Identifying Data 2019/20
Subject (*) Estrutura do Sistema Audiovisual Code 616011305
Study programme
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
Third Trunk 7.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects 0 0 0
Workbook 0 0 0
Mixed objective/subjective test 0 0 0
 
Personalized attention 30 0 30
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects
Workbook
Mixed objective/subjective test

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Workbook
Description
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test 50
Supervised projects 30
Workbook 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic SGAE (2010). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales 2010. Madrid. Fundación Autor-SGAE
Linde, E.; Vidal, J.M. y Medina, S. (2011). Derecho Audiovisual. Madrid. Colex
Azurmendi, A. (2011). Derecho de la Comunicación. Barcelona. Bosch
Mora-Figueroa, B. (2009). El mercado global de la comunicación: éxitos y fracasos. Pamplona. EUNSA
Medina, M. (2005). Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Pamplona. EUNSA
Epstein, E.J. (2007). La gran ilusión. Dinero y poder en Hollywood. Barcelona. Tusquets
UTECA (Unión de televisiones comerciales asociadas) (2010). La televisión en España. Informe 2010.
Barrera, C. y Nogué, A. (2006). La Vanguardia, del franquismo a la democracia. Madrid. Fragua
AEDE (Asociación de Editores de Diarios Españoles) (2010). Libro blanco de la prensa diaria 2011. Madrid. AEDE
Carvajal Prieto, M. (2007). Líderes en prensa. La dirección estratégica de Vocento. Diego Marín Librero-Editor
Artero Muñoz, J.P. (2007). Modelos estratégicos de Telecinco (1990-2005). Madrid. Fragua
(). Noticias de la Comunicación.
Frattini, E. y Colias, Y. (1996). Tiburones de la comunicación: grandes líderes de los grupos multimedia. Pirámide
SEOANE, M.C. y SUEIRO, S. (2004). Una historia de El País y del grupo Prisa. De una aventura incierta a una gran industria cultural. Barcelona. Plaza & Janés

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.