Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Fundamentos Tecnológicos de la Multimedia Código 616011302
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo Anual
Tercero Obligatoria 12
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descripción general Sistemas, soportes e formatos para a comunicación multimediática. Tecnoloxía informática, telemática e audiovisual aplicada aos multimedia. Fundamentos de programación adecuados aos multimedia.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Capacidad para aplicar técnicas y procesos de creación y difusión en el campo del diseño gráfico.
A2 Capacidad para realizar la ordenación técnica de los materiales sonoros y visuales.
A4 Capacidad para grabar señales sonoras.
A6 Capacidad de experimentar e innovar mediante el conocimiento y uso de técnicas y métodos aplicados.
A8 Capacidad para aplicar técnicas y procesos de producción y de difusión audiovisual en todas sus fases, incluida su promoción y comercialización.
A9 Capacidad de análisis de la forma icónica y la imagen espacial tanto en la imagen fija como en movimiento.
A11 Capacidad de utilización de las técnicas y procesos en la creación de productos multimedia.
A12 Capacidad de aplicación de técnicas y procedimientos para la composición de la imagen fija y en movimiento.
A15 Capacidad para buscar, seleccionar y sistematizar cualquier tipo de documento audiovisual.
A18 Capacidad para aplicar técnicas y procesos de creación y recursos técnicos o humanos necesarios para el diseño de producción integral de un trabajo audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B8 Trabajar en equipo respetando los valores de los demás.
B9 Resolver problemas de forma efectiva.
B11 Mejorar la habilidad para el uso y adaptación adecuados de las herramientas tecnológicas.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Coñecer os fundamentos do son, a imaxe e o video A4
A9
A11
A12
B1
B5
B11
C1
C3
C6
C8
Coñecer conceptos básicos redes de comunicacións A1
A6
A15
B1
B11
C3
C6
C8
Coñecer o proceso de xeración de productos multimediáticos A2
A4
A6
A8
A9
A11
A12
A15
B5
B8
B11
C1
C3
C6
C8
Adquirir destreza coas ferramentas tecnolóxicas relacionadas coa creación e xestión de productos multimediáticos A4
A8
A11
A12
A15
A18
B1
B3
B4
B5
B8
B9
B11
C3
C6

Contenidos
Tema Subtema
1. Introdución 1.1. Modelo xeral dos medios de comunicación
1.2. Evolución histórica de medios e técnicas
1.3. Modelo xeral dos sistemas de comunicación
1.4. Confluencia de medios e sistemas
1.5. Multimedia, hipertexto e hipermedia
2. Os compoñentes alfanuméricos 2.1. A escrita
2.1. Tratamento dixital dos caracteres
2.2. Presentación da escrita
2.3. Procesado de textos
2.4. Recoñecemento óptico da escrita
2.5. Conversión de escrita en voz
2.6. Recuperación de soportes antigos
2.7. Almacenamento de textos
2.8. Transmisión de textos
3. Os compoñentes gráficos 3.1. A imaxe real
3.2. Captación da imaxe instantánea
3.3. Tratamento dixital da fotografía
3.4. A imaxe de síntese
3.5. Tratamento dixital dos gráficos
3.6. Presentación de imaxes e gráficos
3.7. Recuperación de soportes antigos
3.8. Composición de texto e gráficos
3.9. Almacenamento de gráficos
3.10. Transmisión de gráficos
4. Os compoñentes do son 4.1. A fala
4.2. A música
4.3. Captación do son real
4.4. Tratamento dixital do son real
4.5. Conversión de fala en escrita
4.6. Síntese do son
4.7. Mestura dos sons
4.8. Presentación do son
4.9. Recuperación de soportes antigos
4.10. Almacenamento do son
4.11. Transmisión do son
5. Os compoñentes do vídeo 5.1. A imaxe en movemento
5.2. O son asociado
5.3. Captación de imaxe e son reais
5.4. Adición de compoñentes alfanuméricos, gráficos e sónicos
5.5. Síntese da imaxe
5.6. Mestura de imaxes e sons
5.7. Presentación do vídeo
5.8. Recuperación de soportes antigos
5.9. Almacenamento de imaxe con engádegas
5.10. Transmisión de imaxes en movemento
6. Os productos multimediáticos 6.1. Compoñentes
6.2. Relación entre os compoñentes
6.3. Grao de interactividade
6.4. Xeración do producto
6.5. Presentación do producto
6.6. Soporte do producto
6.7. Medios de comunicación producto-cliente
7. Xeración e presentación de productos 7.1. Equipamento informático
7.2. Aplicacións específicas
7.3. Arquitectura do sistema
7.4. Xestión do sistema
7.5. Codificación e compresión
7.6. Interfaces coas redes de comunicación
8. Comunicación producto-cliente 8.1. Servidores e clientes
8.2. Redes de área local
8.3. Redes de área ampla
8.4. A rede de redes
8.5. A presentación en modo web
8.6. Linguaxes específicas
8.7. Soporte para periférico de UCP de cliente
8.8. Soporte para servidor de rede
9. Os multimedia en rede 9.1. Técnicas de transmisión de datos
9.2. Protocolos de comunicación
9.3. Redes para contribución, producción, distribución e difusión
9.4. Control da calidade da transmisión
9.5. Intercambio de productos en rede
9.6. Mercados virtuais
9.7. Comercio electrónico específico

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Análisis de fuentes documentales 0 8 8
Eventos científicos y/o divulgativos 6 3 9
Trabajos tutelados 10 50 60
Presentación oral 1 5 6
Prácticas a través de TIC 30 45 75
Sesión magistral 30 60 90
Prueba de respuesta breve 2 20 22
 
Atención personalizada 30 0 30
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Análisis de fuentes documentales Revisión da bilbiografía.
Eventos científicos y/o divulgativos Visitas a centros de xeración de productos multimediáticos (R, La Voz de Galicia, TVG, etc.)
Trabajos tutelados Realización en grupos de 3,4 ou 5 alumnos de un traballo sobre unha das temáticas tratadas na materia
Presentación oral Presentación en grupo do traballo tutelado realizado
Prácticas a través de TIC Creación dun sitio Web. Creación dun blog. Manexo de ferramentas de edición de imaxe, audio e video.
Sesión magistral Fundamentos teóricos da materia.
Prueba de respuesta breve Exame tipo test ou de resposta breve para avaliar os coñecementos acadados polo alumno.

Atención personalizada
Metodologías
Prácticas a través de TIC
Trabajos tutelados
Descripción
Compre que o alumno consulte co profesor sobre a evolución do traballo, co obxetivo de que éste o supervise e oriente, previamente a avaliación final.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prácticas a través de TIC O longo de curso realizaranse unha serie de exercicios prácticos no laboratorio.
Valorarase a destreza e o resultado obtido.
25
Presentación oral Valorarase a claridade na exposición e a capacidade de comunicación 5
Prueba de respuesta breve Valorarase o número de respostas acertadas. Nalgúns casos, as preguntas contestadas incorrectamente poden penalizar na nota. 60
Trabajos tutelados Valorarase a calidade da memoria, as referencias bibliográficas consultadas, e a calidade da redacción. 10
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica Dastbaz (2000). Design and Development of Active Multimedia Systems. McGraw Hill
Castro, M. A., y otros (2002). Diseño y desarrollo multimedia: Sistemas, imagen, sonido y vídeo. Ra-Ma
Edward M. Schwalb (2004). iTV Handbook: Technology and standards. IMSC Press Multimedia Series
Tay Vaughan (2003). Multimedia - Making it work. Osborne/McGraw Hill
K. Rao, Zoran Bojkovic, Dragorad Milovanovic (2002). Multimedia Communication Systems: Techniques, Standards and Networks. Prentice Hall
Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt (2002). Multimedia Fundamentals: Media Coding and Content Processing. Prentice Hall
Carlos Correia (1997). Multimédia On/Of Line, Uma estratégia de comunicação para o século XXI. Lisboa: Editorial Notícias
Ralf Steinmetz, Klara Nahrstedt (1995). Multimedia: Computing, Communications and Applications. Prentice Hall
Elsom-Cook (2000). Principles of Interactive Multimedia. McGraw Hill
Robert S. Tannenbaum (1998). Theoretical Foundations of Multimedia. Palgrave Macmillan Pblrs.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios

Familiaridade cos conceptos propios dos medios de comunicación masiva, das máquinas lóxicas de uso común (ordenadores), da Internet e da world wide web.



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías