Identifying Data 2019/20
Subject (*) Content Editing Based on Platform Code 616531010
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description Os alumnos aprenderán a xestionar os procesos e as técnicas necesarias para construír contidos informativos en función do soporte tecnolóxico onde lles toque actuar, sacando o maior proveito de cada un deles. Converteranse en expertos en edición de contidos tanto textual como visualmente, para a súa difusión en calquera soporte: impreso, web, televisión, radio, RRSS, etc. O obxectivo é que sexan capaces de poñer a tecnoloxía ao servizo do contido.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A5 CE5. Crear propuestas comunicativas innovadoras que respondan a necesidades reales en el entorno profesional actual
A6 CE6. Gestionar proyectos comunicativos digitales de informativos o de entretenimiento
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A14 CE14 - Adquirir las habilidades y aptitudes necesarias para entender las interdependencias de la comunicación digital
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Xestión dos procesos e as técnicas necesarias para construír contidos informativos en función dos distintos soportes tecnolóxicos. AJ3
AJ4
AJ5
AJ6
AJ12
AJ13
BJ9
Edición de contidos tanto textual como visualmente, para a súa difusión en calquera soporte: impreso, web, televisión, radio, RRSS, etc. AJ14
AJ18

Contents
Topic Sub-topic
-Edición de texto 1. O Libro de Estilo e os seus apartados.
2. Explicación das ferramentas de edición e elaboración do xornal: Indesign, SGDVoz, SIX.
3. Elaboración de noticias.
4. Titulación.
5. A Primeira.
6. Fotografía e gráficos.
-Edición de video 1. Conceptos básicos de narrativa visual aplicados á edición de pezas informativas
2. Ferramentas básicas de edición de vídeo e son. O programa Edius.
-Edición de contidos na contorna dixital 1. Percorrido histórico pola representación visual de información
2. Infografía: disciplina de disciplinas
2.1.Aptitudes e Actitudes
2.2.Transversalidade
2.3. Taxonomía e usos de gráficas
2.4.Innovación e conquistas gráficas
3. Ferramentas
3.1. Edición
3.2. Narrativas
3.3. Orde e fluxo da información
4. Ángulo editorial, como dicir
4.1. A importancia do contexto
4.2. Responsabilidade ética e mala praxe
4.3. Boas prácticas ( Do' s & Don' ts)
4.4. Emoción e enxeño
-Locución 1. Introdución. Consellos inicio e erros comúns.
2. Locución publicitaria:
2.1 Tipos de voces. Mostrario.
2.2 Publicidade “barata”.
2.3 Publicidade “de calidade”.
2.4 Promocións.
3. Locución informativa:
3.1 Pasos a vídeos.
3.2 Locución de noticias.
3.3 Locución de reportaxes.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A4 A5 A6 A12 A14 A18 22 88 110
Supervised projects A3 5 20 25
Seminar A3 A13 B9 14 0 14
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice - Edición de textos: cada alumnos elixirá un xénero xornalístico e redactará ou texto para entregar no xornal. Ademais, decidirán en grupo como e onde deberán ir eses temas: en que sección, en que lugar da páxina, a que tamaño... e elaborarán a Primeira sen supervisión.
- Edición de vídeos e audio para a redacción dixital.
- Locución de cuña publicitaria, paso a vídeo, noticia e/ou reportaxe.
Supervised projects - Creación de infografías para os seus proxectos.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A4 A5 A6 A12 A14 A18 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- Corrección dos textos segundo o Libro de Estilo.
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
Supervised projects A3 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Jonathan Gray and Liliana Bounegru (). The Data Journalism Handbook 2. European Journalism Centre and Google News Initiative
Luis Fraga y María Solar (). ¿Quieres ser periodista?. Siruela

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.