Identifying Data 2022/23
Subject (*) Management Models: Writing Organization, Marketing and Audience Analysis Code 616531005
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
Rodríguez Fernández, Nereida
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
nereida.rodriguezf@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description Análise dos distintos modelos de xestión xornalística; márketing específico para a contorna informativa; análise de audiencias (Analítica web, big data, SEO, Social Paid Media).

Na memoria de máster verificada polo Ministerio aplicouse unha media de 14 horas presenciais por crédito ECTS. Non obstante, o máster tivo que adaptarse á normativa da UDC que establece que as horas presenciais e non presenciais distribuiranse do seguinte xeito: 1 crédito ECTS implica 7 horas de clase presencial e 18 horas de traballo autónomo do estudante, e que a presencialidade non poderá superar o 40% do total da dedicación do estudante.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2. Conocer la gestión y administración de empresas periodísticas
A6 CE6. Gestionar proyectos comunicativos digitales de informativos o de entretenimiento
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Análise dos distintos modelos de xestión xornalística. AJ2
AJ6
AJ13
AJ15
Márketing específico para a contorna informativa. AJ14
AJ16
BJ7
Análise de audiencias (Analítica web, big data, SEO, Social Paid Media). AJ9
BJ7
CJ2

Contents
Topic Sub-topic
-Modelo de xestión.
1. Xornalismo na internet:
1.1 Evolución histórica dos medios dixitais
1.2 Modelos actuais de medios dixitais
1.3 Tendencias de futuro
2. Redacción xornalística na internet:
2.1 Fundamentos
2.2 Noticias hipertextuales
2.3 Redacción SEO
3. Xornalismo de datos:
3.1 Fundamentos
3.2 Fontes documentais e procuras avanzadas
3.3 Introdución a Tableau
3.4 Técnicas de obtención de datos (scraping)
3.5 Análise e visualización de datos con Tableau
3.6 Formatos xornalísticos multimedia
4. Claves da transformación dixital:
4.1 Desenvolvemento de produto
4.2 Distribución
4.3 Internalización
4.4 Data
-Márketing específico. 1. Google News:
1.1 Que é
1.2. Factores xerais de posicionamento
2. AMP:
2.1. Superficies / formatos específicos para Google
3. Factores principais de posicionamiento:
3.1 Orixinalidade
3.2 Interés
3.3 Frescura
4. Optimización de posicionamento:
4.1. Titular para Google
4.2. A importancia da imaxe
4.3 Texto do artículo
5. Ferramentas de apoio:
5.1. Google Trends
6. Google Discover: O "agregador" de Google
-Análise de audiencias. 1. Google Analytics
2. Estratexias de negocio en medios dixitais
3. Escribir para Google
4. Factores de posicionamento
5. Optimizar o contido
6. Keywords

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A2 53 0 53
Seminar A14 A15 A16 B7 11 0 11
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A9 A13 C2 10 0 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Corresponde ao que na memoria verificada denomínase Taller/laboratorio. Realizaranse os seguintes exercícios:
- Exercicio práctico de xornalismo de datos co programa Tableau.
- Exercicio de deseño da presenza orgánica dunha empresa en redes sociais e estratexia de Paid Media da mesma en RRSS.
Seminar Correspóndese co que na memoria de verificación se denomina Masterclass. Trátase de sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que transladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Workshop
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A9 A13 C2 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Workshop A2 Inclúese dentro do Obradoiro o método de avaliación de "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título.

O traballo consiste en:
- Elaboración dun exercicio práctico de xornalismo de datos co programa Tableau.
- Exercicio de deseño da presencia orgánica dunha empresa en redes sociais e estratexia de Paid Media da mesma en RRSS.
80
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Salaverría, R. (2019). Digital journalism. John Wiley & Sons
(). https://analytics.google.com/analytics/academy/.
(). https://www.youtube.com/watch?v=kKPTZNjaKcY&list=PLI5YfMzCfRtZU5Qwzx57HjmZyNE2o5YD.
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L. (2014). Manual de periodismo de datos . http://interactivos.lanacion.com.ar/manual-data/index.html
Salaverría, R., Martínez-Costa, M. P., & Breiner, J. (2018). Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo. Revista Latina de Comunicación Social, 73

Salaverría, R. (2016). “España”. En: Salaverría, Ramón (coord.). Ciberperiodismo en Iberoamérica. Madrid: Fundación Telefónica y Editorial Ariel, pp. 169-209. Disponible en: https://www.academia.edu/22420797/Ciberperiodismo_en_Iberoam%C3%A9rica_Espa%C3%B1a 

Salaverría, R. (2014). Redacción en internet: libro de apuntes para Ciberperiodismo. [Apuntes inéditos; no disponibles en la red, se envían como documento adjunto].

 

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.