Identifying Data 2020/21
Subject (*) Audiovisual Legislation Code 616531013
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
Fernández Aransay, Fernando
Tendero Soto, Pedro
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description A materia ten como obxectivo dotar ao alumno do coñecemento do marco constitucional e legal que establece os dereitos da comunicación audiovisual, e proporcionar coñecemento sobre a propiedade intelectual e industrial das obras audiovisuais, así como sobre as claves xurídicas da contratación no sector audiovisual.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Discusión dirixida (con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados e prácticasd de laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecemento do marco constitucional e legal que establece os dereitos da comunicación audiovisual. AJ1
AJ10
BJ9
- Profundar na propiedade intelectual e industrial das obras audiovisuais. AJ10
AJ20
- Introdución ás claves xurídicas da contratación no sector audiovisual. AJ10
AJ20

Contents
Topic Sub-topic
- Dereito audiovisual
1. O produtor audiovisual como empresario
- Consideracións xerais.
- Contorna legal da produción audiovisual.
- Relacións con institucións como o ICAA, asociacións de produtores, etc.
2. Introdución á Propiedade Intelectual:
- Obras protexidas.
- Dereitos morais e dereitos de explotación.
- Dereitos de autor e dereitos afíns.
- A xestión colectiva obrigatoria ( EGEDA, SGAE, DAMA e outras).
- O Rexistro da Propiedade Intelectual.
- A Propiedade Industrial.
- O dereito de imaxe.
3. Creación dun proxecto:
- Obras derivadas e adaptacións.
- Utilización de músicas e/ou fragmentos doutras obras.
- Creacións orixinais: idea, argumento, guión.
- Precontratos
4. Os autores da obra audiovisual:
- Consideracións xerais.
- O guionista.
- O director-realizador.
- O compositor das músicas.
5. A contratación de persoal artístico:
- Consideracións xerais.
6. A contratación de persoal técnico:
- Consideracións xerais.
7. Outros aspectos da produción:
- Os seguros: clases e contidos.
- Permisos e autorizacións para a rodaxe.
- Product placement e merchandising.
- Labores de postproducción: os materiais e o seu depósito.
8. O contrato de produción:
- Consideracións xerais.
- Os acordos de coprodución e investimento financeira.
-As coproducións internacionais.
9. A distribución:
- Consideracións xerais.
- Modalidades de explotación: Cinema, Internet, Televisión e Vendas internacionais.
- Consideración especial a novos medios e modelos de negocio.
-Dereito na contorna dixital 1. Propiedade intelectual:
- Aproximación á propiedade intelectual.
- Links e comunicación pública.
- Rexistro da propiedade intelectual
- Licenzas libres
2. Dereitos Fundamentais:
- O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
- Dereitos fundamentais e imaxes
- A cámara oculta en xornalismo.
- A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
-Contratos I 1. Nocións prácticas da Propiedade Intelectual:
- Que é e que protexe a Propiedade Intelectual
- Duración e Limites
- Dereitos de autor e dereitos conexos
- As editoriais
- As Entidades de Xestión
-Contratos II 1. Os "dereitos" dos programas de TV:
- Obras e gravacións audiovisuais.
- As obras preexistentes: Os “Dereitos de Sincronización” eu o “Dereito de formato”.
- Dereitos de Propiedade Industrial: As marcas.
- Os chamados “Dereitos de Imaxe”.
- Dereitos á Honra e á Intimidade Persoal e familiar.
- O dereito á información.
2 Análise de contratos tipo:
- Encargo de produción: clásico ou novas plataformas.
- “Venda” de de Formatos: opción e licenza.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A10 2 14 16
Laboratory practice A10 3 39 42
Seminar A1 A10 A20 B9 15 2 17
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Valoración dos coñecementos adquiridos polo alumno en materia de lexislación audiovisual mediante a discusión de temas que propón o docente.
Laboratory practice Desenvolvemento dun caso práctico por grupos en que os alumnos deben definir as decisións de carácter legal que deberían tomar se iniciasen un proxecto audiovisual: como constituír unha empresa, contratos laborais dos empregados, rexistro de ideas, etc.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Directed discussion
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A10 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- Corrección dos textos.
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
Directed discussion A10 En relación á discusión dirixida valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- Os coñecementos adquiridos durante a sesión.
- A participación na discusión.
50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Miguel Angel Garcia Vega (). HOLLIWOOD PINTA CUADROS FALSOS. https://elpais.com/cultura/2014/05/02/actualidad/1399048597_422717.html
Ley Orgánica 1/1982, de 5 de mayo (). http://noticias.juridicas.com/base_datos/Admin/lo1-1982.html.
Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril (). http://noticias.juridicas.com/base_datos/Admin/rdleg1-1996.html.
DEL GUIÓN A LA PANTALLA. Organización Mundial de la Propiedad Intelectual(OMPI) (). http://www.wipo.int/pressroom/es/stories/ip_and_film.html.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.