Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Traballo de grao Código 615G01420
Titulación
Grao en Socioloxia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica
Economía
Humanidades
Psicoloxía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Calo Garcia, Estefania
Cardesin Diaz, Jose Maria
Cotillo Pereira, Alberto
Couceiro Dominguez, Enrique
Diz Reboredo, Carlos
Espiñeira González, Keina Raquel
Fernández Suárez, Mónica Belén
Garcia Docampo, Manuel
Golías Pérez, Montserrat
López-Cortón Facal, Ana María
Martin Palmero, Federico Guillermo
Martinez Barreiro, Ana Maria Angeles
Martínez Buján, Raquel
Masso Lago, Matilde
Miguez Gonzalez, Santiago
Otero Enriquez, Raimundo
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Roman Masedo, Laura
Santiago Gómez, Elvira
Suárez Grimalt, Laura
Correo electrónico
estefania.calo@udc.es
j.m.cardesin@udc.es
a.cotillo@udc.es
enrique.couceiro.dominguez@udc.es
carlos.diz@udc.es
keina.espineira@udc.es
belen.fernandez.suarez@udc.es
manuel.garcia.docampo@udc.es
montserrat.golias@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
f.g.martin@udc.es
ana.mbarreiro@udc.es
raquel.bujan@udc.es
m.masso@udc.es
santiago.miguez@udc.es
raimundo.otero@udc.es
carmen.rodriguez2@udc.es
ariadna.rodriguez@udc.es
laura.roman@udc.es
elvira.santiago@udc.es
laura.suarez.grimalt@udc.es
Web http://http://socioloxiaudc.azurewebsites.net/wp-content/uploads/2019/02/Docu-8.-PROCEDEMENTO-DO-TRABALLO-DE-FIN-DE-GRAO-2018.pdf
Descrición xeral O Traballo de Fin de Grao (TFG) é unha materia obrigatoria do Plan de Estudos do Grao en Socioloxía da UdC que conta cun total de 12 ECTS. O Procedemento para a súa realización atópase na ligazón arriba sinalada. Esta Guía Docente describe os seus aspectos máis esenciais pero, debido ás peculiaridades do propio TFG que o diferencian do resto de materias, débese entender como un resumo do devandito Procedemento.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Nos se modifican os contidos. En cambio, en canto á estrutura dos TFGs, flexibilizaríase de ser o caso en varios sentidos: (1) O traballo de campo podería desenvolverse telematicamente; de tal xeito, e se a planificación inicial vese afastada –por razóns xustificadas– do resultado final, o alumnado deberá indicalo no seu traballo xustificando os cambios finais. (2) Poderíanse desenvolver e potenciar traballos de profundización teórica, suplindo así as hipotéticas carencias que puideran devir dunha situación de excepción. (3) Tendo en conta todo o anterior e en función de cada circunstancia, o alumnado podería poñer maior énfase no deseño metodolóxico e non tanto na súa aplicación.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Traballos tutelados

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se modifican as metodoloxías docentes.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A atención personalizada, tanto por parte da Coordinación como por parte do profesorado responsable, será garantida a través das seguintes ferramentas: correo electrónico, Moodle, Teams.

4. Modificacións na avaliación
Non se contemplan modificacións na avaliación. O procedemento de avaliación seguiría sendo o inicialmente previsto. Como modificación máis importante cabe indicar que tanto o acto de Defensa como o Tribunal non serían celebrados presencialmente senón telematicamente, a través da plataforma Teams.

*Observacións de avaliación:
En calquera caso, de ser necesario por unha nova situación de confinamento, a Xunta de Facultade aprobará un procedemento extraordinario de TFG.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ante unha nova situación de excepción e ante a imposibilidade de acudir á biblioteca, o profesorado tratará de recomendar bibliografía ou webgrafía dispoñible dixitalmente en Internet.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Conocimiento de los componentes básicos de las desigualdades sociales y las diferencias culturales.
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
A3 Introducción a la evolución de las sociedades contemporáneas y de sus movimientos sociales y políticos.
A4 Relaciones entre la población, los recursos y medio ambiente en su movimiento y estructura; y el estudio de las técnicas y métodos del análisis demográfico.
A5 Aprendizaje de los conceptos y de las técnicas estadísticas aplicadas a la sociedad humana.
A6 Conocimientos básicos de macroeconomía.
A7 Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación.
A8 Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas.
A9 Análisis de los principales conceptos y generalizaciones sobre la sociedad humana y sus procesos.
A10 Introducción a las teorías sobre el poder, la legitimidad y el Estado. Formas de organización política y su evolución histórica, con especial atención a los sistemas contemporáneos.
A11 Aprendizaje de la historia de la teoría sociológica y sus principales escuelas hasta la actualidad.
A12 Conocimiento de la especie humana a través de la cultura, parentesco y hábitat con especial atención a los pueblos preindustriales.
A13 Habilidades para la evaluación y realización de estudios de calidad y satisfacción.
A14 Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social.
A15 Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad.
A16 Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos.
A17 Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.).
A18 Capacidades en evaluar los proyectos de políticas públicas y de intervención social, así como sus resultados.
A19 Capacidades para definir, localizar y contactar la población objeto de integración social.
A20 Capacidades para adecuar los objetivos a los recusos económicos, temporales y humanos.
A21 Capacidades para identificar y medir factores de vulnerabilidad social y procesos conflictivos.
A22 Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos.
A23 Capacidades en evaluar los costes y beneficios ecológicos y sociales (presentes y futuros).
A24 Conocimientos y habilidades en transmitir los conceptos, problemáticas y perspectivas sociológicas.
A25 Habilidades en el desarrollo de las organizaciones (asesoramiento, diseño y gestión de organizaciones e instituciones).
A26 Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento.
A27 Conocimientos y habilidades de las técnicas de muestreo y de trabajo de campo.
A28 Habilidades para gestionar y mediar en situaciones de crisis y conflictos sociales.
A29 Habilidades para el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones.
A30 Capacidades en establecer, programar y ejecutar programas y proyectos de intervención social.
A31 Habilidades en implantación y gestión de los servicios sociales.
A32 Capacidades en contribuir al diseño de políticas públicas orientadas a abordar problemas sociales.
A33 Capacidades en reconocer la diversidad de estudiantes y la complejidad del proceso de aprendizaje.
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
A35 Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales.
A36 Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales.
B1 Capacidad de organización y planificación.
B2 Toma de decisiones.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Resolución de problemas.
B5 Capacidad de gestión de la información.
B6 Comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
B7 Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio.
B9 Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad.
B10 Habilidades en las relaciones interpersonales.
B11 Compromiso ético.
B13 Razonamiento crítico.
B17 Motivación por la calidad.
B18 Creatividad.
B19 Adaptación a nuevas situaciones.
B21 Aprendizaje autónomo.
B23 Iniciativa y espíritu emprendedor.
B25 Capacidades para relacionar los conocimientos de la sociología y de otras disciplinas afines.
B26 Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C5 Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Integra os coñecementos teóricos e metodolóxicos asimilados nun único traballo A1
A2
A3
A4
A5
A7
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B13
B17
B18
B19
B21
B23
B25
B26
B27
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Facilita o desenvolvemento das habilidades críticas, analíticas e creativas do alumnado ao adaptar solucións e métodos estudados teóricamente a situacións reais de investigación A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B13
B17
B18
B19
B21
B25
B26
B27
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Demostrar que o/a estudante de socioloxía está capacitado/a para desenvolver un traballo de investigación (práctica ou teórica) ou un proxecto profesional e, polo tanto, desenvolverse como profesional no mercado de traballo A5
A7
A9
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A23
A26
A27
A34
B1
B2
B3
B4
B11
B13
B17
B18
B19
B21
B23
B25
B26
B27
C3
C4
C6
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A14
A15
A16
A17
A18
A19
A20
A21
A22
A23
A24
A25
A26
A27
A28
A29
A30
A31
A32
A33
A34
A35
A36
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B13
B17
B18
B19
B21
B23
B25
B26
B27
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B13
B17
B18
C1
C3
B11
B13
B21
C1
C4
C6
C7
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B10
B11
B13
B17
B18
B19
B21
B23
C1
C3
C7

Contidos
Temas Subtemas
O TFG é un traballo individual do estudante e dirixido por un/ha director/a que pode ser un traballo de investigación, teórico ou ben un informe de tipo profesional. Os contidos de cada TFG dependerán de cada caso O TFG deberá amosar os coñecementos e competencias adquiridas polo/a alumno/a

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A19 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B17 B18 B19 B21 B23 B25 B26 B27 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 291 292
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados O TFG está regulamentado no Procedemento do TFG aprobado en Xunta de Facultade (http://www.sociologia.udc.es/images/curso_2015_2016/2015_07_Procedemento_TFG.pdf)

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
As tarefas do/a director/a están desenvolvidas no Procedemento do TFG (http://www.sociologia.udc.es/images/curso_2015_2016/2015_07_Procedemento_TFG.pdf)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A19 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A35 A36 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B13 B17 B18 B19 B21 B23 B25 B26 B27 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 A avaliación do TFG está desenvolvida polo miudo no Procedemento do TFG (http://www.sociologia.udc.es/images/curso_2015_2016/2015_07_Procedemento_TFG.pdf) 100
 
Observacións avaliación


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías