Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Recursos Tecnolóxicos Específicos da Investigación Xornalística Código 616531009
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Arias Robles, Félix
Cancela Kieffer, Michaela
Gallo Rodríguez, Antonio
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Familiarización dos alumnos co uso de dispositivos, aplicacións e Redes Sociais tanto para a obtención de información como para a súa difusión.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización das “prácticas de laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios


Competencias do título
Código Competencias do título
A15 CE15 - Desarrollar habilidades y destrezas para verificar fuentes de información fiables
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Obtención de información mediante o uso de dispositivos, aplicacións e redes sociais. AP15
AP18
BP7
CP2

Contidos
Temas Subtemas
Dispositivos, aplicacións e RRSS aplicados á investigación xornalística 1. Xestión e Monetización das Comunidades
1.1. Marcas
1.2. Medios e soportes
2. Como xestionan as redes os Medios Dixitais
2.1.A evolución dos medios ao social.
2.2 Xestión de comunidades dos medios na contorna dixital.
3. Tipos de fontes xornalísticas.
4. Tipos de procura en Google.
5. Ferramentas de verificación de imaxes e vídeos.
6. Uso da imaxe para verificar relatos.
7. Ferramentas de investigación xornalística:
7.1. Google Public Data Explorer.
7.2. Google Trends.
7.3. GSuite: Google Sheet, Flourish e Datawrapper.
7.4. Imaxe:
7.4.1 Cartel: Canva, Adobe Spark e Pablo.
7.4.2 360 graos e 3D: SceneVR e Fyuse.
7.4.3 Antes/despois: Yuxtapose.
7.5. Infografía:
7.5.1 Canva
7.5.2 Genially
7.5.3 Picktochart
7.6 Vídeo:
7.6.1 Gif: ezgif
7.6.2 Rotulado: Adobe Spark
7.6.3 Motion graphic: Powtoon
7.7 Interactivos:
7.7.1. TimelineJS
7.7.2 Storymap
7.7.3 Thinglink
7.8 Gamificación:
7.8.1 Apester
7.8.2 Playbuzz
7.9 Longform:
7.9.1 Atavist
7.9.2 Shorthand

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A15 A18 B7 6 48 54
Seminario C2 15 5 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Deseño de varias infografías sobre a temática que elixa o alumno.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas de laboratorio
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A15 A18 B7 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Jonathan Gray, Lucy Chambers and Liliana Bounegru (). Data Journalism Handbook. O'Reilly Media

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías