Identifying Data 2019/20
Subject (*) Sources of Journalistic Information Code 616531007
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description Coñecemento e identificación dos distintos tipos de fontes na contorna dixital. Desenvolvemento das habilidades necesarias para verificar as fontes e contrastar con rigor as informacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento e identificación dos distintos tipos de fontes na contorna dixital. AJ18
BJ9
Desenvolvemento das habilidades necesarias para verificar as fontes e contrastar con rigor as informacións. AJ15

Contents
Topic Sub-topic
- Tipos de fontes
1. Buscadores
2. Multibuscadores
3. Directorios de buscadores
4. Bibliotecas
5. Hemerotecas
6. Bases de datos
7. Enciclopedias
8. Dicionarios
9. Fontes estatísticas
10. Recursos cartográficos
11. Biografías & « who’s who»
- Verificación de fontes e técnicas de procuras avanzadas 1. Operadores de Google
2. Funcións especiais de Google.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A15 A18 17 85 102
Case study B9 10 20 30
Seminar B9 15 3 18
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice - Prácticas de verificación de fontes de información.
- Práctica de verificación de imaxes.
- Prácticas de procuras avanzadas en Google.
Case study Coñecemento de empresas do sector que se dedican ao manexo de datos da man dos seus responsables, así como explicación por parte dos profesores de casos de éxito ou fracaso no manexo de fontes.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Laboratory practice
Case study
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A15 A18 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Craig Silverman (). Manual de verificación. European Journalism Centre

Salaverría, R. (2019). “Digital journalism”. En: Vos, T. P., & Hanusch, F. (Eds.) The International Encyclopedia of Journalism Studies. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc. 


Salaverría, R., Martínez-Costa, M. P., & Breiner, J. (2018). “Mapa de los cibermedios de España en 2018: análisis cuantitativo”. Revista Latina de Comunicación Social, 73: 1034-1053. Disponible en: http://www.revistalatinacs.org/073paper/1295/54es.html
 
Salaverría, R. (2016). “España”. En: Salaverría, Ramón (coord.). Ciberperiodismo en Iberoamérica. Madrid: Fundación Telefónica y Editorial Ariel, pp. 169-209. Disponible en: https://www.academia.edu/22420797/Ciberperiodismo_en_Iberoam%C3%A9rica_Espa%C3%B1a
  
Gray, J., Bounegru, L., & Chambers, L. (2014). Manual de periodismo de datos [trad. esp. ‘The Data Journalism Handbook’]. Maastricht: European Journalism Centre and the Open Knowledge Foundation. Disponible en español en: http://interactivos.lanacion.com.ar/manual-data/index.html
Complementary Directorio de bibliotecas españolas (). directoriobibliotecas.mcu.es.
Eurostat (). ec.europa.eu/eurostat.
Agenda de la Comunicación (). http://www.lamoncloa.gob.es/serviciosdeprensa/agendacom/Paginas/index.aspx.
Instituto Nacional de Estadística (INE) (). www.ine.es.
Directorio mundial de bibliotecas (). www.libdex.com.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.