Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Formatos Informativos Audiovisuais Código 616531002
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral Análise das tendencias de creación de obras documentais e formatos informativos, comprensión da nova narrativa dixital e a edición non lineal.
A materia proporciona formación sobre os códigos esenciais para a creación da mensaxe xornalística informativo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A5 CE5. Crear propuestas comunicativas innovadoras que respondan a necesidades reales en el entorno profesional actual
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A11 CE11 - Elaborar presupuestos, cronogramas y planes de trabajo en un proyecto comunicativo
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C1 CT7 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Análise das tendencias de creación de obras documentais e formatos informativos. AP3
AP4
AP5
Comprensión da nova narrativa dixital e a edición non lineal. BP7
Formación sobre os códigos esenciais para a creación da mensaxe xornalística informativo. AP10
AP11
CP1

Contidos
Temas Subtemas
- Informativos audiovisuais 1. Os informativos nas canles de televisión
2. Os informativos audiovisuais na contorna dixital
3. Nuevas formas de produción e de transmisión das noticias
- Creación de documentais 1. Procura da historia.
2. Desenvolvemento da idea.
3. Da idea ao mercado.
4. Encargos e coproducións.
5. A preprodución.
6. A gravación.
- Documental interactivo 1. O documental que traspasa pantallas
2. Da ideación á creación
3. Ferramentas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A3 A11 12 48 60
Presentación oral C1 7.5 22.5 30
Seminario A4 A5 A10 B7 C1 12 10.5 22.5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Estudo e análise dos distintos modelos e formatos informativos audiovisuais (diarios e non diarios) que existen nas distintas plataformas.
Presentación oral Presentación e defensa das escaletas que os alumnos terán que realizar por grupos.
Seminario Distintos profesionais do sector explicaranlles aos alumnos a cuestións centrais relacionadas com os formatos informativos audiovisuais, de tal forma que coñezan en profundidade a diversidade e casuística que existe no sector profesional.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Presentación oral
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A3 A11 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- Corrección dos textos segundo o Libro de Estilo.
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
ARROJO, M.J. Distribución y financiación de formatos audiovisuales en Internet. Nuevas estrategias para rentabilizar los contenidos. Telos, n. 85, 2010.
ARROJO, M.J. “La Televisión Social. Nuevas oportunidades y nuevos retos para el sector audiovisual”, 2012 http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247732
ARROJO, M.J. “Algo más que Juegos de Realidad Alternativa: The truth about Marika; Conspiracy for Good; y Alt Minds”, 2012. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247757
ARROJO, M.J. “Los Juegos de Realidad Alternativa. Una nueva generación de contenidos multimedia interactivos”. En SIERRA, J., Y RODRIGUES, D. (coord.) Contenidos digitales en la era de la sociedad conectada, Fragua, Madrid, 2014.
ARROJO, M.J. "La televisión social revoluciona la televisión tradicional. Hacia un nuevo modelo de televisión participativa". En Gallardo J. y Vadillo N. (ed) Las nuevas tecnologías audiovisuales frente, Dragó, Tenerife, 2014.
ARROJO, M.J. Social television as a new relationship between conventional TV and the audience: An analysis of its aims, processes and results. International Journal of Social Sciences Studies, 2015.
ARROJO, M.J. y PIÑUEL, J.L. Contenidos digitales y multipantalla, Dragó, Tenerife, 2015.
ARROJO, M.J. Tipos de novedad en los Juegos de Realidad Alternativa, acciones sociales y el tercer entorno. En del Valle, C. y Salgado, C. (ed), Nuevas formas de expresión en comunicación, McGraw-Hill Interamericana de España, Madrid, 2015.
ARROJO, M.J. Information and the Internet. An analysis from the perspective of the Sciences of the Artificial, Minds and Machines, 2017.
CEBRIÁN, M. (1992). Géneros informativos audiovisuales Radio, Televisión, Periodismo Gráfico, Cine, Video. Madrid : Ciencia 3
FRANCÉS, M. (coor) Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. Instituto RTVE, Madrid, 2011.
LACALLE, CH. Los formatos de la televisión. Gedisa, Barcelona, 2005.
SALÓ, G. ¿Qué es eso del formato? Cómo nace y se desarrolla un programa de televisión. Gedisa, Barcelona, 2003.
VILLAGRASA, J.M. Atrápalos como puedas! La competencia televisiva: programación y géneros. Tirant lo Blanch, Valencia, 2010.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías