Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Diseño de Producción y Dirección Artística Código 616011406
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 2º cuatrimestre
Cuarto Obligatoria 3.5
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://www.udc.es/cienciasdacomunicacion/
Descripción general Elementos de ambientación e posta en escea.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias del título
Código Competencias del título
A3 Capacidad para diseñar y concebir la presentación estética y técnica de la puesta en escena.
A9 Capacidad de análisis de la forma icónica y la imagen espacial tanto en la imagen fija como en movimiento.
A18 Capacidad para aplicar técnicas y procesos de creación y recursos técnicos o humanos necesarios para el diseño de producción integral de un trabajo audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B8 Trabajar en equipo respetando los valores de los demás.
B16 Capacidad de autoevaluación crítica.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Analizar os conceptos e técnicas básicas así como as ferramentas coas que se manexa, aprendendo a visualizar o proceso na súa totalidade. A3
Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e recursos técnicos ou humanos necesarios para o deseño de producción integral dun traballo audiovisual. A18
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento. A9
Traballar de forma colaborativa. Traballar en equipo respetando os valores dos demais. Capacidade de autoavaliación crítica. B5
B8
B16
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Coñecer a función do Deseñador de Produción ou xefe do departamento artístico dentro do proxecto audiovisual. B1

Contenidos
Tema Subtema
1er BLOQUE. FUNCIÓN E RESPONSABILIDADES DO DESEÑADOR DE PRODUCIÓN 1. Competencias e coñecementos do deseñador de produción. Orixe do deseño e primeiros deseñadores
2. O entorno da produción. Elementos para a construción de decorados e persoaxes
3. O uso dos efectos especiais na produción
4. Iluminación e cor nos decorados
2º BLOQUE. PROCESO XERAL DE TRABALLO 5. O storyboard
6. Documentación dos decorados, personaxes e localización de exteriores
7. Deseño previo, maquetas e planos de construción
8. Construción e montaxe de decorados

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba objetiva B1 C6 1.5 0 1.5
Trabajos tutelados A3 A9 A18 B5 B8 B16 0 60 60
Lecturas A3 B1 B16 C6 0 20 20
 
Atención personalizada 6 0 6
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba objetiva Exame tipo test ou preguntas curtas, que suporá o 40% da nota final da asinatura.
Trabajos tutelados Desenvolvemento dunha escenografía. Traballo en grupo de tres ou catro persoas. Será o 60% da nota final da asinatura.
Lecturas Lecturas persoais do temario, bibliografía e artigos sinalados polo profesor.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
Os distintos grupos deberán presentarse no despacho do profesor ao menos unha vez durante o período das clases, para facer unha correción do traballo tutelado.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prueba objetiva B1 C6 Exame tipo test ou preguntas curtas.
Traballo individual do alumno.
40
Trabajos tutelados A3 A9 A18 B5 B8 B16 Desenrolo escenográfico dun guión.
Traballo en grupo.
60
 
Observaciones evaluación

E necesario ter aprobadas ambas partes (exame teórico e práctica) para superar a asinatura.

As faltas de ortografía poden ser motivo de suspenso.

Fuentes de información
Básica ETTEDGUI, Peter (2001). Diseño de producción & dirección artística. Ed. Océano
Varios autores (2002). La Dirección Artística. Nickel Odeón nº 27
MURCIA, Félix (2002). La escenografía en el cine. Fundación Autor
HART, John (2001). La Técnica del Storyboard. Instituto Oficial de Radio y Televisión
STEVEN, Katz D. (2002). Plano a plano. De la idea a la pantalla. Editorial Plot
MILLERSON, Gerald (2001). Realización y producción en TV. Instituto Oficial de Radio y Televisión

Complementária OLSON, Robert L. (2002). Conceptos básicos de la dirección artística en cine y TV. Instituto Oficial de Radio y Televisión
GOROSTIZA, Jorge (1997). Directores Artísticos Del Cine Español. Cátedra, S.A.
VILA, Santiago (1997). La escenografía. Cine y arquitectura. Cátedra
MÁRQUEZ BERRIOS, Juan (2000). Maquillaje y caracterización. Instituto Oficial de Radio y Televisión
GUARDIA, M. / ALONSO, R (1993). Técnicas de construcción, ornamentación y pintura de decorados. Instituto Oficial de Radio y Televisión


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Diseño de Producción y Dirección Artística/616011406

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Producción y Realización de Audiovisuales/616011403

Asignaturas que continúan el temario
Grafismo Digital/616011304
Diseño Gráfico y Comunicación Visual/616011601
Guión/616011404

Otros comentarios


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías