Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Modelos de Xestión: Organización de Redaccións, Márketing e Análise de Audiencias Código 616531005
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral Análise dos distintos modelos de xestión xornalística; márketing específico para a contorna informativa; análise de audiencias (Analítica web, big data, SEO, Social Paid Media).

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE2. Conocer la gestión y administración de empresas periodísticas
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A6 CE6. Gestionar proyectos comunicativos digitales de informativos o de entretenimiento
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Análise dos distintos modelos de xestión xornalística. AP2
AP3
AP6
AP13
AP15
Márketing específico para a contorna informativa. AP14
AP16
BP7
Análise de audiencias (Analítica web, big data, SEO, Social Paid Media). AP9
BP7
CP2

Contidos
Temas Subtemas
-Modelo de xestión.
1. Xornalismo na internet:
1.1 Evolución histórica dos medios dixitais
1.2 Modelos actuais de medios dixitais
1.3 Tendencias de futuro
2. Redacción xornalística na internet:
2.1 Fundamentos
2.2 Noticias hipertextuales
2.3 Redacción SEO
3. Xornalismo de datos:
3.1 Fundamentos
3.2 Fuentes documentais e procuras avanzadas
3.3 Introdución a Tableau
3.4 Técnicas de obtención de datos (scraping)
3.5 Análises e visualización de datos con Tableau
3.6 Formatos xornalísticos multimedia
4. Claves da transformación dixital:
4.1 Desenvolvemento de produto
4.2 Distribución
4.3 Internalización
4.4 Data
-Márketing específico. 1. Presenza orgánica en RRSS:
1.1 Contexto dixital
1.2 Estratexia
1.3 Identidade de marca
1.4 Contidos
1.5 Métricas orgánicas
2. Presenza de pago en RRSS:
2.1 Por que estar en social media?
2.2 É a miña presenza gratuíta?
2.3 Conceptos Crave de publicidade en Redes Sociais.
2.4 Formatos Sociais
2.5 Segmentacións sociais
2.6 Customer Joruney
2.7 Medición e optimización
-Análise de audiencias. 1. Google Analytics
2. Estratexias de negocio en medios dixitais
3. Escribir para Google
4. Factores de posicionamento
5. Optimizar o contido
6. Keywords

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A14 A16 B7 5 30 35
Estudo de casos A9 A13 A15 C2 4 12 16
Prácticas de laboratorio A2 A3 2 10 12
Seminario A2 A3 A6 A9 A13 C2 10 2 12
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Primeira parte: Definir un modelo de cobranza por contidos para La Voz de Galicia e fixar unha serie de indicadores ( KPI’ s) que permitan monitorar a consecución dos obxectivos e unha meta (obxectivo) para cada indicador. Así mesmo, establecer unha acción/estratexia editorial orientada a mellorar os resultados da indicadores clave en calquera dos seguinte pasos do itinerario dun usuario: captación, conversión ou retención.
Segunda parte: Deseñar un panel de control que permita avaliar se a estratexia de cobranza por contidos está a dar resultado.
Estudo de casos Análise con exemplos reais de empresas do sector de medicións e análises de audiencia e as diferentes accións de márketing levadas a cabo polos medios para dar a coñecer os seus contidos.
Prácticas de laboratorio - Exercicio práctico de xornalismo de datos co programa Tableau.
- Exercicio de deseño da presenza orgánica dunha empresa en redes sociais e estratexia de Paid Media da mesma en RRSS.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A14 A16 B7 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
50
Prácticas de laboratorio A2 A3 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Salaverría, R. (2019). Digital journalism. John Wiley & Sons
(). https://analytics.google.com/analytics/academy/.
(). https://www.youtube.com/watch?v=kKPTZNjaKcY&list=PLI5YfMzCfRtZU5Qwzx57HjmZyNE2o5YD.
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L. (2014). Manual de periodismo de datos . http://interactivos.lanacion.com.ar/manual-data/index.html
Salaverría, R., Martínez-Costa, M. P., & Breiner, J. (2018). Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo. Revista Latina de Comunicación Social, 73

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías