Identifying Data 2022/23
Subject (*) Technological Professional and User Context Code 616531006
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
García Aradas, Cristina
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
c.garadas@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description Coñecemento experto da contorna tecnolóxica relacionada coa comunicación de contidos informativos, tanto dende o punto de vista do usuario ou consumidor da información, coma dende o punto de vista profesional.

Na memoria de máster verificada polo Ministerio aplicouse unha media de 14 horas presenciais por crédito ECTS. Non obstante, o máster tivo que adaptarse á normativa da UDC que establece que as horas presenciais e non presenciais distribuiranse do seguinte xeito: 1 crédito ECTS implica 7 horas de clase presencial e 18 horas de traballo autónomo do estudante, e que a presencialidade non poderá superar o 40% do total da dedicación do estudante.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A6 CE6. Gestionar proyectos comunicativos digitales de informativos o de entretenimiento
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da contorna tecnolóxica da comunicación de contidos informativos, tanto dende o punto de vista do usuario o consumidor da información, como dende o punto de vista profesional AJ3
AJ6
AJ9
AJ13
AJ14
AJ15
AJ16
AJ17
AJ18
BJ7
BJ9
CJ2

Contents
Topic Sub-topic
-Contexto tecnolóxico do usuario.
1. Estudo da empresa WeBlogs: a historia, a visión, a estratexia, o modelo de negocio, os procesos, o talento, as métricas, produtos e ferramentas de traballo.

2. Branded Content.
-Contexto profesional. 1. Fluxos de traballo na redacción dixital:

1.1.Deseño das webs de medios xeneralistas
1.2 Dixitalización das redaccións e fluxos de traballo na contorna dixital

2. Xestores de contidos. WALTER:

2.1 Creación e edición de contidos: noticias, retransmisións en directo, álbums, vídeos e gráficos
2.2 Xestión de portadas e seccións: categorización e etiquetaxe dos contidos e administración do composer
2.3 Walter mini: creación e publicación de contidos desde dispositivos móbiles
2.4 SGDVoz: monitoraxe de teletipos e corte de fotografía dixital

3. Tendencias que determinarán os próximos anos:

3.1 Brands & Marketing
3.2 Culture
3.3. Tech & Innovation
3.4. Retail
3.5. Health

4. Medios:

4.1. ¿Teñe sentido o xornalismo sen publicidade?:

4.1.1. "EL ESPAÑOL" (a historia verdadeira )
4.1.2 Tortoise Media

4.2. Publicidade sen xornalismo
4.3. Os medios como movemento
4.4. As marcas, os novos medios
4.5. O novo papel do director de contidos

5. Content márketing:

5.1. Qué é
5.2. Quén o está facendo (ben)

6. Desafíos:

6.1. Economía da atención
6.2. Cómo saber de que falar
6.3. Cómo medir éxito (ROI)

7. Cultura das organizacións:

7.1. Que é a cultura
7.2. Tipos de culturas
7.3. Por que a cultura importa
7.4. Marketing de contidos centrado na cultura das organizacións

8. Análise de casos de referencia:

8.1. "Diario Público" e a súa transformación dixital:

8.1.1. Valores de negocio, misión e historia
8.1.2. Proceso de transformación dixital
8.1.3. Da análise de datos á información con valor engadido
8.1.4. Modelos de muros de pago

9. Historia: NewsCorp, The Daily, The Times, Snapchat, LYXSTREET.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A17 11 0 11
Workshop A3 A6 A9 A13 A14 A15 A16 A17 A18 B7 B9 C2 13 40 53
Seminar A3 A9 A13 B9 C2 10 0 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.
Workshop Correspóndese co que ma memoria verificada denomínase "Talleres/laboratorio". Nesta asignatura os contidos están centrados na aprendizaxe do uso de ferramentas básicas nunha redacción:

1.-WALTER.

1.1. - Creación e edición de contidos.

- Novas
- Emisións en directo
- Albums
- Vídeos
- Gráficos

1.2. - Xestión de portadas e seccións

- Categorización e etiquetaxe de contidos
- Administración de compositores

1.3.- Walter mini

- Creación e publicación de contidos dende dispositivos móbiles.
- SGDVoz: Seguimento de teletipos e corte de fotografía dixital.

2. - Estratexias empregadas nas redes sociais

Facebook
Instagram
Twitter
Tik Tok

3. - Outras ferramentas da redacción dixital.

- Dogtrack, unha plataforma de administración de RR.SS.
- Chartbeat, servizo de análise de audiencia.
- Sistema de xestión de vídeo Brightcove.
- Spike, ferramenta de seguimento de medios e localización de "trending topics".
Seminar Sesións impartidas por profesionais relevantes do sector para contar o seu día a día e a evolución das empresas nas que traballan.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A3 A6 A9 A13 A14 A15 A16 A17 A18 B7 B9 C2 No Obradoiro recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título, consistente en:

WALTER CMS:

Escribir unha noticia de temática libre e cargala a Walter-test con estas especificacións:

- Tipo de contido: noticias

- Categoría test de Walter

- A noticia debe ter unha foto ou un álbum. Tamaño das imaxes para publicar na web: 1280 x 720.

- Incrustar alo menos un contido social relacionado co tema elexido: youtube, twitter, facebook, instagram, etc.

- Nos campos "Título de portada" e "Lead de portada" escribir o título e a pista que se usaría para compartir as noticias en Facebook.

- En canto a estilos, utilizar os que se consideren convintes: ladillos, segundo título, destacados, comiñas, etc.

- Valorarase o acabado final dos contidos xa publicados na web (sempre coa categoría de walter-test).

INDESIGN:

Maquetación e deseño da información en InDesign, seguindo as pautas do aprendido no módulo, ata o resultado final, con foto e texto real.
80
Seminar A3 A9 A13 B9 C2 O Seminario inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic ISMAEL NAFRÍA (2017). La reinvención de The New York Times. Independent Publishing Platform

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.