Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Fundamentos Tecnolóxicos da Multimedia Código 616011302
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Terceiro Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral Sistemas, soportes e formatos para a comunicación multimediática. Tecnoloxía informática, telemática e audiovisual aplicada aos multimedia. Fundamentos de programación adecuados aos multimedia.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e difusión no campo do deseño gráfico.
A2 Capacidade para realizar a ordenación técnica dos materiais sonoros e visuais.
A4 Capacidade para gravar sinais sonoras.
A6 Capacidade de experimentar e innovar mediante o coñecemento e uso de técnicas e métodos aplicados.
A8 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de producción e de difusión audiovisual en tódalas súas fases, incluída a súa promoción e comercialización.
A9 Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento.
A11 Capacidade de utilización das técnicas e procesos na creación de productos multimedia.
A12 Capacidade de aplicación de técnicas e procedementos para a composición da imaxe fixa e en movemento.
A15 Capacidade para buscar, seleccionar e sistematizar calquera tipo de documento audiovisual.
A18 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e recursos técnicos ou humanos necesarios para o deseño de producción integral dun traballo audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Traballar en equipo respetando os valores dos demais.
B9 Resolver problemas de forma efectiva.
B11 Mellorar a habilidade para o uso e a adaptación axeitada das ferramentas tecnolóxicas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os fundamentos do son, a imaxe e o video A4
A9
A11
A12
B1
B5
B11
C1
C3
C6
C8
Coñecer conceptos básicos redes de comunicacións A1
A6
A15
B1
B11
C3
C6
C8
Coñecer o proceso de xeración de productos multimediáticos A2
A4
A6
A8
A9
A11
A12
A15
B5
B8
B11
C1
C3
C6
C8
Adquirir destreza coas ferramentas tecnolóxicas relacionadas coa creación e xestión de productos multimediáticos A4
A8
A11
A12
A15
A18
B1
B3
B4
B5
B8
B9
B11
C3
C6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución 1.1. Modelo xeral dos medios de comunicación
1.2. Evolución histórica de medios e técnicas
1.3. Modelo xeral dos sistemas de comunicación
1.4. Confluencia de medios e sistemas
1.5. Multimedia, hipertexto e hipermedia
2. Os compoñentes alfanuméricos 2.1. A escrita
2.1. Tratamento dixital dos caracteres
2.2. Presentación da escrita
2.3. Procesado de textos
2.4. Recoñecemento óptico da escrita
2.5. Conversión de escrita en voz
2.6. Recuperación de soportes antigos
2.7. Almacenamento de textos
2.8. Transmisión de textos
3. Os compoñentes gráficos 3.1. A imaxe real
3.2. Captación da imaxe instantánea
3.3. Tratamento dixital da fotografía
3.4. A imaxe de síntese
3.5. Tratamento dixital dos gráficos
3.6. Presentación de imaxes e gráficos
3.7. Recuperación de soportes antigos
3.8. Composición de texto e gráficos
3.9. Almacenamento de gráficos
3.10. Transmisión de gráficos
4. Os compoñentes do son 4.1. A fala
4.2. A música
4.3. Captación do son real
4.4. Tratamento dixital do son real
4.5. Conversión de fala en escrita
4.6. Síntese do son
4.7. Mestura dos sons
4.8. Presentación do son
4.9. Recuperación de soportes antigos
4.10. Almacenamento do son
4.11. Transmisión do son
5. Os compoñentes do vídeo 5.1. A imaxe en movemento
5.2. O son asociado
5.3. Captación de imaxe e son reais
5.4. Adición de compoñentes alfanuméricos, gráficos e sónicos
5.5. Síntese da imaxe
5.6. Mestura de imaxes e sons
5.7. Presentación do vídeo
5.8. Recuperación de soportes antigos
5.9. Almacenamento de imaxe con engádegas
5.10. Transmisión de imaxes en movemento
6. Os productos multimediáticos 6.1. Compoñentes
6.2. Relación entre os compoñentes
6.3. Grao de interactividade
6.4. Xeración do producto
6.5. Presentación do producto
6.6. Soporte do producto
6.7. Medios de comunicación producto-cliente
7. Xeración e presentación de productos 7.1. Equipamento informático
7.2. Aplicacións específicas
7.3. Arquitectura do sistema
7.4. Xestión do sistema
7.5. Codificación e compresión
7.6. Interfaces coas redes de comunicación
8. Comunicación producto-cliente 8.1. Servidores e clientes
8.2. Redes de área local
8.3. Redes de área ampla
8.4. A rede de redes
8.5. A presentación en modo web
8.6. Linguaxes específicas
8.7. Soporte para periférico de UCP de cliente
8.8. Soporte para servidor de rede
9. Os multimedia en rede 9.1. Técnicas de transmisión de datos
9.2. Protocolos de comunicación
9.3. Redes para contribución, producción, distribución e difusión
9.4. Control da calidade da transmisión
9.5. Intercambio de productos en rede
9.6. Mercados virtuais
9.7. Comercio electrónico específico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 0 8 8
Eventos científicos e/ou divulgativos 6 3 9
Traballos tutelados 10 50 60
Presentación oral 1 5 6
Prácticas a través de TIC 30 45 75
Sesión maxistral 30 60 90
Proba de resposta breve 2 20 22
 
Atención personalizada 30 0 30
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Revisión da bilbiografía.
Eventos científicos e/ou divulgativos Visitas a centros de xeración de productos multimediáticos (R, La Voz de Galicia, TVG, etc.)
Traballos tutelados Realización en grupos de 3,4 ou 5 alumnos de un traballo sobre unha das temáticas tratadas na materia
Presentación oral Presentación en grupo do traballo tutelado realizado
Prácticas a través de TIC Creación dun sitio Web. Creación dun blog. Manexo de ferramentas de edición de imaxe, audio e video.
Sesión maxistral Fundamentos teóricos da materia.
Proba de resposta breve Exame tipo test ou de resposta breve para avaliar os coñecementos acadados polo alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
Compre que o alumno consulte co profesor sobre a evolución do traballo, co obxetivo de que éste o supervise e oriente, previamente a avaliación final.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC O longo de curso realizaranse unha serie de exercicios prácticos no laboratorio.
Valorarase a destreza e o resultado obtido.
25
Presentación oral Valorarase a claridade na exposición e a capacidade de comunicación 5
Proba de resposta breve Valorarase o número de respostas acertadas. Nalgúns casos, as preguntas contestadas incorrectamente poden penalizar na nota. 60
Traballos tutelados Valorarase a calidade da memoria, as referencias bibliográficas consultadas, e a calidade da redacción. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Dastbaz (2000). Design and Development of Active Multimedia Systems. McGraw Hill
Castro, M. A., y otros (2002). Diseño y desarrollo multimedia: Sistemas, imagen, sonido y vídeo. Ra-Ma
Edward M. Schwalb (2004). iTV Handbook: Technology and standards. IMSC Press Multimedia Series
Tay Vaughan (2003). Multimedia - Making it work. Osborne/McGraw Hill
K. Rao, Zoran Bojkovic, Dragorad Milovanovic (2002). Multimedia Communication Systems: Techniques, Standards and Networks. Prentice Hall
Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt (2002). Multimedia Fundamentals: Media Coding and Content Processing. Prentice Hall
Carlos Correia (1997). Multimédia On/Of Line, Uma estratégia de comunicação para o século XXI. Lisboa: Editorial Notícias
Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt (1995). Multimedia: Computing, Communications and Applications. Prentice Hall
Elsom-Cook (2000). Principles of Interactive Multimedia. McGraw Hill
Robert S. Tannenbaum (1998). Theoretical Foundations of Multimedia. Palgrave Macmillan Pblrs.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Familiaridade cos conceptos propios dos medios de comunicación masiva, das máquinas lóxicas de uso común (ordenadores), da Internet e da world wide web.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías