Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Contexto Profesional e Legal da Industria Xornalística Código 616531004
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral O obxectivo deste módulo é que os alumnos adquiran unha visión completa da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos, así como da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B8 CG5 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos. AP14
AP17
AP18
Estudo da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos. AP13
BP8

Contidos
Temas Subtemas
-Contexto da Industria Xornalística
1. Claves da disrupción que sufriu a industria dos medios tradicionais.
2. Impacto da intelixencia artificial e os algoritmos na axenda informativa.
3. Vías de resposta dos medios de calidade no novo ecosistema, especialmente fronte aos novos xigantes dixitais (LENTE).
4. Casos de éxito noutros medios en Europa e EEUU ante os diversos retos do sector.
5. Comprender o concepto de “produto” dixital.
6. Coñecer os roles e fluxos dun equipo de produto.
7. Coñecer as técnicas e os métodos dun equipo de produto.
-Contexto legal das informacións 1. Propiedade intelectual:
1.1 Aproximación á propiedade intelectual.
1.2 Links e comunicación pública.
1.3 Rexistro da propiedade intelectual.
1.4 Licenzas libres.
2. Dereitos Fundamentais:
2.1 O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
2.2 Dereitos fundamentais e imaxes.
2.3 A cámara oculta en xornalismo.
2.4 A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
- Contexto informativo nacional e internacional 1. Grandes tendencias en medios dixitais.
2. As claves da transformación dixital de "The New York Times".
3. Xestión de proxectos dixitais nos medios.
4. Novas narrativas
5. Estrutura básica das presentacións: as 4 C.
6. Introdución á comunicación visual.
7. Ferramentas visuais.
8. Claves para a elaboración dunha newsletter de éxito.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A13 A14 A17 A18 B8 27.14 80.86 108
Sesión maxistral A14 40 0 40
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro - Busca dunha sentencia sobre o "dereiro ao esquecemento" e medios de comunicación. Realización dun comentario sobre a sentencia.
-Creación e actualización dunha newsletter
Sesión maxistral É o que na memoria se denomina Masterclass. Trátase de sesións impartidas por persoas relevantes no sector para contar o seu día a día a evolución das empresas cara ao mundo dixital.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A14 Intervención na aula por parte do alumno. 80
Obradoiro A13 A14 A17 A18 B8 É o que na memoria se denomina "traballos prácticos". Evaluarase o comentario realizado, así como a conceptualización da newsletter. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). Agencia española de Protección de Datos.
Artemi Rallo – Ricard Martínez (2013). Derecho y redes sociales. Editorial Aranzadi
(). Grupo Europeo de Protección de Datos del Artículo 29.
(). http://www.niemanlab.org/subscribe/.
(). http://www.prnoticias.com/.
(). https://digiday.com/subscribe/.
(). https://newslab.withgoogle.com/.
(). https://www.nytimes.com/section/business/media?mcubz=0.
Ismael Nafría (2017). La reinvención de The New York Times. Independent Publishing Platform
Ismael Nafría (). Tendenci@s .
(). Terminosycondiciones.es.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías