Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Gestión Documental Código 616011602
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
1º y 2º Ciclo 1º cuatrimestre
Tercero Cuarto Optativa 3.5
Idioma
Castellano
Gallego
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general O obxectivo desta materia é mostrar ao alumnado as posibilidades que ofrecen as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións na xestión da información multimedia: almacenamento, procura, acceso, etc.

Para acadar este fin a materia está dividida en dúas partes, unha primeira en que se lle explica ao alumnado os fundamentos da bases de datos e as súas aplicacións e unha segunda en que se amosan os distintos métodos de recuperación da información, como medir a súa calidade e sistemas para a xestión de contido multimedia.
Plan de contingencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias del título
Código Competencias del título
A7 Capacidad para buscar, seleccionar y sistematizar cualquier tipo de documento audiovisual en una base de datos.
A15 Capacidad para buscar, seleccionar y sistematizar cualquier tipo de documento audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B11 Mejorar la habilidad para el uso y adaptación adecuados de las herramientas tecnológicas.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Capacidade de análise da información para o seu almaceamento en bases de datos. A7
A15
C3
Coñocer as bases dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos (SXBD) empregados na actualidade nas empresas. B1
C3
Capacidade para evaluar Sistemas Documentais de Recuperación da Información. B3
C3
C6
Coñecer e capacidade para manexar os estándares para descripción de contido multimedia. A7
B1
B11
C3
Capacidade para traballar en equipo. B1
B5

Contenidos
Tema Subtema
1- Fundamentos de Bases de Datos. - Modelo Entidade-Relación.
- Modelo Relacional.
2- Bases de Datos Multimedia.
- Obxectivos e problemas.
- Conceptualización do contido multimedia.
- Estándares para a descrición de contido multimedia. MPEG-7.
- Exemplos de Bases de Datos Multimedia.
3- Sistemas de Bases de Datos Documentais. - ¿Qué é unha Base de Datos Documentais?
- Elementos da cadea documental.
- Calidade dos Sistemas de Bases de Datos Documentais.
4- Técnicas de recuperación da información - Modelos clásicos: booleano, vectorial e probabilístico.
- Novos modelos: conxuntos difusos, vector xeralizado e redes de inferencia.
5- Motores de procura. - Búsqueda en Internet.

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Prueba de respuesta breve 2 1 3
Actividades iniciales 1 0 1
Sesión magistral 20 10 30
Prácticas a través de TIC 20 0 20
Trabajos tutelados 2 26 28
 
Atención personalizada 5.5 0 5.5
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Prueba de respuesta breve Consisitirá nunha proba escrita que o alumno terá que realizar o rematar o cuatrimestre, para comprobar co alumno comprendeu os conceptos explicados nas sesións maxistrais.
Actividades iniciales Clases nas que se explica o alumno o contido da asignatura, organización e planificación o longo do curso.
Sesión magistral Esta metodoloxía será empregada no curso para mostrar o alumno os distintos conceptos teóricos que se abordan na asignatura.
Prácticas a través de TIC Nas prácticas o alumno poderá ver a aplicación dos conceptos vistos na clase.

Así, no laboratorio de informática o alumno aprenderá a manexar aplicacións que permitan-lle ver as posibilidades destas ferramentas no tratamento da información.
Trabajos tutelados O traballo tutelado será feito en grupos, cada un deles deberá ampliar un dos temas que compoñen os contidos da signatura, co fin de profundar en cada un deles.

Farán-se sesións de control para garantir o correcto desenvolvemento do traballo.

Atención personalizada
Metodologías
Sesión magistral
Prácticas a través de TIC
Trabajos tutelados
Descripción
A atención personalizada enfocase o apoio ó alumno na compresión das diferentes técnicas mediante o apoio nas tutorías e a resolución das dúbidas que aparezan na materia.

Tamén, se proporcionará atención na realización das prácticas para co alumno poida desenvolve-las e adquirir as competencias relacionadas con elas.

Durante o traballo tutelado se supervisará o alumno, así planifican-se sesións de control co fin de supervisar o correcto desenvolvemento do traballo, solucionar as dúbidas que poidan aparecer e correxir os defectos que se atopén.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prácticas a través de TIC Consistirá no traballo con Bases de Datos no laboratorio de Informática, para ver a aplicación dos conceptos. 20
Trabajos tutelados Consiste no desenvolvemento dun dos temas do programa en grupo. 45
Prueba de respuesta breve Examen escrito sobre os conceptos comentados na clase.
35
 
Observaciones evaluación

Fuentes de información
Básica De Miguel; Pattini (1993). Concepción y Diseño de Bases de Datos. Del Modelo E/R al Modelo Relacional. RaMa
korth (1993). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw-Hill
Manning, Christopher (2008). Introduction to information Retrieval. Cambridge University Press
(2008). MPEG. http://www.chiariglione.org/mpeg/
Hershey (2005). Video data management and information retrieval. IRM Press

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios
Recomenda-se para un aproveitamento óptimo da materia un seguimento activo das clases, participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución de dúbidas o cuestións que poida ter.


(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías