Identifying Data 2020/21
Subject (*) Xestión Documental Code 616011602
Study programme
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Third Fourth Optional 3.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description O obxectivo desta materia é mostrar ao alumnado as posibilidades que ofrecen as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións na xestión da información multimedia: almacenamento, procura, acceso, etc.

Para acadar este fin a materia está dividida en dúas partes, unha primeira en que se lle explica ao alumnado os fundamentos da bases de datos e as súas aplicacións e unha segunda en que se amosan os distintos métodos de recuperación da información, como medir a súa calidade e sistemas para a xestión de contido multimedia.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Capacidade para buscar, seleccionar e sistematizar calquera tipo de documento audiovisual nunha base de datos.
A15 Capacidade para buscar, seleccionar e sistematizar calquera tipo de documento audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Mellorar a habilidade para o uso e a adaptación axeitada das ferramentas tecnolóxicas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de análise da información para o seu almaceamento en bases de datos. A7
A15
C3
Coñocer as bases dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos (SXBD) empregados na actualidade nas empresas. B1
C3
Capacidade para evaluar Sistemas Documentais de Recuperación da Información. B3
C3
C6
Coñecer e capacidade para manexar os estándares para descripción de contido multimedia. A7
B1
B11
C3
Capacidade para traballar en equipo. B1
B5

Contents
Topic Sub-topic
1- Fundamentos de Bases de Datos. - Modelo Entidade-Relación.
- Modelo Relacional.
2- Bases de Datos Multimedia.
- Obxectivos e problemas.
- Conceptualización do contido multimedia.
- Estándares para a descrición de contido multimedia. MPEG-7.
- Exemplos de Bases de Datos Multimedia.
3- Sistemas de Bases de Datos Documentais. - ¿Qué é unha Base de Datos Documentais?
- Elementos da cadea documental.
- Calidade dos Sistemas de Bases de Datos Documentais.
4- Técnicas de recuperación da información - Modelos clásicos: booleano, vectorial e probabilístico.
- Novos modelos: conxuntos difusos, vector xeralizado e redes de inferencia.
5- Motores de procura. - Búsqueda en Internet.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions 2 1 3
Introductory activities 1 0 1
Guest lecture / keynote speech 20 10 30
ICT practicals 20 0 20
Supervised projects 2 26 28
 
Personalized attention 5.5 0 5.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Consisitirá nunha proba escrita que o alumno terá que realizar o rematar o cuatrimestre, para comprobar co alumno comprendeu os conceptos explicados nas sesións maxistrais.
Introductory activities Clases nas que se explica o alumno o contido da asignatura, organización e planificación o longo do curso.
Guest lecture / keynote speech Esta metodoloxía será empregada no curso para mostrar o alumno os distintos conceptos teóricos que se abordan na asignatura.
ICT practicals Nas prácticas o alumno poderá ver a aplicación dos conceptos vistos na clase.

Así, no laboratorio de informática o alumno aprenderá a manexar aplicacións que permitan-lle ver as posibilidades destas ferramentas no tratamento da información.
Supervised projects O traballo tutelado será feito en grupos, cada un deles deberá ampliar un dos temas que compoñen os contidos da signatura, co fin de profundar en cada un deles.

Farán-se sesións de control para garantir o correcto desenvolvemento do traballo.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
ICT practicals
Supervised projects
Description
A atención personalizada enfocase o apoio ó alumno na compresión das diferentes técnicas mediante o apoio nas tutorías e a resolución das dúbidas que aparezan na materia.

Tamén, se proporcionará atención na realización das prácticas para co alumno poida desenvolve-las e adquirir as competencias relacionadas con elas.

Durante o traballo tutelado se supervisará o alumno, así planifican-se sesións de control co fin de supervisar o correcto desenvolvemento do traballo, solucionar as dúbidas que poidan aparecer e correxir os defectos que se atopén.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals Consistirá no traballo con Bases de Datos no laboratorio de Informática, para ver a aplicación dos conceptos. 20
Supervised projects Consiste no desenvolvemento dun dos temas do programa en grupo. 45
Short answer questions Examen escrito sobre os conceptos comentados na clase.
35
 
Assessment comments

Sources of information
Basic De Miguel; Pattini (1993). Concepción y Diseño de Bases de Datos. Del Modelo E/R al Modelo Relacional. RaMa
korth (1993). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw-Hill
Manning, Christopher (2008). Introduction to information Retrieval. Cambridge University Press
(2008). MPEG. http://www.chiariglione.org/mpeg/
Hershey (2005). Video data management and information retrieval. IRM Press

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Recomenda-se para un aproveitamento óptimo da materia un seguimento activo das clases, participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución de dúbidas o cuestións que poida ter.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.