Identifying Data 2020/21
Subject (*) Teoría da Comunicación Audiovisual Code 616011303
Study programme
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Third Trunk 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://http://tecomunicav.wordpress.com/
General description A identidade profesional do titulado en Comunicación Audiovisual da Universidade da Coruña, desenvólvese nos catro ámbitos establecidos a nivel supranacional pola ANECA, e feitos públicos no Libro Branco dos títulos de grado de Ciencias da Comunicación. Ún destes perfís é o de investigador, docente e experto en estudios visuais. Este perfil atende ao desenvolvemento de tarefas de especialista en investigación e análise de fenómenos e procesos de comunicación audiovisual, amais de posible docente na área e consultor profesional. A materia Teoría da Comunicación Audiovisual pretende dar resposta a este perfil, ofrecendo ao alumno a posibilidade de se introducir nalgunas das metodoloxías de investigación do audiovisual actual, así como na escritura e exposición científica dos resultados do traballo de investigación no seu ámbito científico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento.
A13 Capacidade para escribir textos, escaletas ou guións, así como para analizar textos audiovisuais.
A19 Capacidade para analizar a realidade e comunicala con coherencia e sentido.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B10 Mellorar a capacidade de análise.
B11 Mellorar a habilidade para o uso e a adaptación axeitada das ferramentas tecnolóxicas.
B12 Capacidade de incorporarse e adaptarse a un equipo de traballo.
B17 Capacidade de resistencia á frustración.
B18 Capacidade para adaptarse a contornos cambiantes.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento, dun xeito sistemático. A9
B10
Capacidade para analizar textos audiovisuais. A13
B10
Coñecer algunhas das metodoloxías de investigación científica da área de coñecimiento da comunicación audiovisual. A19
B10
B11
B12
Elaborar un traballo de investigación breve cunhas caracterísiticas mínimas que o fagan aceptable nun entorno académico A19
B1
B3
Capacidade para defender nunha oralmente o plantexamento dunha idea ou argumento A19
B17
B18

Contents
Topic Sub-topic
Introducción a teoría da comunicación audiovisual.
Conceptos introductorios sobre a natureza do cadro fílmico: Formalismo vs. Realismo.
Sen especificar
Hugo Munsterberg: A comunicación audiovisual como proceso mental.
Sen especificar
Rudolf Arnheim: A comunicación audiovisual como arte.
Sen especificar
Béla Balázs: A cultura da imaxe fronte á cultura da palabra. Sen especificar
André Bazin: A natureza da imaxe fílmica.
Sen especificar
Siegfried Kracauer:A redención da realidade física.
Sen especificar
Teóricos e teorías da segunda metade do século XX.
A montaxe “transparente”. A montaxe no cine clásico americano.
Sen especificar
A montaxe “realista” de André Bazin.
Sen especificar
A montaxe “dialéctica”. Eisenstein.
Sen especificar

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions 0 50 50
Objective test 0 50 50
Workbook 0 47 47
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas.
Objective test Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos.
Workbook Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u)

Personalized attention
Methodologies
Description
INVESTIGACIÓN: Durante o proceso de elaboración do traballo de investigación o alumno asistirá a dous titorías obrigatorias que ademais serán avaliadas e que servirán como orientación para levar a bó término o traballo. Asimesmo o alumno poderá pedir outras titorías de modo voluntario. Estás titorías faranse no horarion das clases presenciais.

DISCUSIÓN DIRIXIDA: A discusión farase a partires de textos de autores teóricos que serán o punto de partida do tema que o profesor explicará na clase maxistral. Ao orientar, o profesor favorece que o alumno poida coa lóxica chegar aos núcleos centrales do tema, favorecendo así o seu posterior estudo.
Esta atención farase a partires das intervencións de cada alumno no grupo, dun modo colaborativo.

LECTURAS: Para a resolución de dúbidas é aconsellable que o alumno asista a titorías no gabinete do mestre e no horario designado a tal efecto.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas. 20
Workbook Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u) 20
Objective test Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos.
60
 
Assessment comments

Para aprobar a asignatura é preciso superar o 50% do exame.


Sources of information
Basic (). .
Andrew, Dudley (1993). Las principales teorías cinematográficas. Madrid. Rialp
Aumont, Jacques (2004). Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores. Barcelona. Paidós
  • Aumont, Jacques (2004)
    Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Aumont, Jacques, Alain Bergala, Michel Marie y Marc Vernet (1985)
    Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Balázs, Bela (1978)
    El Film. Evolución y esencia de un arte nuevo
    Barcelona. Gustavo Gili
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Bazin, André (1990)
    Qué es el cine
    Madrid. Rialp
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Casetti, Francesco (1994)
    Teorías del cine: 1945-1990
    Madrid. Cátedra
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Eisenstein, Sergei M. (1989)
    Teoría y técnica cinematográfica
    Madrid. Rialp
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Gaudreault, André y François Jost (1995)
    El relato cinematográfico
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Kuhn, Anette (1991)
    Cine de mujeres. Feminismo y cine
    Madrid. Cátedra
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Metz, Christian (2002)
    Ensayos sobre la significación en el cine
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Metz, Christian (2001)
    El significante imaginario: psicoanálisis y cine
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Mitry, Jean (1990)
    La semiología en tela de juicio (cine y lenguaje)
    Madrid. Akal/Comunicación
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Mitry, Jean (1999)
    Estética y psicología del cine I y II
    Madrid. S XXI de España
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Montiel, Alejandro (1992)
    Teorías del cine: un balance histórico
    Barcelona. Montesinos
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Stam, Robert (1999)
    Nuevos conceptos de la teoría del cine: estructuralismo, semiótica, narratología, psicoanálisis, intertextualidad
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Stam, Robert (2001)
    Teorías de cine, una introducción
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
    Complementary

    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.