Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Lexislación Audiovisual Código 616531013
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo dotar ao alumno do coñecemento do marco constitucional e legal que establece os dereitos da comunicación audiovisual, e proporcionar coñecemento sobre a propiedade intelectual e industrial das obras audiovisuais, así como sobre as claves xurídicas da contratación no sector audiovisual.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Discusión dirixida (con atención personalizada, computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais
– Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados e prácticasd de laboratorio”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento do marco constitucional e legal que establece os dereitos da comunicación audiovisual. AP1
AP10
BP9
- Profundar na propiedade intelectual e industrial das obras audiovisuais. AP10
AP20
- Introdución ás claves xurídicas da contratación no sector audiovisual. AP10
AP20

Contidos
Temas Subtemas
- Dereito audiovisual
1. Propiedade intelectual da obra audiovisual
1.1 Dereitos de autor
1.2. Contido do dereito de propiedade intelectual:
1.2.1. Dereitos morais
1.2.2. Dereitos de explotación.
1.3 Compensación equitativa por copia privada
1.4. Duración dos dereitos de autor
1.5. Límites aos dereitos de autor
1.6. Condicións para a utilización das obras en dominio público
1.7. Transmisión dos dereitos
1.8. Obras cinematográficas e demais obras audiovisuais
1.9. Outros dereitos de propiedade intelectual: dereitos anexos ou afíns aos dereitos de autor.
1.10. Protección dos dereitos de autor
2. Propiedade industrial da obra audiovisual
2.1. Propiedade intelectual vs. propiedade industrial.
2.2. Marca. Nome de dominio. Merchandising. Emprazamento de produto.
3. Dereito á honra, intimidade persoal e familiar e á propia imaxe
3.1. Titulares do dereito. Duración.
3.2. Consentimento. Outros supostos permitidos.
3.3. Especial referencia aos menores, incapaces, persoas falecidas e ás persoas
xurídicas.
3.4. Accións e procedementos.
4. Lei do cinema. Lei xeral de comunicación audiovisual e transposición da directiva de servizos de comunicación audiovisual:
4.1 Lei do Cinema
4.2 Lei Xeral de Comunicación Audiovisual
4.3. Transposición da Directiva (UE) 2018/1808 do Parlamento e do Consello do 14 de novembro
de 2018 (Directiva de servizos de comunicación audiovisual).
5. Dereito societario e mercantil da industria audiovisual:
5.1. Empresario individual vs. constitución de sociedade. Tipos de sociedades.
5.2. Propiedade intelectual e industrial como parte do capital social.
-Dereito na contorna dixital 1. Propiedade intelectual:
- Aproximación á propiedade intelectual.
- Links e comunicación pública.
- Rexistro da propiedade intelectual
- Licenzas libres
2. Dereitos Fundamentais:
- O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
- Dereitos fundamentais e imaxes
- A cámara oculta en xornalismo.
- A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
-Contratos I 1. Nocións prácticas da Propiedade Intelectual:
- Que é e que protexe a Propiedade Intelectual
- Duración e Limites
- Dereitos de autor e dereitos conexos
- As editoriais
- As Entidades de Xestión
-Contratos II 1. Os "dereitos" dos programas de TV:
- Obras e gravacións audiovisuais.
- As obras preexistentes: Os “Dereitos de Sincronización” eu o “Dereito de formato”.
- Dereitos de Propiedade Industrial: As marcas.
- Os chamados “Dereitos de Imaxe”.
- Dereitos á Honra e á Intimidade Persoal e familiar.
- O dereito á información.
2 Análise de contratos tipo:
- Encargo de produción: clásico ou novas plataformas.
- “Venda” de de Formatos: opción e licenza.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A10 2 14 16
Prácticas de laboratorio A10 3 39 42
Seminario A1 A10 A20 B9 15 2 17
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Valoración dos coñecementos adquiridos polo alumno en materia de lexislación audiovisual mediante a discusión de temas que propón o docente.
Prácticas de laboratorio Desenvolvemento dun caso práctico por grupos en que os alumnos deben definir as decisións de carácter legal que deberían tomar se iniciasen un proxecto audiovisual: como constituír unha empresa, contratos laborais dos empregados, rexistro de ideas, etc.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Discusión dirixida
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A10 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- Corrección dos textos.
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
Discusión dirixida A10 En relación á discusión dirixida valorarase:
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- Os coñecementos adquiridos durante a sesión.
- A participación na discusión.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Miguel Angel Garcia Vega (). HOLLIWOOD PINTA CUADROS FALSOS. https://elpais.com/cultura/2014/05/02/actualidad/1399048597_422717.html
Ley Orgánica 1/1982, de 5 de mayo (). http://noticias.juridicas.com/base_datos/Admin/lo1-1982.html.
Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril (). http://noticias.juridicas.com/base_datos/Admin/rdleg1-1996.html.
DEL GUIÓN A LA PANTALLA. Organización Mundial de la Propiedad Intelectual(OMPI) (). http://www.wipo.int/pressroom/es/stories/ip_and_film.html.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías