Identifying Data 2021/22
Subject (*) Professional and Legal Context of the Newspaper Industry Code 616531004
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description O obxectivo deste módulo é que os alumnos adquiran unha visión completa da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos, así como da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos.
Contingency plan
1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
- Discusión dirixida (pode facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)


*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización das “prácticas de laboratorio e das discusións dirixidas”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A2 CE2. Conocer la gestión y administración de empresas periodísticas
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B8 CG5 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos. AJ1
AJ2
AJ10
AJ12
AJ14
AJ17
AJ18
Estudo da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos. AJ13
BJ8

Contents
Topic Sub-topic
-Contexto da Industria Xornalística
1. Claves da disrupción que sufriu a industria dos medios tradicionais.
2. Impacto da intelixencia artificial e os algoritmos na axenda informativa.
3. Vías de resposta dos medios de calidade no novo ecosistema, especialmente fronte aos novos xigantes dixitais (LENTE).
4. Casos de éxito noutros medios en Europa e EEUU ante os diversos retos do sector.
5. Comprender o concepto de “produto” dixital.
6. Coñecer os roles e fluxos dun equipo de produto.
7. Coñecer as técnicas e os métodos dun equipo de produto.
-Contexto legal das informacións 1. Propiedade intelectual:
1.1 Aproximación á propiedade intelectual.
1.2 Links e comunicación pública.
1.3 Rexistro da propiedade intelectual.
1.4 Licenzas libres.
2. Dereitos Fundamentais:
2.1 O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
2.2 Dereitos fundamentais e imaxes.
2.3 A cámara oculta en xornalismo.
2.4 A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
- Contexto informativo nacional e internacional 1. Grandes tendencias en medios dixitais.
2. As claves da transformación dixital de "The New York Times".
3. Xestión de proxectos dixitais nos medios.
4. Novas narrativas
5. Estrutura básica das presentacións: as 4 C.
6. Introdución á comunicación visual.
7. Ferramentas visuais.
8. Claves para a elaboración dunha newsletter de éxito.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A1 A2 A12 A13 13 78 91
Workbook B8 0 27 27
Guest lecture / keynote speech A14 10 0 10
Seminar A1 A2 A10 A17 A18 20 0 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice - Procura dunha sentenza sobre o "dereito ao esquecemento" e medios de comunicación e comentario sobre a sentenza.
- Creación e actualización dunha newsletter sobre os seus traballos fin de máster.
Workbook Lecturas sobre a evolución do sector cara ao panorama dixital.
Guest lecture / keynote speech Visitas de persoas relevantes no sector para contar o seu día a día e a evolución das empresas nas que traballan cara ao mundo dixital.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A2 A12 A13 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). Agencia española de Protección de Datos.
Artemi Rallo – Ricard Martínez (). Derecho y redes sociales. Editorial Aranzadi
(). Grupo Europeo de Protección de Datos del Artículo 29.
(). http://www.niemanlab.org/subscribe/.
(). http://www.prnoticias.com/.
(). https://digiday.com/subscribe/.
(). https://newslab.withgoogle.com/.
(). https://www.nytimes.com/section/business/media?mcubz=0.
Ismael Nafría (). La reinvención de The New York Times.
Ismael Nafría (). Tendenci@s .
(). Terminosycondiciones.es.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.