Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estrutura do Sector Audiovisual Código 616531012
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e que obteña unha visión moi certeira do sector. O alumno familiarizarase cun glosario que empregará durante o resto do curso e cunha terminoloxía propia do sector audiovisual.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e obter unha visión moi certeira do sector. AP1
BP9
CP2
Coñecer un glosario e unha terminoloxía propia do sector audiovisual. AP1

Contidos
Temas Subtemas
-Situación do sector audiovisual
1. Como son as empresas hoxe? Breve introdución a unha nova realidade de mercado.
2. A industria audiovisual en España: produción, distribución e exhibición.
3. A produción audiovisual e a dirección de proxectos cinematográficos.
4. O produtor creativo e a evolución da figura do produtor.
5. O proceso de produción da obra cinematográfica.
6. Principais accións na promoción dunha película.
7. O cinema nunha nova contorna, os cambios na distribución.
8. Entender a nova contorna dixital.
9. Formas de xestión do traballo nas novas contornas.
10. Xeración e preparación de modelos negocios nas novas contornas mediáticas: o usuario é o centro.
- Diferentes metodoloxías e técnicas para xerar ideas
- Service Desing Thinking
- O modelo Canvas
- O mapa de empatía
- A viaxe do usuario
11. O documental faise interactivo.
-Ferramentas específicas. 1. Introdución ao Movie Magic.
2. Deseño dun plan de traballo.
3. Traballo do 1º Aydte. de Dirección (Preprodución).
3.1 Elaboración o plan de traballo.
3.2 Factores e condicionantes dun plan de traballo (orzamento, datas actores, meteoroloxía, segundas unidades…).
3.3 Relación con outros departamentos.
4. Elaboración da documentación necesaria para a rodaxe.
Citacións ou ordes de traballo. Plan semanal. Desagregacións e escaletas.
4.1 Traballo do 1º Aydte. de Dirección durante a rodaxe.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B9 4 24 28
Estudo de casos A1 2 4 6
Traballos tutelados A1 5 25 30
Seminario A1 C2 10 0 10
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Elaboración dun plan de rodaxe coa ferramenta Movie Magic.
Estudo de casos Estudo de caso: " Carmina". Obxectivos: Repaso xanelas de explotación e figura do produtor.
Estudo de caso: "La última cima". Obxectivos: Repaso dos tres sectores, oficio de produtor, produtor creativo.
Estudo de caso: "El mundo es nuestro". Obxectivos: Repaso xanelas de explotación, figura do creador / produtor, impacto dos new media.
Estudo de caso: "La primavera rosa". Obxectivos: Documental, visión da produción independente, evolución do proxecto, dirección dun produto audiovisual, toma de decisións.
Traballos tutelados Roll play por equipos.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Estudo de casos
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B9 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
40
Estudo de casos A1 Visionado de producións de maneira individual e contestación por escrito das preguntas do profesor sobre os conceptos expostos en clase que aparecen na película. 20
Traballos tutelados A1 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

CALVO HERRERA, C. (2003): La empresa de cine en España. Laberinto Comunicación. Madrid.

COMSCORE (2019): Informe anual cine 2018. Comscore.

HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press. London.

LINARES, R. y FERNÁNDEZ MANZANO, E.P. (Ed.) (2019): Principios básicos de la producción cinematográfica. OMM Editorial. Madrid. 4ª edición. 

MOLLÁ FURIÓ, D. (2012): La producción cinematográfica. Las fases de creación de un largometraje. Editorial UOC. Barcelona.

PARDO, A. (2014): Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. EUNSA. Navarra.

PARDO, A. (2015): Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. EUNSA. Navarra. Versión digital.

REISS, J. (2010): Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution in the Digital Era. SCB DISTRIBUITORS.

VV.AA. (2019): Panorama Audiovisual Iberoamericano 2019. EGEDA. Madrid.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías