 A17 A16 A15 A12 A9 A8 A3 A1 B3 B9 B25 B26 B27 C4 C5 C6 C7 C8 20 0 20
Directed discussion A8 A9 A18 A24 A34 A35 A36 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B12 B13 B18 B21 B25 B27 C1 C4 C7 10 4 14
Student portfolio A1 A3 A15 A16 A17 A18 A22 A24 A26 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B18 B20 B21 B24 B25 B26 B27 C1 C4 C5 C7 C8 8 16 24
Supervised projects A18 A22 A23 A30 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B12 B13 B14 B18 B20 B21 B24 C1 C3 C4 C5 C6 C8 8 16 24
Oral presentation A35 A36 B27 B26 B25 B24 B21 B20 B18 B14 B13 B12 B10 B5 B4 B2 B1 C1 C4 C6 C7 2 2 4
 
Personalized attention 12.5 0 12.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe co fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos do alumnado.
Workbook Lectura, por parte del alumno, de textos fundamentales o relaciondos con la asignatura, de entre los indicados por el profesor y, en su caso, propuestos por el propio alumno
Guest lecture / keynote speech Es la explicación por parte del profesor de los contenidos de la materia en el aula. Ocasionalmente se apoyará en soporte visual. Las clases son para entender los conceptos y las teorías y plantear posibles dudas sobre los mismos. Durante el curso de podrán realizar seminarios, conferencias, coloquios y jornadas relacionadas con temas objeto de la asignatura, a los que los alumnos deberán de asistir, existiendo la posibilidad de que en los exámenes se pueda incluir algunos de los temas tratados en dichas actividades. Asimismo, y en la medida de lo posible, podrán llevarse a cabo viajes de formación con la visita a proyectos socioculturales en marcha o ya realizados.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos a través da cal se levarán a cabo debates na aula nos que se discutirán e analizarán de forma libre, informal e espontánea determinados temas motivando o diálogo e a retroalimentación co alumnado así como a capacidade de comunicación oral e a reflexión crítica.
Student portfolio É un cartafol físico ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno no marco da asignatura, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolio inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumos, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc
Supervised projects Los alumnos, de forma individual o colectiva (no más de tres) realizarán un trabajo que implique la génesis de un proyecto sociocultural. Estos trabajos estarán dirigidos o tutelados por el profesor. Los trabajos servirán para evaluar y, en su caso, liberar esta parte de la asignatura. La dirección o tutela se efectuará de forma individual en el despacho del profesor o colectiva en días de clases no presenciales. Para la elaboración de estos trabajos los alumnos se apoyarán en la bibliografía especializada existente para cada uno de los diferentes temas así como en proyectos llevados a cabo por distintas instituciones. La bibliografía será la que, para cada caso, recomiende el profesor o propongan los alumnos. Los sistemas para llevar a cabo este trabajo son el acceso a la bibliografía existente sobre la materia, la encuesta, la observación participante, la entrevista en profundidad a diferentes expertos y los grupos de discusión y debate que les permitan especializarse y conocer en profundidad la realidad de las distintas instituciones y organizaciones de la cultura, el patrimonio, el turismo y la gestión. Dicho trabajo deberá entregarse antes de la celebración del examen.
Oral presentation Exposición oral a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Oral presentation
Supervised projects
Description
Se prestará apoyo a los alumnos para la selección de los textos y se les facilitará asesoramiento en caso de duda para llevar a cabo la recensión. Las recensiones serán comentadas con los propios alumnos.

En los trabajos tutelados los alumnos presentarán un proyecto al profesor, que se lo aceptará o les hará las consideraciones que estime pertinentes. Durante la ejecución del trabajo el profesor llevará a cabo un seguimiento del mismo y, una vez finalizado y corregido por el profesor, se tratará con el alumno sobre su contenido para determinar los resultados y valorarlos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A1 A3 A15 A16 A17 A18 A22 A24 A26 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B18 B20 B21 B24 B25 B26 B27 C1 C4 C5 C7 C8 O alumnado ten no Moodle da asignatura todas as instrucións. 50
Oral presentation A35 A36 B27 B26 B25 B24 B21 B20 B18 B14 B13 B12 B10 B5 B4 B2 B1 C1 C4 C6 C7 O alumnado ten no Moodle da asignatura todas as instrucións. 10
Supervised projects A18 A22 A23 A30 A34 A35 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B12 B13 B14 B18 B20 B21 B24 C1 C3 C4 C5 C6 C8 Los alumnos, de forma individual o colectiva (no más de tres) realizarán un trabajo, que se presentará antes de la celebración del examen, sobre alguno de los temas o aspectos contenidos en lel programa. Estos trabajos estarán dirigidos o tutelados por el profesor y servirán para evaluar y, en su caso, liberar esta parte de la asignatura. Tiene un valor del 40%. 40
 
Assessment comments

El no realizar el examen implica que, para superar la asignatura, los otros dos componentes de la evaluación tienen que estar casi perfectos.

Cualquiera de los tres componentes de la evaluación (prueba objetiva, recensión bibliográfica y trabajo tutelado), en el caso de ser superado en la primera convocatoria, se guarda su nota para la convocatoria de julio.

Aquellos alumnos que tengan semipresencialidad o algún tipo
de excepcionalidad para venir a clase, que hablen con el pofesor a comienzos de
curso para establecer las tutorías y los sistemas de evaluación
correspondientes.


Sources of information
Basic
La bibliografía básica comprenderá capítulos o páginas de algunos de los libros mencionados a continuación. El resto de los libros servirá para escoger, entre ellos, las lecturas que deberá realizar el alumno, así como tendrán la utilidad de poder realizar alguna consulta para el trabajo obligatorio. •ÁLVAREZ ARECES, M.A. (2001): Patrimonio Industrial, Identidad Cultural y Sostenibilidad, Arqueología Industrial, Patrimonio y Turismo Cultural, Incuna, Gijón. •BAUMAN, Z. (1996): "Modernidad y ambivalencia" en Las consecuencias perversas de la modernidad. Beriain, J. (comp.) Anthropos, Barcelona. •BECK, U. (1996) : "Teoría de la modernización reflexiva" en Las consecuencias perversas de la modernidad. Beriain, J. (comp.) Anthropos, Barcelona. •BENEVOLO, L. (1993): La ciudad europea. Crítica, Barcelona. •BERGER, P. y Luckman, T. (1983): La construcción social de la realidad. Amorrortu, Buenos Aires. •BONIFACE, P. y FOWLER, P.J. (1993): Heritage and tourism in “the global village”. Routledge, Londres y Nueva Cork. •BOURDIEU, P. (1985): ¿Qué significa hablar? Economía de los intercambios lingüísticos. Akal, Madrid. •CAMPILLO GARRIGÓS, R. (1998): La gestión y el gestor del patrimonio cultural. KR, Murcia. •CARRIER, C. (2000): "La memoria cercana. Territorio y patrimonio" O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario"en J. Leira y R.Méndez (coords.). Diputación Provincial de Lugo, Lugo. •CASTELL, M. (1985): Estado, cultura y sociedad:Las nuevas tendencias históricas. Cultura y sociedad (una política de Promoción Sociocultural). Ministerio de Cultura, Madrid. •CROSBY, A. et al. (1994): Interpretación Ambiental y Turismo Rural. CEFAT, Madrid. •ESZTOMPKA, P. (1995) Sociología del cambio social. Alianza, Madrid. •GIDDENS, A. (1996) "Modernidad y autoidentidad", en Las consecuencias perversas de la modernidad. Beriain, J. (comp.) Anthropos, Barcelona, •GINER, S. y SCARTEZZINI, R. (eds.) (1996) Universalidad y diferencia. Alianza, Madrid. •GRANDE, J. (coord.) (1998): Actas del Congreso Europeo sobre itinerarios culturales y rutas temáticas. Logroño, 20, 21 y 22 de noviembre de 1997. Fundación Caja Rioja, Logroño. •HAM, S. (1992) Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado. •HANNERZ, U. (1998) Conexiones transnacionales. Cultura, gentes, lugares. Cátedra, Madrid. •HERBERT, D. T. (1995): Heritage, Tourism and Society. Mansell Publishing Ld., London. •HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ, F. (2002): El patrimonio cultural: La memoria recuperada. Ediciones Trea, Gijón. •HOBSBAWM, E. y RANGER, T. (1988): L’invent de la tradició. Vic. Eumo. •INGLEHART, R. (1991): Cambio cultural en las sociedades industriales avanzadas. CIS-Siglo XXI, Madrid. •LAMO DE ESPINOSA, E. (ed.) (1995) Culturas, estados, ciudadanos. Una aproximación al multiculturalismo en Europa. Alianza Ed., Madrid. •LEIRA, J.(1999): "Memoria colectiva, cultural y patrimonio. Tres ejes del cambio social". Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal) -(2000): "De la cultura tradicional al multiculturalismo. Un paradigma social". Actas do congresso cultura popular. SÁ MACHADO, P. y MAIA MARQUES, J. (coord.). Cámara Municipal de Maia, Maia. -(2000): "El patrimonio y los bienes culturales. Un diálogo social". O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario. Leira, J. y Méndez, R. (Coord.). Deputación Provincial de Lugo, Lugo -(2001): "El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social". Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, A. (Coord.). Deputación Provincial da Coruña, A Coruña. -(2003): "Cultura proyectual y turismo emergente". Sociología del Turismo, Rubio, A. (Coord.). Ariel, Madrid. -(2007): "Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate". Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicacións da Universidade da Coruña, A Coruña -(2011): "La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales". Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •LINTON, R. (1985) Estudio del Hombre. Fondo de Cultura Económica. México. •MAZÓN, T. (2001): Sociología del turismo. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid. •MÉNDEZ FONTE, R. (2000): "Patrimonio, turismo y gestión. Un falso conflicto de intereses". O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario. LEIRA, J. y MÉNDEZ, R. (Coords.). Diputación Provincial de Lugo, Lugo. •MIRÓ, M. (2000): "El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España", en LEIRA, J. y MÉNDEZ, R. (coords.). P patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario. Deputación Provincial de Lugo, Lugo. •MORALES MIRANDA, J. (1998): Guía práctica para la interpretación del Patrimonio. Consejería de Cultura. Junta de Andalucía, Sevilla. -(2008): "El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio", en MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). La comunicación global del patrimonio cultural. Ediciones trea, Gijón. •NEIL, J; WEARING, S. y FIGGIS, P. (2000): Ecoturismo. Impacto, tendencias y posibilidades. Ed. Síntesis, Madrid. •PADRÓ, J. (2000): La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial. O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario. Leira, X. y Méndez, R. (Coords.). Deputación provincial de Lugo, Lugo. •PATIN, V. (1997): Tourisme et patrimoine en France et en Europe. La Documentation Française, Paris. •PRATS,L. (1997).  Antropología y patrimonio. Ariel, Madrid. •PRENTICE, R. (1993): Tourism and heritage atractions. Routledge, London. •PUIG PICART, T. (1992): Animación sociocultural, cultura y territorio. Editorial Popular, Madrid. •PUERTAS, J. (2004): Animación en el Ámbito Turístico. Ed. Síntesis, Madrid. •RIEGL, A. (1987). El culto moderno a los monumentos. Visor, Madrid •SAN MARTÍN, J. E. (1997): Psicología del ocio y del turismo. Ediciones Aljibe, Archidona. •SANTANA, A. (1997): Antropología y turismo (Nuevas hordas, viejas culturas). Ariel, Barcelona. •SANZ, N. (1996): La formación en la gestión turística del patrimonio cultural. El impacto del turismo en el patrimonio cultural. Agencia Española de Cooperación Internacional. •SERANTES PAZOS, A. (2005): Guía dos equipamentos para a Educación Ambiental na Galiza. CEIDA, A Coruña. •TILDEN, F. (2006). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla. •TORRE, O. (1996). El turismo. Fenómeno social. Fondo de Cultura Económica, México. •TRILLA, J. (Coord.). (1998): Animación Sociocultural. Teorías, Programas y Ámbitos. Ariel Educación, Barcelona. •VEVERKA, J. (1994). Interpretive Master Planning. Acorn Naturalists, California •WEBER, R. (1985): "Europa ante la acción sociocultural". en Cultura y Sociedad (Una política de promoción sociocultural). Mº de Cultura, Madrid.
Complementary
Ya está incluida en la bibliografía básica, en forma de capítulos de libros o revistas científicas.

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Methodologies, Techniques and Strategies for the Design and Development of Research Projects and Pap/615G01406
Collective action and social cooperation/615G01416
Risk, culture and environment/615G01417

Subjects that continue the syllabus
Social Research Methods and Techniques/615G01105
Urban Sociology and Organization of the Territory/615G01306
Sociology of communication and public opinion/615G01310

Other comments

Recoméndase a asistencia continuada e regular á clase e o estudo diario da materia.

A lectura da Guía Docente da materia é fundamental para coñecer as orientacións xerais e as actividades prácticas que se deben realizar. Así mesmo, recoméndase o uso frecuente do Moodle da materia, onde os alumnos serán informados das propostas do profesor (avisos, prácticas, exercicios, novas, etc.) e atoparán os materiais obrigatorios para a materia.

Ademais, como regra xeral, hai que ter en conta as seguintes cuestións:

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia serán en papel cumprindo cos seguintes puntos:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria



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