Identifying Data 2020/21
Subject (*) Technological Resources Specific to Journalistic Research Code 616531009
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Lecturers
Arias Robles, Félix
Cancela Kieffer, Michaela
Gallo Rodríguez, Antonio
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Web
General description Familiarización dos alumnos co uso de dispositivos, aplicacións e Redes Sociais tanto para a obtención de información como para a súa difusión.
Contingency plan
1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización das “prácticas de laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios


Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Obtención de información mediante o uso de dispositivos, aplicacións e redes sociais. AJ15
AJ18
BJ7
CJ2

Contents
Topic Sub-topic
Dispositivos, aplicacións e RRSS aplicados á investigación xornalística 1. Xestión e Monetización das Comunidades
1.1. Marcas
1.2. Medios e soportes
2. Como xestionan as redes os Medios Dixitais
2.1.A evolución dos medios ao social.
2.2 Xestión de comunidades dos medios na contorna dixital.
3. Tipos de fontes xornalísticas.
4. Tipos de procura en Google.
5. Ferramentas de verificación de imaxes e vídeos.
6. Uso da imaxe para verificar relatos.
7. Ferramentas de investigación xornalística:
7.1. Google Public Data Explorer.
7.2. Google Trends.
7.3. GSuite: Google Sheet, Flourish e Datawrapper.
7.4. Imaxe:
7.4.1 Cartel: Canva, Adobe Spark e Pablo.
7.4.2 360 graos e 3D: SceneVR e Fyuse.
7.4.3 Antes/despois: Yuxtapose.
7.5. Infografía:
7.5.1 Canva
7.5.2 Genially
7.5.3 Picktochart
7.6 Vídeo:
7.6.1 Gif: ezgif
7.6.2 Rotulado: Adobe Spark
7.6.3 Motion graphic: Powtoon
7.7 Interactivos:
7.7.1. TimelineJS
7.7.2 Storymap
7.7.3 Thinglink
7.8 Gamificación:
7.8.1 Apester
7.8.2 Playbuzz
7.9 Longform:
7.9.1 Atavist
7.9.2 Shorthand

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A15 A18 B7 6 48 54
Seminar C2 15 5 20
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Deseño de varias infografías sobre a temática que elixa o alumno.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Laboratory practice
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A15 A18 B7 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Jonathan Gray, Lucy Chambers and Liliana Bounegru (). Data Journalism Handbook. O'Reilly Media

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.