Identifying Data 2020/21
Subject (*) Writing in Development Phase. New Linear and no-Linear Narratives Code 616531003
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Lecturers
Arroyo González, Eduardo
Domínguez Pérez, Daniel
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Web
General description Con este módulo el alumno aprende a identificar y analizar los mecanismos internos de las historias (tanto informativas como de entretenimiento), así como potenciar su creatividad y la búsqueda de ideas originales.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais

*Metodoloxías docentes que se modifican
– Práctica en laboratorio (non se realizará, xa que a avaliacións destes coñecementos se incorpora a
metodoloxía dos “Traballos tutelados”)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación
As prácticas en laboratorio transfórmanse en traballos tutelados (100%):
Valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados).
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A5 CE5. Crear propuestas comunicativas innovadoras que respondan a necesidades reales en el entorno profesional actual
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C1 CT7 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar e analizar os mecanismos internos das historias (tanto informativas como de entretemento). AJ12
AJ16
AJ17
AJ18
BJ4
BJ7
CJ1
Potenciar a procura de ideas orixinais e a súa creatividade. AJ4
AJ5
AJ16
AJ17
AJ18
BJ7

Contents
Topic Sub-topic
Deseño de escaletas 1. Cómo facer unha escaleta
1.1. Informativos
1.2. Programas
2. A escaleta como columna vertebral
O guión: unha ferramenta do produtor 1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.
2. Algunhas cuestións previas achega do guión e da produción.
3. Tentativa de definición dese documento chamado guión.
4. Funcións do guión.
5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista.
6. As fases de desenvolvemento do guión: o que e o como, a historia e a trama.
7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión.
O produtor: un buscador de historias 1. Que historias contar?
2. O mapa das ideas: historias, temas e personaxes.
3. Elementos cardinales dunha historia.
4. A unidade de acción.
5. O story line: a historia mínima dun conflito.
6. Análise do story line.
O protagonista: a encarnación do conflito. 1. A espiña dorsal do personaxe.
2. A caracterización do personaxe.
3. O arco de transformación do personaxe.
4. A pregunta dramática.
5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.
6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito.
7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de sérielas TV de ficción.
8. Os personaxes reais nos documentais.
A arquitectura dramática do guión 1. Información, atención, ritmo, emoción e estrutura.
2. A dramaturxia: identificación e participación do espectador.
3. A posición do espectador #ante a película: suspense e sorpresa.
4. A regra de tres: unha estrutura clásica.
5. Estruturas das series de ficción.
6. A escena: estrutura, pasos ou fragmentos e planos.
7. Procedementos estruturais para distribuír a información.
8. Visionado dunha película e análise da estrutura.
A papelada do guión 1. A sinopse e o proxecto dunha película.
2. Requirimentos da sinopse.
3. Funcións e formatos da sinopse.
4. Guía para a redacción da sinopse.
5. Análise da sinopse.
6. O concepto-proposta dun documental.
7. Escaletas: ferramenta esencial para o traballo en equipo.
8. Tratamentos.
9. Os diálogos.
Novas narrativas 1. “O Late night vs Late-Late night” - “Late Motiv fronte á Resistencia” Diferencias de escaleta en formatos similares condicionadas pola grella.
2. O Infotainment e a escaleta: Do infoshow (“CQC”, “Noche Hache”, “O Intermedio”) ao pannel (“Locomundo”).
3. A escaleta condicionada pola dinámica de concurso. Pannel Concurso (“Cero en Historia”).
4. Prever o imprevisible Talk-Show Humor (“Ilustres Ignorantes”).
5. Ficción e escaleta. Serie (“Capítulo 0”).
Introducción ó transmedia e ó branded content 1. O contexto: transmedia e branded content non son modas pasaxeiras.
2. Claves para vender un proxecto transmedia.
3. Deseño transmedia: técnicas e claves para desarrollar un proxecto.
Novas escrituras para a producción de contido 1. Ferramentas dixitais para a producción, obtención e creación de contido.
2. Distribución das novas narrativas.
3. Organización.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A4 A5 A17 B4 B7 2 25 27
Laboratory practice A4 A5 A17 A18 C1 2 24 26
Seminar A4 A5 A12 A16 A17 A18 17 5 22
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Redacción dun story line a partir de distintas fontes: orixinais, literarias, xornalísticas, orais…
Xeración de universos transmedia: conversión das historias analóxicas ó mundo dixital.
Laboratory practice Realización dunha escaleta dun produto audiovisual elixido polo alumno.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Laboratory practice
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A5 A17 B4 B7 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
50
Laboratory practice A4 A5 A17 A18 C1 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). "Frasier" - S02E21: "An affair to forget". (1995).
(). "Showrunners: The Art of Running a TV Show". (2014).
(). "Stories We Tell". (2012).
(). "Writing Heads: Hablan los guionistas". (2013).
Ana Sanz Magallón (). Cuéntalo bien. Plot Ediciones
Javier Olivares (). El Ministerio del Tiempo. 70 teclas
(). Trilogía "El Señor de los Anillos" ("La Comunidad del Anillo", "Las Dos Torres", "El Retorno del Rey")..
Cesc Gay Y Tomàs Aragay (). Truman. 70 teclas

Complementary

1.     Manuales (y derivados).

Jean Claude Carrière y Pascal Bonitzer. Práctica del guión cinematográfico.  Ed. Paidós.

Eugene Vale. Técnicas de guión para cine y televisión.  Ed. Gedisa.

Doc Comparato. De la creación al guión. Ed. IORTVE.

Linda Seger. Cómo convertir un buen guión en un guión excelente. Ed. Rialp.

Linda Seger. El arte de la adaptación. Ed. Paidós.

Linda Seger. Cómo crear personajes inolvidables. Ed. Paidós

Madeleine Dimaggio. Escribir para televisión.  Ed. Paidós.

Michel Chion. Cómo se escribe un guión.  Ed. Cátedra.

Michel Rabiger. La dirección de documentales. Ed. IORTVE.

Syd Field. El libro del guión. Ed. Plot.

Syd Field. El manual del guionista. Ed. Plot.

Syd Field. Cuatro guiones. Ed. Plot

Syd Field.  Cómo mejorar un guión. Ed. Plot

Christopher Vogler. El viaje del escritor. Ed. Ma Non Troppo.

Robert McKee. El guión. Ed. Alba

Robert McKee. El arte del diálogo. Ed. Alba

Ronald B. Tobias. El guión y la trama. Ed. Eiunsa

Philip Parker. Arte y ciencia del guión. Ed. Ma Non Troppo

Lorenzo Vilches. Taller de escritura para cine. Ed. Gedisa.

Lorenzo Vilches. Taller de escritura para televisión. Ed. Gedisa.

Anne Roche y Marie-Claude Taranger. Taller de guión cinematográfico. Ed. Abada.

Valeria C. Sellinger. Los secretos del guión cinematográfico. Ed. Grafein.

Lajos Egri. Cómo se escribe un drama. Ed. Bell.

Yves Lavandier. La dramaturgia. Ediciones Internacionales Universitarias.

José Luis Alonso de Santos. La escritura dramática. Ed. Castalia.

Rib Davis. Escribir guiones: desarrollo de personajes. Ed. Paidós.

John Vorhaus. Cómo orquestar una comedia. Ed. Alba.

Daniel Tubau. Las paradojas del guionista. Reglas y excepciones en la práctica del guión. Ed Alba.

Daniel Tubau. El guión del siglo 21. Ed. Alba.

Daniel Tubau. El espectador es el protagonista.  Ed. Alba

Dominique Parent-Altier. Sobre el guión. Ed. La Marca.

Valeria C. Selinger. Escribir un guión de cine o televisión. Ed. El andén

Natxo López. Manual del guionista de comedias televisivas. Ed. T&B.

John Truby. Anatomía del guión. El arte de narrar en 22 pasos. Ed. Alba

Philip Parker. Como escribir el guión perfecto. Ed. Robinbook

Pamela Douglas. Cómo escribir una serie dramática de televisión.  Ed. Alba

Blake Snyder. Salva al gato.  Ed. Alba.

Alexander Mackendrick. On Filmmaking. Manual de escritura y realización cinematográfica. Ed. Jaguar.

2.     Sobre el aquel de contar.

Spinoza. Ética. Alianza ed.

David Mamet. Escrito en los restaurantes. Ed. Versal.

David Mamet. Una profesión de putas. Ed. Debate. https://www.epublibre.org/libro/detalle/2989

David Mamet. Verdadero y falso. Herejía y sentido común para el actor. Ed. del Bronce.

David Mamet. Los tres usos del cuchillo. Sobre la naturaleza y la función del drama. Ed. Alba.

David Mamet. Bambi contra Godzilla. Finalidad, práctica y naturaleza de la industria del cine. Ed. Alba

Leslie Kane. Conversaciones con David Mamet. Ed. Alba.

David Mamet. Manifiesto. Ed. Seix Barral.

Luc Dardenne. Detrás de nuestras imágenes. El hijo. El niño. Ed. Plot

Sidney Lumet. Así se hacen películas. Ed. Rialp.

Ana Sanz-Magallón. Cuéntalo bien. El sentido común aplicado a las historias. Ed. Plot.

Alicia Luna. Nunca mientas a un idiota. Póker para guionistas y demás escribientes. Ed. Alba.

David Lynch. Atrapa el pez dorado. Meditación, conciencia y creatividad. Ed. Mondadori.

David Lodge. El arte de la ficción. Ed. Península

Edgar A. Poe. La filosofía de la composición en Ensayos y críticas.  Alianza ed.

Ray Bradbury. Zen el el arte de escribir.  Ed. Minotauro.

Francis Vanoye. Guiones modelo y modelos de guión. Ed. Paidós.

Gianni Rodari. Gramática de la fantasía. Ed. Del Bronce.

Vladimir Propp. Morfología del cuento. Ed. Fundamentos.

Seymour Chatman. Historia y discurso. Ed. Taurus.

Aristóteles. Poética. Ed. Taurus.

David Bordwell. La narración en el cine de ficción. Ed. Paidós.

Joseph Campbell. El héroe de las mil caras. Ed. FCE.

Fernando Savater. La tarea del héroe. Ed. FCE.

Bruno Bettelheim. Psicoanálisis de los cuentos de hadas. Ed. Grijalbo.

Gaston Bachelard. La poética del espacio. Ed. FCE.

Patricia Highsmit. Suspense. Ed. Anagrama.

Leonardo da Vinci. Aforismos. Ed. Espasa-Calpe. Col. Austral.

Watzlawick, Beaven y Jackson. Teoría de la comunicación humana. Ed. Herder.

Walter Benjamin. El narrador. ( http://mimosa.pntic.mec.es/~sferna18/benjamin/benjamin_el_narrador.pdf)

Robert Bresson.  Notas sobre el cinematógrafo. Ed. Ardora.

Peter Brook. El espacio vacío. Ed. Península.

Peter Brook. La puerta abierta. Ed. Alba.

Rainer Maria Rilke. Cartas a un joven poeta. Alianza ed.

Marguerite Duras. Escribir. Ed. Tusquets.

Vincenzo Cerami. Consejos a un joven escritor.  Ed. Península

Antonio Sánchez-Escalonilla. Estrategias de guión cinematográfico. Ed. Ariel.

Iciar Bollaín y Julio Llamazares. Cine y Literatura. Reflexiones a partir de “Flores de otro mundo”. Ed. Páginas de Espuma.

Alan Ayckbourn. Arte y oficio del teatro. Ed. Ma Non Troppo.

Antón Chéjov. Consejos a un escritor. Ed. Fuentetaja.

Balló y Pérez. La semilla inmortal. Ed. Anagrama

Balló y Pérez. Yo ya he estado aquí. Ficciones de la repetición. Ed. Anagrama

Mempo Giardinelli. Así se escribe un cuento. Ed. Punto de Lectura.

Selección de Ana Ayuso. El oficio de escritor. Ed. Punto de Lectura.

Selección de Isabel Céspedes. Por qué escribe usted. Ed. Taller de Escritura Fuentetaja.

H. R. F. Keating. Escribir novela negra. Ed. Paidós.

John Gardner. El arte de la ficción. Ed. Taller de Escritura Fuentetaja.

John Gardner. Para ser novelista. Ed. Taller de Escritura Fuentetaja.

Marcos Ordóñez. A pie de obra. Escritos sobre teatro. Ed. Alba.

Dorothy L. Sayers. Aristóteles en la novela policíaca. Ed. Lumen.

Esteve Riambau y Casimiro Torreiro. Guionistas en el cine español. Quimeras, picarescas y pluriempleo. Ed. Cátedra-Filmoteca Española.

Jean Ann Wright. Guionización y desarrollo de la animación. Ed. Escuela de Cine y Vídeo.

Emeterio Diez Puertas. Narrativa fílmica. Escribir la pantalla, pensar la imagen. Ed. Fundamentos.

Irving Blacker. Guía del escritor de cine y televisión. Ed. Eunsa.

Jesús Ramos y Joan Marimón. Diccionario incompleto del guión audiovisual. Ed. Océano.

Declan Donnellan. El actor y la diana. Ed. Fundamentos.

Marta Frago, Antonio Martínez Illán y Efrén Cuevas editores. Personaje, acción e identidad en cine y literatura. Ediciones Internacionales Universitarias.

Zeami. Fûshikaden. Tratado sobre la práctica del teatro Nô y cuatro dramas Nô. Ed. Trotta.

Ana Isabel Fernández Valbuena ed. La comedia del arte: materiales escénicos. Ed. Espiral.

R. Edgar-Hunt, John Marland y James Richards. Bases del cine. Guión. Ed. Pararramón.

Varios autores. The Wire. Ed. Errata Naturae.

Jorge Carrión. Teleshakespeare. Errata Naturae.

Rafael Álvarez y otros. The Wire. Ed. Principal de los Libros.

Varios autores. Breaking Bad. Ed. Errata Naturae.

Varios autores. Mad Men. Ed. Capitán Swing.

Brett Martin. Hombres fuera de serie. Ed. Ariel.

Coral Cruz. Imágenes narradas. Cómo hacer visible lo invisible en un guión de cine. Ed. Laertes.

Carmen Sofía Brenes. Fundamentos del guión audiovisual. Ed. Eunsa.

Marta Grau Rafel. La mente narradora. La neurociencia aplicada al arte de escribir guiones. Ed. Laertes.

Gotham Writers’ Workshop. Escribir ficción. Ed. Alba

James Wood. Los mecanismos de la ficción. Ed. RBA

James Salter. El arte de la ficción. Ed. Península.

3.     Entrevistas con guionistas.

W. Goldman. Aventuras de un guionista en Hollywood. Ed. Plot.

W. Goldman. Nuevas aventuras de un guionista en Hollywood. Ed. Plot

Pat McGilligan. Backstory. Conversaciones con guionistas de los años 30.  Ed. Plot

Pat McGilligan. Backstory 2. Conversaciones con guionistas de los años 40 y 50. Ed. Plot

Pat McGilligan. Backstory 3. Conversaciones con guionistas de los años 60. Ed. Plot.

Pat McGuilligan. Backstory 4. Conversaciones con guionistas de los años 70 y 80. Ed. Plot.

John Brady. El oficio de guionista. Ed. Gedisa.

Declan Megrath y Felim Macdermott. Guionistas. Ed. Océano.

4.     Memorias y conversaciones con cineastas.

S. Björkman, T. Manns, J. Sima. Conversaciones con Ingmar Bergman. Ed. Anagrama.

Cesare Zavattini. Diario de cine y de vida. Ed. de la Filmoteca (IVAC)

Hawks por Hawks. Ed. Plot

F. Truffaut. El cine según Hitchcock. Ed. Alianza.

Conversaciones con Scorsese. Ed. Plot.

Jean Renoir. Mi vida y mis films. Ed. Akal.

Ingmar Bergman. La linterna mágica. Ed. Tusquets.

Ingmar Bergman. Imágenes. Ed. Taurus.

Luis Buñuel. Mi último suspiro. Ed. Debolsillo.

Roman por Polanski. Ed. Grijalbo.

Arthur Miller. A vueltas con el tiempo. Ed. Tusquets.

Elia Kazan. Mi vida. Ed. Temas de hoy.

Billy y Joe. Conversaciones con Billy Wilder y Joseph Mankiewicz. Ed. Plot.

Billy Wilder. Nadie es perfecto. Ed. Grijalbo.

Les scenaristes italiens (Conversaciones con guionistas italianos). Ed. Hauter. París.

Peter Bogdanovich. Fritz Lang en América. Ed. Fundamentos.

Peter Bogdanovich. John Ford. Ed. Fundamentos.

Ugo Pirro. Celuloide. Ed. Libertarias.

Carlos F. Heredero. José Luis Borau, teoría y práctica de un cineasta. Ed. Filmoteca Española.

Fellini por Fellini. Ed. Fundamentos.

Federico Fellini. Apuntes. Ed. Muchnik.

Conversaciones con Fellini. Ed. Gedisa.

Andrei Trakovski. Esculpir en el tiempo. Ed. Rialp.

V. Pudovkin. Argumento y montaje, bases de un film. Ed. Futuro, Buenos Aires.

Peter Bogdanovich. Ciudadano Welles. Ed. Grijalbo.

Akira Kurosawa. Autobiografía. Ed. Fundamentos.

Raymond Chandler por sí mismo. Ed. Debate.

Mack Sennett. El rey de la comedia. Ed. Fundación de Cultura Ayuntamiento de Oviedo.

John Halliday. Douglas Sirk. Ed. Fundamentos.

Antonio Drove. Tiempo de vivir, tiempo de revivir. Conversaciones con Douglas Sirk. Ed. Filmoteca de Murcia.

Stephen Lowenstein ed. Mi primera película. Ed. Alba

Stephen King. Mientras escribo. Ed. Debolsillo.

Ring Lardner Jr. Me odiaría cada mañana. Ed. Barataria.

Michel Ciment. Pequeño planeta cinematográfico. Entrevistas con 50 realizadores de 30 países durante 40 años de cine. Ed. Akal.

Andrzej Wajda. Un cine llamado deseo. Ed.Universidad Nacional Autónoma de México.

Laurent Tirard. Lecciones de cine. Ed. Paidós

Laurent Tirard. Más lecciones de cine. Ed. Paidós

El arte del montaje. Una conversación entre Walter Murch y Michael Ondaatje. Ed. Plot.

Peter Bogdanovich. El director es la estrella Vol I. Ed. T&B

Peter Bogdanovich. El director es la estrella Vol II. Ed. T&B

Eric Lax. Conversaciones con Woody Allen. Ed. Lumen

Elia Kazan por Elia Kazan. Entrevista con Michel Ciment. Ed. Fundamentos.

Samson Raphaelson. Amistad, el último toque Lubitsch. Ed. Intermedio.

5.     Guiones.

Rafael Azcona. Placido. Ed. Plot.

Rafael Azcona. El cochecito. Biblioteca riojana.

Rafel Azcona. El verdugo. Ed. Plot.

Billy Wilder e I.A.L. Diamond. El apartamento. Ed. Plot

Billy Wilder e I.A.L. Diamond. Con faldas y a lo loco. Ed Plot.

Billy Wilder y Raymond Chandler. Perdición. Ed. Plot.

David Mamet. Glengarry Glen Ross/Casa de juegos. Ed. Cátedra.

Recomendaciones

1. Las mejores páginas que se han escrito sobre el guión:

David Mamet. Una profesión de putas. Ed. Debate. Las últimas sesenta páginas. https://www.epublibre.org/libro/detalle/2989

Bambi contra Godzilla. Ed. Alba. Los capítulos (Capítulo secreto extra) Las tres preguntas mágicas y La sabiduría de los antiguos.

2. Un clásico claro, sencillo, básico:

Lajos Egri. Cómo se escribe un drama. Ed. Bell. http://www.actors-studio.org/web/libros-obras/libros/teatro/como-escribir-un-drama-autor-lajos-egri.html

3. Un manual que debe leerse:  

Robert McKee. Guión. Ed. Alba.

4. Un texto útil:

Carriére y Bonitzer. Práctica del guión cinematográfico. Ed. Paidós.

5. Una guía sencilla y clara (y menos elemental de lo que parece):

Ana Sanz-Magallón. Cuéntalo bien. El sentido común aplicado a las historias. Ed. Plot.

6. La “plantilla” que no debe desconocerse: Field, Seger…

El libro del guión. Ed. Plot

Como convertir un buen guión en un guión excelente. Ed. Rialp

7. Un libro para limpiar e iluminar las palabras con las que nombramos las pasiones:

Spinoza. Ética. Alianza ed.

8. Para ponerse las pilas de cara a una sitcom:

John Vorhauss. Para orquestar una comedia. Ed. Alba.

9. Para orientarse sobre los formatos para televisión:

Madeleine Dimaggio. Escribir para TV. Ed. Paidós.

Pamela Douglas. Como escribir una serie dramática de televisión. Ed Alba

10. Para revisar la trama:

Ronald B. Tobias. El guión y la trama. Ed Eiunsa

11. Un libro para disfrutar como una buena novela:

Ugo Pirro. Celuloide. Ed. Libertarias.

12. Lecciones de un maestro del montaje:

Walter Murch. El arte del montaje. Ed. Plot

13. Un libro escrito con elocuente sencillez sobre el oficio de hacer películas:

Sidney Lumet. Así se hacen las películas. Ed. Rialp

14. Para saber de una gran serie:

The Wire, de Errata Naturae.

15. Para ponerse al tanto de la producción de documentales:

Michel Rabiger. La dirección de documentales. Ed. IORTVE

16. Para tener una idea, desde dentro, del oficio de guionista de cine:

Backstory (Conversaciones con guionistas) I,II, III y IV. Ed. Plot.

17. Un libro mítico:

François Truffaut. El cine según Hitchcok. Alianza ed.

18. Lecciones de cine de la mano de un maestro:

Ingmar Bergman. Linterna mágica. Ed. Tusquets

Ingmar Bergman. Imágenes. Ed. Tusquets.

19. Y de otro:

Alexander Mackendrick. On Filmmaking. Manual de escritura y realización cinematográfica. Ed. Jaguar.


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