Identifying Data 2021/22
Subject (*) Technological Professional and User Context Code 616531006
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description Coñecemento experto da contorna tecnolóxica relacionada coa comunicación de contidos informativos, tanto desde o punto de vista do usuario ou consumidor da información, como desde o punto de vista profesional.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

– Seminarios con profesionais
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
- Discusión dirixida

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización das “prácticas de laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A6 CE6. Gestionar proyectos comunicativos digitales de informativos o de entretenimiento
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da contorna tecnolóxica da comunicación de contidos informativos. AJ3
AJ6
AJ9
AJ13
AJ14
AJ15
AJ16
AJ17
AJ18
BJ7
BJ9
CJ2

Contents
Topic Sub-topic
-Contexto tecnolóxico do usuario.
1. Estudo da empresa WeBlogs: a historia, a visión, a estratexia, o modelo de negocio, os procesos, o talento, as métricas, produtos e ferramentas de traballo.
2. Branded Content.
-Contexto industrial. 1. Fluxos de traballo na redacción dixital:
1.1.Deseño das webs de medios xeneralistas
1.2 Dixitalización das redaccións e fluxos de traballo na contorna dixital.
2. Xestores de contidos. WALTER:
2.1 Creación e edición de contidos: noticias, retransmisións en directo, álbums, vídeos e gráficos.
2.2 Xestión de portadas e seccións: categorización e etiquetaxe dos contidos e administración do composer.
2.3 Walter mini: creación e publicación de contidos desde dispositivos móbiles.
2.4 SGDVoz: monitoraxe de teletipos e corte de fotografía dixital.
3. Tendencias que determinarán os próximos anos
3.1 Brands & Marketing
3.2 Culture
3.3. Tech & Innovation
3.4. Retail
3.5. Health
4. Medios
4.1. Teñen sentido o xornalismo sen publicidade?
4.1.1. "EL ESPAÑOL" (a historia verdadeira )
4.1.2 Tortoise Media
4.2. Publicidade sen xornalismo
4.3. Os medios como movemento
4.4. As marcas, os novos medios
4.5. O novo papel do director de contidos
5. Content márketing
5.1. Que é
5.2. Quen o está facendo (ben)
6. Desafíos
6.1. Economía da atención
6.2. Como saber de que falar
6.3. Como medir éxito ( ROI )
7. Cultura das organizacións
7.1. Que é a cultura
7.2. Tipos de culturas
7.3. Por que a cultura importa
7.4. Marketing de contidos centrado na cultura das organizacións
8. Análise de casos de referencia
8.1. "Diario Público" e a súa transformación dixital
8.1.1. Valores de negocio, misión e historia
8.1.2. Proceso de transformación dixital
8.1.3. Da análise de datos á información con valor engadido
8.1.4. Modelos de muros de pago
9.1 Historia: NewsCorp, The Daily, The Times, Snapchat, LYXSTREET.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A14 A15 A16 A18 B7 3 33 36
Directed discussion A6 A17 2 16 18
Seminar A3 A9 A13 B9 C2 16 5 21
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Aprendizaxe do uso de ferramentas básicas nunha redacción como Walter para a redacción de textos nunha redacción dixital.
Directed discussion Exposición por parte de diferentes profesionais da área tecnolóxica dos medios da evolución do sector e posta en común e discusión cos alumnos do futuro dos medios neste aspecto.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Laboratory practice
Directed discussion
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A14 A15 A16 A18 B7 En relación con las prácticas de laboratorio se valorará:
- El manejo de las herramientas informáticas explicadas en clase.
- El tratamiento de un lenguaje propio del contexto disciplinar.
- La adecuación metodológica de las propuestas de trabajo.
- La profundidad del contenido.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic ISMAEL NAFRÍA (). La reinvención de The New York Times. Independent Publishing Platform

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.