Identifying Data 2019/20
Subject (*) Audiovisual News Formats Code 616531002
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description Análise das tendencias de creación de obras documentais e formatos informativos, comprensión da nova narrativa dixital e a edición non lineal.
A materia proporciona formación sobre os códigos esenciais para a creación da mensaxe xornalística informativo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A5 CE5. Crear propuestas comunicativas innovadoras que respondan a necesidades reales en el entorno profesional actual
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A11 CE11 - Elaborar presupuestos, cronogramas y planes de trabajo en un proyecto comunicativo
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C1 CT7 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Análise das tendencias de creación de obras documentais e formatos informativos. AJ3
AJ4
AJ5
Comprensión da nova narrativa dixital e a edición non lineal. BJ7
Formación sobre os códigos esenciais para a creación da mensaxe xornalística informativo. AJ10
AJ11
CJ1

Contents
Topic Sub-topic
- Informativos audiovisuais 1. Os informativos nas canles de televisión
2. Os informativos audiovisuais na contorna dixital
3. Nuevas formas de produción e de transmisión das noticias
- Creación de documentais 1. Procura da historia.
2. Desenvolvemento da idea.
3. Da idea ao mercado.
4. Encargos e coproducións.
5. A preprodución.
6. A gravación.
- Documental interactivo 1. O documental que traspasa pantallas
2. Da ideación á creación
3. Ferramentas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A3 A11 12 48 60
Oral presentation C1 7.5 22.5 30
Seminar A4 A5 A10 B7 C1 12 10.5 22.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Estudo e análise dos distintos modelos e formatos informativos audiovisuais (diarios e non diarios) que existen nas distintas plataformas.
Oral presentation Presentación e defensa das escaletas que os alumnos terán que realizar por grupos.
Seminar Distintos profesionais do sector explicaranlles aos alumnos a cuestións centrais relacionadas com os formatos informativos audiovisuais, de tal forma que coñezan en profundidade a diversidade e casuística que existe no sector profesional.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Oral presentation
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A3 A11 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- Corrección dos textos segundo o Libro de Estilo.
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic
ARROJO, M.J. Distribución y financiación de formatos audiovisuales en Internet. Nuevas estrategias para rentabilizar los contenidos. Telos, n. 85, 2010.
ARROJO, M.J. “La Televisión Social. Nuevas oportunidades y nuevos retos para el sector audiovisual”, 2012 http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247732
ARROJO, M.J. “Algo más que Juegos de Realidad Alternativa: The truth about Marika; Conspiracy for Good; y Alt Minds”, 2012. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4247757
ARROJO, M.J. “Los Juegos de Realidad Alternativa. Una nueva generación de contenidos multimedia interactivos”. En SIERRA, J., Y RODRIGUES, D. (coord.) Contenidos digitales en la era de la sociedad conectada, Fragua, Madrid, 2014.
ARROJO, M.J. "La televisión social revoluciona la televisión tradicional. Hacia un nuevo modelo de televisión participativa". En Gallardo J. y Vadillo N. (ed) Las nuevas tecnologías audiovisuales frente, Dragó, Tenerife, 2014.
ARROJO, M.J. Social television as a new relationship between conventional TV and the audience: An analysis of its aims, processes and results. International Journal of Social Sciences Studies, 2015.
ARROJO, M.J. y PIÑUEL, J.L. Contenidos digitales y multipantalla, Dragó, Tenerife, 2015.
ARROJO, M.J. Tipos de novedad en los Juegos de Realidad Alternativa, acciones sociales y el tercer entorno. En del Valle, C. y Salgado, C. (ed), Nuevas formas de expresión en comunicación, McGraw-Hill Interamericana de España, Madrid, 2015.
ARROJO, M.J. Information and the Internet. An analysis from the perspective of the Sciences of the Artificial, Minds and Machines, 2017.
CEBRIÁN, M. (1992). Géneros informativos audiovisuales Radio, Televisión, Periodismo Gráfico, Cine, Video. Madrid : Ciencia 3
FRANCÉS, M. (coor) Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. Instituto RTVE, Madrid, 2011.
LACALLE, CH. Los formatos de la televisión. Gedisa, Barcelona, 2005.
SALÓ, G. ¿Qué es eso del formato? Cómo nace y se desarrolla un programa de televisión. Gedisa, Barcelona, 2003.
VILLAGRASA, J.M. Atrápalos como puedas! La competencia televisiva: programación y géneros. Tirant lo Blanch, Valencia, 2010.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.