Identifying Data 2022/23
Subject (*) Professional and Legal Context of the Newspaper Industry Code 616531004
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description O obxectivo deste módulo é que os alumnos adquiran unha visión completa da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos, así como da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B8 CG5 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da contorna no que deberán desenvolver a súa profesión tanto desde o punto de vista do negocio, como da xestión e distribución dos contidos. AJ14
AJ17
AJ18
Estudo da repercusión dos desenvolvementos tecnolóxicos no fondo e na forma dos mesmos. AJ13
BJ8

Contents
Topic Sub-topic
-Contexto da Industria Xornalística
1. Claves da disrupción que sufriu a industria dos medios tradicionais.
2. Impacto da intelixencia artificial e os algoritmos na axenda informativa.
3. Vías de resposta dos medios de calidade no novo ecosistema, especialmente fronte aos novos xigantes dixitais (LENTE).
4. Casos de éxito noutros medios en Europa e EEUU ante os diversos retos do sector.
5. Comprender o concepto de “produto” dixital.
6. Coñecer os roles e fluxos dun equipo de produto.
7. Coñecer as técnicas e os métodos dun equipo de produto.
-Contexto legal das informacións 1. Propiedade intelectual:
1.1 Aproximación á propiedade intelectual.
1.2 Links e comunicación pública.
1.3 Rexistro da propiedade intelectual.
1.4 Licenzas libres.
2. Dereitos Fundamentais:
2.1 O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
2.2 Dereitos fundamentais e imaxes.
2.3 A cámara oculta en xornalismo.
2.4 A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
- Contexto informativo nacional e internacional 1. Grandes tendencias en medios dixitais.
2. As claves da transformación dixital de "The New York Times".
3. Xestión de proxectos dixitais nos medios.
4. Novas narrativas
5. Estrutura básica das presentacións: as 4 C.
6. Introdución á comunicación visual.
7. Ferramentas visuais.
8. Claves para a elaboración dunha newsletter de éxito.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A13 A14 A17 A18 B8 27.14 80.86 108
Guest lecture / keynote speech A14 40 0 40
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop - Busca dunha sentencia sobre o "dereiro ao esquecemento" e medios de comunicación. Realización dun comentario sobre a sentencia.
-Creación e actualización dunha newsletter
Guest lecture / keynote speech É o que na memoria se denomina Masterclass. Trátase de sesións impartidas por persoas relevantes no sector para contar o seu día a día a evolución das empresas cara ao mundo dixital.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A14 Intervención na aula por parte do alumno. 80
Workshop A13 A14 A17 A18 B8 É o que na memoria se denomina "traballos prácticos". Evaluarase o comentario realizado, así como a conceptualización da newsletter. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). Agencia española de Protección de Datos.
Artemi Rallo – Ricard Martínez (2013). Derecho y redes sociales. Editorial Aranzadi
(). Grupo Europeo de Protección de Datos del Artículo 29.
(). http://www.niemanlab.org/subscribe/.
(). http://www.prnoticias.com/.
(). https://digiday.com/subscribe/.
(). https://newslab.withgoogle.com/.
(). https://www.nytimes.com/section/business/media?mcubz=0.
Ismael Nafría (2017). La reinvención de The New York Times. Independent Publishing Platform
Ismael Nafría (). Tendenci@s .
(). Terminosycondiciones.es.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.