Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Escritura en Fase de Desenvolvemento. Novas Narrativas Lineais e non Lineais Código 616531003
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Con este módulo el alumno aprende a identificar y analizar los mecanismos internos de las historias (tanto informativas como de entretenimiento), así como potenciar su creatividad y la búsqueda de ideas originales.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A5 CE5. Crear propuestas comunicativas innovadoras que respondan a necesidades reales en el entorno profesional actual
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C1 CT7 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar e analizar os mecanismos internos das historias (tanto informativas como de entretemento). AP12
AP16
AP17
AP18
BP4
BP7
CP1
Potenciar a procura de ideas orixinais e a súa creatividade. AP4
AP5
AP16
AP17
AP18
BP7

Contidos
Temas Subtemas
Deseño de escaletas 1. Cómo facer unha escaleta
1.1. Informativos
1.2. Programas
2. A escaleta como columna vertebral
O guión: unha ferramenta do produtor 1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.
2. Algunhas cuestións previas achega do guión e da produción.
3. Tentativa de definición dese documento chamado guión.
4. Funcións do guión.
5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista.
6. As fases de desenvolvemento do guión: o que e o como, a historia e a trama.
7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión.
O produtor: un buscador de historias 1. Que historias contar?
2. O mapa das ideas: historias, temas e personaxes.
3. Elementos cardinales dunha historia.
4. A unidade de acción.
5. O story line: a historia mínima dun conflito.
6. Análise do story line.
O protagonista: a encarnación do conflito. 1. A espiña dorsal do personaxe.
2. A caracterización do personaxe.
3. O arco de transformación do personaxe.
4. A pregunta dramática.
5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.
6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito.
7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de sérielas TV de ficción.
8. Os personaxes reais nos documentais.
A arquitectura dramática do guión 1. Información, atención, ritmo, emoción e estrutura.
2. A dramaturxia: identificación e participación do espectador.
3. A posición do espectador #ante a película: suspense e sorpresa.
4. A regra de tres: unha estrutura clásica.
5. Estruturas das series de ficción.
6. A escena: estrutura, pasos ou fragmentos e planos.
7. Procedementos estruturais para distribuír a información.
8. Visionado dunha película e análise da estrutura.
A papelada do guión 1. A sinopse e o proxecto dunha película.
2. Requirimentos da sinopse.
3. Funcións e formatos da sinopse.
4. Guía para a redacción da sinopse.
5. Análise da sinopse.
6. O concepto-proposta dun documental.
7. Escaletas: ferramenta esencial para o traballo en equipo.
8. Tratamentos.
9. Os diálogos.
Novas narrativas 1. “O Late night vs Late-Late night” - “Late Motiv fronte á Resistencia” Diferencias de escaleta en formatos similares condicionadas pola grella.
2. O Infotainment e a escaleta: Do infoshow (“CQC”, “Noche Hache”, “O Intermedio”) ao pannel (“Locomundo”).
3. A escaleta condicionada pola dinámica de concurso. Pannel Concurso (“Cero en Historia”).
4. Prever o imprevisible Talk-Show Humor (“Ilustres Ignorantes”).
5. Ficción e escaleta. Serie (“Capítulo 0”).

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A4 A5 A17 B7 B4 5 30 35
Prácticas de laboratorio A4 A5 A17 A18 C1 6 24 30
Seminario A4 A5 A12 A16 A17 A18 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Redacción dun story line a partir de distintas fontes: orixinais, literarias, xornalísticas, orais…
Prácticas de laboratorio Realización dunha escaleta dun produto audiovisual elixido polo alumno.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A5 A17 B7 B4 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
50
Prácticas de laboratorio A4 A5 A17 A18 C1 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). "Frasier" - S02E21: "An affair to forget". (1995).
(). "Showrunners: The Art of Running a TV Show". (2014).
(). "Stories We Tell". (2012).
(). "Writing Heads: Hablan los guionistas". (2013).
Ana Sanz Magallón (). Cuéntalo bien. Plot Ediciones
Javier Olivares (). El Ministerio del Tiempo. 70 teclas
(). Trilogía "El Señor de los Anillos" ("La Comunidad del Anillo", "Las Dos Torres", "El Retorno del Rey")..
Cesc Gay Y Tomàs Aragay (). Truman. 70 teclas

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías