Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Teoría de la Comunicación Audiovisual Código 616011303
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Tercero Troncal 6
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://tecomunicav.wordpress.com/
Descripción general A identidade profesional do titulado en Comunicación Audiovisual da Universidade da Coruña, desenvólvese nos catro ámbitos establecidos a nivel supranacional pola ANECA, e feitos públicos no Libro Branco dos títulos de grado de Ciencias da Comunicación. Ún destes perfís é o de investigador, docente e experto en estudios visuais. Este perfil atende ao desenvolvemento de tarefas de especialista en investigación e análise de fenómenos e procesos de comunicación audiovisual, amais de posible docente na área e consultor profesional. A materia Teoría da Comunicación Audiovisual pretende dar resposta a este perfil, ofrecendo ao alumno a posibilidade de se introducir nalgunas das metodoloxías de investigación do audiovisual actual, así como na escritura e exposición científica dos resultados do traballo de investigación no seu ámbito científico.

Competencias del título
Código Competencias del título
A9 Capacidad de análisis de la forma icónica y la imagen espacial tanto en la imagen fija como en movimiento.
A13 Capacidad para escribir textos, escaletas o guiones, así como para analizar textos audiovisuales.
A19 Capacidad para analizar la realidad y comunicarla con coherencia y sentido.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B10 Mejorar la capacidad de análisis.
B11 Mejorar la habilidad para el uso y adaptación adecuados de las herramientas tecnológicas.
B12 Capacidad de incorporarse y adaptarse a un equipo de trabajo.
B17 Capacidad de resistencia a la frustración.
B18 Capacidad para adaptarse a entornos cambiantes.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento, dun xeito sistemático. A9
B10
Capacidade para analizar textos audiovisuais. A13
B10
Coñecer algunhas das metodoloxías de investigación científica da área de coñecimiento da comunicación audiovisual. A19
B10
B11
B12
Elaborar un traballo de investigación breve cunhas caracterísiticas mínimas que o fagan aceptable nun entorno académico A19
B1
B3
Capacidade para defender nunha oralmente o plantexamento dunha idea ou argumento A19
B17
B18

Contenidos
Tema Subtema
Introducción a teoría da comunicación audiovisual.
Conceptos introductorios sobre a natureza do cadro fílmico: Formalismo vs. Realismo.
Sen especificar
Hugo Munsterberg: A comunicación audiovisual como proceso mental.
Sen especificar
Rudolf Arnheim: A comunicación audiovisual como arte.
Sen especificar
Béla Balázs: A cultura da imaxe fronte á cultura da palabra. Sen especificar
André Bazin: A natureza da imaxe fílmica.
Sen especificar
Siegfried Kracauer:A redención da realidade física.
Sen especificar
Teóricos e teorías da segunda metade do século XX.
A montaxe “transparente”. A montaxe no cine clásico americano.
Sen especificar
A montaxe “realista” de André Bazin.
Sen especificar
A montaxe “dialéctica”. Eisenstein.
Sen especificar

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba de respuesta breve 0 50 50
Prueba objetiva 0 50 50
Lecturas 0 47 47
 
Atención personalizada 3 0 3
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba de respuesta breve Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas.
Prueba objetiva Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos.
Lecturas Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u)

Atención personalizada
Metodologías
Descripción
INVESTIGACIÓN: Durante o proceso de elaboración do traballo de investigación o alumno asistirá a dous titorías obrigatorias que ademais serán avaliadas e que servirán como orientación para levar a bó término o traballo. Asimesmo o alumno poderá pedir outras titorías de modo voluntario. Estás titorías faranse no horarion das clases presenciais.

DISCUSIÓN DIRIXIDA: A discusión farase a partires de textos de autores teóricos que serán o punto de partida do tema que o profesor explicará na clase maxistral. Ao orientar, o profesor favorece que o alumno poida coa lóxica chegar aos núcleos centrales do tema, favorecendo así o seu posterior estudo.
Esta atención farase a partires das intervencións de cada alumno no grupo, dun modo colaborativo.

LECTURAS: Para a resolución de dúbidas é aconsellable que o alumno asista a titorías no gabinete do mestre e no horario designado a tal efecto.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba de respuesta breve Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas. 20
Lecturas Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u) 20
Prueba objetiva Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos.
60
 
Observaciones evaluación

Para aprobar a asignatura é preciso superar o 50% do exame.


Fuentes de información
Básica (). .
Andrew, Dudley (1993). Las principales teorías cinematográficas. Madrid. Rialp
Aumont, Jacques (2004). Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores. Barcelona. Paidós
  • Aumont, Jacques (2004)
    Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Aumont, Jacques, Alain Bergala, Michel Marie y Marc Vernet (1985)
    Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Balázs, Bela (1978)
    El Film. Evolución y esencia de un arte nuevo
    Barcelona. Gustavo Gili
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Bazin, André (1990)
    Qué es el cine
    Madrid. Rialp
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Casetti, Francesco (1994)
    Teorías del cine: 1945-1990
    Madrid. Cátedra
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Eisenstein, Sergei M. (1989)
    Teoría y técnica cinematográfica
    Madrid. Rialp
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Gaudreault, André y François Jost (1995)
    El relato cinematográfico
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Kuhn, Anette (1991)
    Cine de mujeres. Feminismo y cine
    Madrid. Cátedra
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Metz, Christian (2002)
    Ensayos sobre la significación en el cine
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Metz, Christian (2001)
    El significante imaginario: psicoanálisis y cine
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Mitry, Jean (1990)
    La semiología en tela de juicio (cine y lenguaje)
    Madrid. Akal/Comunicación
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Mitry, Jean (1999)
    Estética y psicología del cine I y II
    Madrid. S XXI de España
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Montiel, Alejandro (1992)
    Teorías del cine: un balance histórico
    Barcelona. Montesinos
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Stam, Robert (1999)
    Nuevos conceptos de la teoría del cine: estructuralismo, semiótica, narratología, psicoanálisis, intertextualidad
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Stam, Robert (2001)
    Teorías de cine, una introducción
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
    Complementária

    Recomendaciones
    Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

    Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

    Asignaturas que continúan el temario

    Otros comentarios


    (*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías