Identifying Data 2021/22
Subject (*) Structure of the Audiovisual Industry Code 616531012
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e que obteña unha visión moi certeira do sector. O alumno familiarizarase cun glosario que empregará durante o resto do curso e cunha terminoloxía propia do sector audiovisual.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Traballos tutelados (con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
– Práctica en laboratorio (poden realizarse online con atención personalizada, computa na avaliación)
– Estudio de casos (con atención personalizada, computa na avaliación)


*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados e das prácticas en laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación.
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e obter unha visión moi certeira do sector. AJ1
BJ9
CJ2
Coñecer un glosario e unha terminoloxía propia do sector audiovisual. AJ1

Contents
Topic Sub-topic
-Situación do sector audiovisual
1. Como son as empresas hoxe? Breve introdución a unha nova realidade de mercado.
2. A industria audiovisual en España: produción, distribución e exhibición.
3. A produción audiovisual e a dirección de proxectos cinematográficos.
4. O produtor creativo e a evolución da figura do produtor.
5. O proceso de produción da obra cinematográfica.
6. Principais accións na promoción dunha película.
7. O cinema nunha nova contorna, os cambios na distribución.
8. Entender a nova contorna dixital.
9. Formas de xestión do traballo nas novas contornas.
10. Xeración e preparación de modelos negocios nas novas contornas mediáticas: o usuario é o centro.
- Diferentes metodoloxías e técnicas para xerar ideas
- Service Desing Thinking
- O modelo Canvas
- O mapa de empatía
- A viaxe do usuario
11. O documental faise interactivo.
-Ferramentas específicas. 1. Introdución ao Movie Magic.
2. Deseño dun plan de traballo.
3. Traballo do 1º Aydte. de Dirección (Preprodución).
3.1 Elaboración o plan de traballo.
3.2 Factores e condicionantes dun plan de traballo (orzamento, datas actores, meteoroloxía, segundas unidades…).
3.3 Relación con outros departamentos.
4. Elaboración da documentación necesaria para a rodaxe.
Citacións ou ordes de traballo. Plan semanal. Desagregacións e escaletas.
4.1 Traballo do 1º Aydte. de Dirección durante a rodaxe.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice B9 2 18 20
Case study A1 2 14 16
Supervised projects A1 3 18 21
Seminar A1 C2 14 3 17
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Elaboración dun plan de rodaxe coa ferramenta Movie Magic.
Case study Estudo de caso: " Carmina". Obxectivos: Repaso xanelas de explotación e figura do produtor.
Estudo de caso: "La última cima". Obxectivos: Repaso dos tres sectores, oficio de produtor, produtor creativo.
Estudo de caso: "El mundo es nuestro". Obxectivos: Repaso xanelas de explotación, figura do creador / produtor, impacto dos new media.
Estudo de caso: "La primavera rosa". Obxectivos: Documental, visión da produción independente, evolución do proxecto, dirección dun produto audiovisual, toma de decisións.
Supervised projects Roll play por equipos.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Case study
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B9 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
40
Case study A1 Visionado de producións de maneira individual e contestación por escrito das preguntas do profesor sobre os conceptos expostos en clase que aparecen na película. 20
Supervised projects A1 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
40
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Calvo Herrera, C. (2003): La empresa de cine en España. Laberinto Comunicación. Madrid.

Comscore (2019): Informe anual cine 2018. Comscore.

Honthaner, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press. London.

Linares, R. y Fernández Manzano, E.P. (Ed.) (2019): Principios básicos de la producción cinematográfica. OMM Editorial. Madrid. 4ª edición. 

Mollá Furió, D. (2012): La producción cinematográfica. Las fases de creación de un largometraje. Editorial UOC. Barcelona.

Pardo, A. (2014): Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. EUNSA. Navarra.

Pardo, A. (2015): Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. EUNSA. Navarra. Versión digital.

Reiss, J. (2010): Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution in the Digital Era. SCB DISTRIBUITORS.

VV.AA. (2019): Panorama Audiovisual Iberoamericano 2019. EGEDA. Madrid.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.