Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Deseño de Produción e Dirección Artística Código 616011406
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 3.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://www.udc.es/cienciasdacomunicacion/
Descrición xeral Elementos de ambientación e posta en escea.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Capacidade para deseñar e concebir a presentación estética e técnica da posta en escena.
A9 Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento.
A18 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e recursos técnicos ou humanos necesarios para o deseño de producción integral dun traballo audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Traballar en equipo respetando os valores dos demais.
B16 Capacidade de autoavaliación crítica.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Analizar os conceptos e técnicas básicas así como as ferramentas coas que se manexa, aprendendo a visualizar o proceso na súa totalidade. A3
Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e recursos técnicos ou humanos necesarios para o deseño de producción integral dun traballo audiovisual. A18
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento. A9
Traballar de forma colaborativa. Traballar en equipo respetando os valores dos demais. Capacidade de autoavaliación crítica. B5
B8
B16
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Coñecer a función do Deseñador de Produción ou xefe do departamento artístico dentro do proxecto audiovisual. B1

Contidos
Temas Subtemas
1er BLOQUE. FUNCIÓN E RESPONSABILIDADES DO DESEÑADOR DE PRODUCIÓN 1. Competencias e coñecementos do deseñador de produción. Orixe do deseño e primeiros deseñadores
2. O entorno da produción. Elementos para a construción de decorados e persoaxes
3. O uso dos efectos especiais na produción
4. Iluminación e cor nos decorados
2º BLOQUE. PROCESO XERAL DE TRABALLO 5. O storyboard
6. Documentación dos decorados, personaxes e localización de exteriores
7. Deseño previo, maquetas e planos de construción
8. Construción e montaxe de decorados

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva B1 C6 1.5 0 1.5
Traballos tutelados A3 A9 A18 B5 B8 B16 0 60 60
Lecturas A3 B1 B16 C6 0 20 20
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Exame tipo test ou preguntas curtas, que suporá o 40% da nota final da asinatura.
Traballos tutelados Desenvolvemento dunha escenografía. Traballo en grupo de tres ou catro persoas. Será o 60% da nota final da asinatura.
Lecturas Lecturas persoais do temario, bibliografía e artigos sinalados polo profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os distintos grupos deberán presentarse no despacho do profesor ao menos unha vez durante o período das clases, para facer unha correción do traballo tutelado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B1 C6 Exame tipo test ou preguntas curtas.
Traballo individual do alumno.
40
Traballos tutelados A3 A9 A18 B5 B8 B16 Desenrolo escenográfico dun guión.
Traballo en grupo.
60
 
Observacións avaliación

E necesario ter aprobadas ambas partes (exame teórico e práctica) para superar a asinatura.

As faltas de ortografía poden ser motivo de suspenso.

Fontes de información
Bibliografía básica ETTEDGUI, Peter (2001). Diseño de producción & dirección artística. Ed. Océano
Varios autores (2002). La Dirección Artística. Nickel Odeón nº 27
MURCIA, Félix (2002). La escenografía en el cine. Fundación Autor
HART, John (2001). La Técnica del Storyboard. Instituto Oficial de Radio y Televisión
STEVEN, Katz D. (2002). Plano a plano. De la idea a la pantalla. Editorial Plot
MILLERSON, Gerald (2001). Realización y producción en TV. Instituto Oficial de Radio y Televisión

Bibliografía complementaria OLSON, Robert L. (2002). Conceptos básicos de la dirección artística en cine y TV. Instituto Oficial de Radio y Televisión
GOROSTIZA, Jorge (1997). Directores Artísticos Del Cine Español. Cátedra, S.A.
VILA, Santiago (1997). La escenografía. Cine y arquitectura. Cátedra
MÁRQUEZ BERRIOS, Juan (2000). Maquillaje y caracterización. Instituto Oficial de Radio y Televisión
GUARDIA, M. / ALONSO, R (1993). Técnicas de construcción, ornamentación y pintura de decorados. Instituto Oficial de Radio y Televisión


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño de Produción e Dirección Artística/616011406

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Produción e Realización de Audiovisuais/616011403

Materias que continúan o temario
Grafismo Dixital/616011304
Deseño Gráfico e Comunicación Visual/616011601
Guión/616011404

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías