Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Estrutura do Sector Audiovisual Código 616531012
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral A materia ten como obxectivo que o alumno comprenda os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e que obteña unha visión moi certeira do sector. O alumno familiarizarase cun glosario que empregará durante o resto do curso e cunha terminoloxía propia do sector audiovisual.


Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse
C2 CT6 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender os principais conceptos que afectan á industria audiovisual e obter unha visión moi certeira do sector. AP1
BP9
CP2
Coñecer un glosario e unha terminoloxía propia do sector audiovisual. AP1

Contidos
Temas Subtemas
-Situación do sector audiovisual
1. Cómo son as empresas hoxe? Breve introdución a unha nova realidade de mercado
2. A industria audiovisual en España: produción, distribución e exhibición
3. A produción audiovisual e a dirección de proxectos cinematográficos
4. O produtor creativo e a evolución da figura do produtor
5. O proceso de produción da obra cinematográfica
6. Principais accións na promoción dunha película
7. O cinema nunha nova contorna, os cambios na distribución
8. Entender a nova contorna dixital
9. Formas de xestión do traballo nas novas contornas
10. Xeración e preparación de modelos de negocio nas novas contornas mediáticas: o usuario é o centro
- Diferentes metodoloxías e técnicas para xerar ideas
- Service Desing Thinking
- O modelo Canvas
- O mapa de empatía
- A viaxe do usuario
11. O documental faise interactivo
-Ferramentas específicas. 1. Introdución ao Movie Magic
2. Deseño dun plan de traballo
3. Traballo do 1º Aydte. de Direción (Preprodución)
3.1 Elaboración do plan de traballo
3.2 Factores e condicionantes dun plan de traballo (orzamento, datas actores, meteoroloxía, segundas unidades…)
3.3 Relación con outros departamentos.
4. Elaboración da documentación necesaria para a rodaxe.
Citacións ou ordes de traballo. Plan semanal. Desagregacións e escaletas.
4.1 Traballo do 1º Aydte. de Dirección durante a rodaxe.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 B9 C2 21 0 21
Seminario A1 C2 32 21 53
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.
Seminario Sesións conducidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que os alumnos adquiran as competencias e os coñecementos propios desta materia.

Produción audiovisual e dirección de proxectos cinematográficos
Caso práctico: Carmen
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación e figura do produtor.

O produtor creativo e a evolución da figura do produtor
O proceso de produción cinematográfica
Principais accións na promoción dunha película
Caso práctico: Os arqueiros

Caso práctico: The Last Peak
Obxectivos: Revisión dos tres sectores, comercio de produtor, produtor creativo

Os efectos de Internet na industria
Estudo de caso: O mundo é noso
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación, figura do creador/produtor, impacto dos novos medios.

Caso práctico: A primavera rosa
Obxectivos: Documental, visión da produción independente, evolución do proxecto, dirección dun produto audiovisual, toma de decisións.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías e denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 C2 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título, consistente en:

Produción audiovisual e dirección de proxectos cinematográficos
Caso práctico: Carmen
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación e figura do produtor.

O produtor creativo e a evolución da figura do produtor
O proceso de produción cinematográfica
Principais accións na promoción dunha película
Caso práctico: Os arqueiros

Caso práctico: The Last Peak
Obxectivos: Revisión dos tres sectores, comercio de produtor, produtor creativo

Os efectos de Internet na industria
Estudo de caso: O mundo é noso
Obxectivos: Revisar fiestras de explotación, figura do creador/produtor, impacto dos novos medios.

Caso práctico: A primavera rosa
Obxectivos: Documental, visión da produción independente, evolución do proxecto, dirección dun produto audiovisual, toma de decisións.

- Elaboración do desglose para organizar un plan de traballo.
- Configuración do proxecto en Movie Magic. Como comezar unha avaría, poñelas en Movie Magic e explicación dos elementos do programa.
- Elaboración do plan de traballo. Factores e condicionantes dun plan de traballo (orzamento, datas, actores, meteoroloxía, segundas unidades...).
- Repaso e comentarios dos exercicios prácticos realizados.
- Elaboración da documentación necesaria para a rodaxe.
- Citación ou ordes de traballo. Plan semanal.
- Avarías e avarías.
80
Sesión maxistral A1 B9 C2 Dentro de Sesión Maxistral incluese a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que aparece reflexado na memoria de verificación do título. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Calvo Herrera, C. (2003): La empresa de cine en España. Laberinto Comunicación. Madrid.

Comscore (2019): Informe anual cine 2018. Comscore.

Honthaner, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press. London.

Linares, R. y Fernández Manzano, E.P. (Ed.) (2019): Principios básicos de la producción cinematográfica. OMM Editorial. Madrid. 4ª edición. 

Mollá Furió, D. (2012): La producción cinematográfica. Las fases de creación de un largometraje. Editorial UOC. Barcelona.

Pardo, A. (2014): Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. EUNSA. Navarra.

Pardo, A. (2015): Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. EUNSA. Navarra. Versión digital.

Reiss, J. (2010): Think Outside the Box Office: The Ultimate Guide to Film Distribution in the Digital Era. SCB DISTRIBUITORS.

VV.AA. (2019): Panorama Audiovisual Iberoamericano 2019. EGEDA. Madrid.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías