Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Fontes de Información Xornalística Código 616531007
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento e identificación dos distintos tipos de fontes na contorna dixital. Desenvolvemento das habilidades necesarias para verificar as fontes e contrastar con rigor as informacións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento e identificación dos distintos tipos de fontes na contorna dixital. AP18
BP9
Desenvolvemento das habilidades necesarias para verificar as fontes e contrastar con rigor as informacións. AP15

Contidos
Temas Subtemas
- Tipos de fontes
1. Buscadores
2. Multibuscadores
3. Directorios de buscadores
4. Bibliotecas
5. Hemerotecas
6. Bases de datos
7. Enciclopedias
8. Dicionarios
9. Fontes estatísticas
10. Recursos cartográficos
11. Biografías & « who’s who»
- Verificación de fontes e técnicas de procuras avanzadas 1. Operadores de Google
2. Funcións especiais de Google.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A15 A18 17 85 102
Estudo de casos B9 10 20 30
Seminario B9 15 3 18
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio - Prácticas de verificación de fontes de información.
- Práctica de verificación de imaxes.
- Prácticas de procuras avanzadas en Google.
Estudo de casos Coñecemento de empresas do sector que se dedican ao manexo de datos da man dos seus responsables, así como explicación por parte dos profesores de casos de éxito ou fracaso no manexo de fontes.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas de laboratorio
Estudo de casos
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A15 A18 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Craig Silverman (). Manual de verificación. European Journalism Centre

Salaverría, R. (2019). “Digital journalism”. En: Vos, T. P., & Hanusch, F. (Eds.) The International Encyclopedia of Journalism Studies. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. 


Salaverría, R., Martínez-Costa, M. P., & Breiner, J. (2018). “Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo”. Revista Latina de Comunicación Social, 73: 1034-1053. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/073paper/1295/54es.html
 
Salaverría, R. (2016). “España”. En: Salaverría, Ramón (coord.). Ciberperiodismo en Iberoamérica. Madrid: Fundación Telefónica y Editorial Ariel, pp. 169-209. Disponible en: https://www.academia.edu/22420797/Ciberperiodismo_en_Iberoam%C3%A9rica_Espa%C3%B1a
  
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L. (2014). Manual de periodismo de datos [trad. esp. ‘The Data Journalism Handbook’]. Maastricht: European Journalism Centre and the Open Knowledge Foundation. Disponible en español en: http://interactivos.lanacion.com.ar/manual-data/index.html
Bibliografía complementaria Directorio de bibliotecas españolas (). directoriobibliotecas.mcu.es.
Eurostat (). ec.europa.eu/eurostat.
Agenda de la Comunicación (). http://www.lamoncloa.gob.es/serviciosdeprensa/agendacom/Paginas/index.aspx.
Instituto Nacional de Estadística (INE) (). www.ine.es.
Directorio mundial de bibliotecas (). www.libdex.com.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías