Identifying Data 2019/20
Subject (*) Writing in Development Phase. New Linear and no-Linear Narratives Code 616531003
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Lecturers
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Web
General description Con este módulo el alumno aprende a identificar y analizar los mecanismos internos de las historias (tanto informativas como de entretenimiento), así como potenciar su creatividad y la búsqueda de ideas originales.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A5 CE5. Crear propuestas comunicativas innovadoras que respondan a necesidades reales en el entorno profesional actual
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C1 CT7 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar e analizar os mecanismos internos das historias (tanto informativas como de entretemento). AJ12
AJ16
AJ17
AJ18
BJ4
BJ7
CJ1
Potenciar a procura de ideas orixinais e a súa creatividade. AJ4
AJ5
AJ16
AJ17
AJ18
BJ7

Contents
Topic Sub-topic
Deseño de escaletas 1. Cómo facer unha escaleta
1.1. Informativos
1.2. Programas
2. A escaleta como columna vertebral
O guión: unha ferramenta do produtor 1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.
2. Algunhas cuestións previas achega do guión e da produción.
3. Tentativa de definición dese documento chamado guión.
4. Funcións do guión.
5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista.
6. As fases de desenvolvemento do guión: o que e o como, a historia e a trama.
7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión.
O produtor: un buscador de historias 1. Que historias contar?
2. O mapa das ideas: historias, temas e personaxes.
3. Elementos cardinales dunha historia.
4. A unidade de acción.
5. O story line: a historia mínima dun conflito.
6. Análise do story line.
O protagonista: a encarnación do conflito. 1. A espiña dorsal do personaxe.
2. A caracterización do personaxe.
3. O arco de transformación do personaxe.
4. A pregunta dramática.
5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.
6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito.
7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de sérielas TV de ficción.
8. Os personaxes reais nos documentais.
A arquitectura dramática do guión 1. Información, atención, ritmo, emoción e estrutura.
2. A dramaturxia: identificación e participación do espectador.
3. A posición do espectador #ante a película: suspense e sorpresa.
4. A regra de tres: unha estrutura clásica.
5. Estruturas das series de ficción.
6. A escena: estrutura, pasos ou fragmentos e planos.
7. Procedementos estruturais para distribuír a información.
8. Visionado dunha película e análise da estrutura.
A papelada do guión 1. A sinopse e o proxecto dunha película.
2. Requirimentos da sinopse.
3. Funcións e formatos da sinopse.
4. Guía para a redacción da sinopse.
5. Análise da sinopse.
6. O concepto-proposta dun documental.
7. Escaletas: ferramenta esencial para o traballo en equipo.
8. Tratamentos.
9. Os diálogos.
Novas narrativas 1. “O Late night vs Late-Late night” - “Late Motiv fronte á Resistencia” Diferencias de escaleta en formatos similares condicionadas pola grella.
2. O Infotainment e a escaleta: Do infoshow (“CQC”, “Noche Hache”, “O Intermedio”) ao pannel (“Locomundo”).
3. A escaleta condicionada pola dinámica de concurso. Pannel Concurso (“Cero en Historia”).
4. Prever o imprevisible Talk-Show Humor (“Ilustres Ignorantes”).
5. Ficción e escaleta. Serie (“Capítulo 0”).

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A4 A5 A17 B7 B4 5 30 35
Laboratory practice A4 A5 A17 A18 C1 6 24 30
Seminar A4 A5 A12 A16 A17 A18 10 0 10
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Redacción dun story line a partir de distintas fontes: orixinais, literarias, xornalísticas, orais…
Laboratory practice Realización dunha escaleta dun produto audiovisual elixido polo alumno.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Laboratory practice
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A5 A17 B7 B4 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
50
Laboratory practice A4 A5 A17 A18 C1 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). "Frasier" - S02E21: "An affair to forget". (1995).
(). "Showrunners: The Art of Running a TV Show". (2014).
(). "Stories We Tell". (2012).
(). "Writing Heads: Hablan los guionistas". (2013).
Ana Sanz Magallón (). Cuéntalo bien. Plot Ediciones
Javier Olivares (). El Ministerio del Tiempo. 70 teclas
(). Trilogía "El Señor de los Anillos" ("La Comunidad del Anillo", "Las Dos Torres", "El Retorno del Rey")..
Cesc Gay Y Tomàs Aragay (). Truman. 70 teclas

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.