Identifying Data 2022/23
Subject (*) Structure of the Audiovisual Industry Code 616531012
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e que obteña unha visión moi certeira do sector. O alumno familiarizarase cun glosario que empregará durante o resto do curso e cunha terminoloxía propia do sector audiovisual.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e obter unha visión moi certeira do sector. AJ1
BJ9
CJ2
Coñecer un glosario e unha terminoloxía propia do sector audiovisual. AJ1

Contents
Topic Sub-topic
-Situación do sector audiovisual
1. Cómo son as empresas hoxe? Breve introdución a unha nova realidade de mercado
2. A industria audiovisual en España: produción, distribución e exhibición
3. A produción audiovisual e a dirección de proxectos cinematográficos
4. O produtor creativo e a evolución da figura do produtor
5. O proceso de produción da obra cinematográfica
6. Principais accións na promoción dunha película
7. O cinema nunha nova contorna, os cambios na distribución
8. Entender a nova contorna dixital
9. Formas de xestión do traballo nas novas contornas
10. Xeración e preparación de modelos de negocio nas novas contornas mediáticas: o usuario é o centro
- Diferentes metodoloxías e técnicas para xerar ideas
- Service Desing Thinking
- O modelo Canvas
- O mapa de empatía
- A viaxe do usuario
11. O documental faise interactivo
-Ferramentas específicas. 1. Introdución ao Movie Magic
2. Deseño dun plan de traballo
3. Traballo do 1º Aydte. de Direción (Preprodución)
3.1 Elaboración do plan de traballo
3.2 Factores e condicionantes dun plan de traballo (orzamento, datas actores, meteoroloxía, segundas unidades…)
3.3 Relación con outros departamentos.
4. Elaboración da documentación necesaria para a rodaxe.
Citacións ou ordes de traballo. Plan semanal. Desagregacións e escaletas.
4.1 Traballo do 1º Aydte. de Dirección durante a rodaxe.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 B9 C2 21 0 21
Seminar A1 C2 32 21 53
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.
Seminar Sesións conducidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que os alumnos adquiran as competencias e os coñecementos propios desta materia.

Produción audiovisual e dirección de proxectos cinematográficos
Caso práctico: Carmen
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación e figura do produtor.

O produtor creativo e a evolución da figura do produtor
O proceso de produción cinematográfica
Principais accións na promoción dunha película
Caso práctico: Os arqueiros

Caso práctico: The Last Peak
Obxectivos: Revisión dos tres sectores, comercio de produtor, produtor creativo

Os efectos de Internet na industria
Estudo de caso: O mundo é noso
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación, figura do creador/produtor, impacto dos novos medios.

Caso práctico: A primavera rosa
Obxectivos: Documental, visión da produción independente, evolución do proxecto, dirección dun produto audiovisual, toma de decisións.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías e denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A1 C2 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título, consistente en:

Produción audiovisual e dirección de proxectos cinematográficos
Caso práctico: Carmen
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación e figura do produtor.

O produtor creativo e a evolución da figura do produtor
O proceso de produción cinematográfica
Principais accións na promoción dunha película
Caso práctico: Os arqueiros

Caso práctico: The Last Peak
Obxectivos: Revisión dos tres sectores, comercio de produtor, produtor creativo

Os efectos de Internet na industria
Estudo de caso: O mundo é noso
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación, figura do creador/produtor, impacto dos novos medios.

Caso práctico: A primavera rosa
Obxectivos: Documental, visión da produción independente, evolución do proxecto, dirección dun produto audiovisual, toma de decisións.

- Elaboración do desglose para organizar un plan de traballo.
- Configuración do proxecto en Movie Magic. Como comezar unha avaría, poñelas en Movie Magic e explicación dos elementos do programa.
- Elaboración do plan de traballo. Factores e condicionantes dun plan de traballo (orzamento, datas, actores, meteoroloxía, segundas unidades...).
- Repaso e comentarios dos exercicios prácticos realizados.
- Elaboración da documentación necesaria para a rodaxe.
- Citación ou ordes de traballo. Plan semanal.
- Avarías e avarías.
80
Guest lecture / keynote speech A1 B9 C2 Dentro de Sesión Maxistral incluese a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que aparece reflexado na memoria de verificación do título. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Calvo Herrera, C. (2003): La empresa de cine en España. Laberinto Comunicación. Madrid.

Comscore (2019): Informe anual cine 2018. Comscore.

Honthaner, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press. London.

Linares, R. y Fernández Manzano, E.P. (Ed.) (2019): Principios básicos de la producción cinematográfica. OMM Editorial. Madrid. 4ª edición. 

Mollá Furió, D. (2012): La producción cinematográfica. Las fases de creación de un largometraje. Editorial UOC. Barcelona.

Pardo, A. (2014): Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. EUNSA. Navarra.

Pardo, A. (2015): Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. EUNSA. Navarra. Versión digital.

Reiss, J. (2010): Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution in the Digital Era. SCB DISTRIBUITORS.

VV.AA. (2019): Panorama Audiovisual Iberoamericano 2019. EGEDA. Madrid.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.