Identifying Data 2022/23
Subject (*) Audiovisual Legislation Code 616531013
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description A materia ten como obxectivo dotar ao alumno do coñecemento do marco constitucional e legal que establece os dereitos da comunicación audiovisual, e proporcionar coñecemento sobre a propiedade intelectual e industrial das obras audiovisuais, así como sobre as claves xurídicas da contratación no sector audiovisual.

Na memoria de máster verificada polo Ministerio aplicouse unha media de 14 horas presenciais por crédito ECTS. Non obstante, o máster tivo que adaptarse á normativa da UDC que establece que as horas presenciais e non presenciais distribuiranse do seguinte xeito: 1 crédito ECTS implica 7 horas de clase presencial e 18 horas de traballo autónomo do estudante, e que a presencialidade non poderá superar o 40% do total da dedicación do estudante.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
B9 CG6 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponibles para resolver problemas con los que deben enfrentarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecemento do marco constitucional e legal que establece os dereitos da comunicación audiovisual. AJ10
BJ9
- Profundar na propiedade intelectual e industrial das obras audiovisuais. AJ10
- Introdución ás claves xurídicas da contratación no sector audiovisual. AJ10

Contents
Topic Sub-topic
- Dereito audiovisual
1. Propiedade intelectual da obra audiovisual
1.1 Dereitos de autor
1.2. Contido do dereito de propiedade intelectual:
1.2.1. Dereitos morais
1.2.2. Dereitos de explotación.
1.3 Compensación equitativa por copia privada
1.4. Duración dos dereitos de autor
1.5. Límites aos dereitos de autor
1.6. Condicións para a utilización das obras en dominio público
1.7. Transmisión dos dereitos
1.8. Obras cinematográficas e demais obras audiovisuais
1.9. Outros dereitos de propiedade intelectual: dereitos anexos ou afíns aos dereitos de autor.
1.10. Protección dos dereitos de autor
2. Propiedade industrial da obra audiovisual
2.1. Propiedade intelectual vs. propiedade industrial.
2.2. Marca. Nome de dominio. Merchandising. Emprazamento de produto.
3. Dereito á honra, intimidade persoal e familiar e á propia imaxe
3.1. Titulares do dereito. Duración.
3.2. Consentimento. Outros supostos permitidos.
3.3. Especial referencia aos menores, incapaces, persoas falecidas e ás persoas
xurídicas.
3.4. Accións e procedementos.
4. Lei do cinema. Lei xeral de comunicación audiovisual e transposición da directiva de servizos de comunicación audiovisual:
4.1 Lei do Cinema
4.2 Lei Xeral de Comunicación Audiovisual
4.3. Transposición da Directiva (UE) 2018/1808 do Parlamento e do Consello do 14 de novembro
de 2018 (Directiva de servizos de comunicación audiovisual).
5. Dereito societario e mercantil da industria audiovisual:
5.1. Empresario individual vs. constitución de sociedade. Tipos de sociedades.
5.2. Propiedade intelectual e industrial como parte do capital social.
-Dereito na contorna dixital 1. Propiedade intelectual:
- Aproximación á propiedade intelectual.
- Links e comunicación pública.
- Rexistro da propiedade intelectual
- Licenzas libres
2. Dereitos Fundamentais:
- O Regulamento Xeral de Protección de Datos.
- Dereitos fundamentais e imaxes
- A cámara oculta en xornalismo.
- A lei de seguridade cidadá e o xornalismo.
-Contratos I 1. Nocións prácticas da Propiedade Intelectual:
- Que é e que protexe a Propiedade Intelectual
- Duración e Limites
- Dereitos de autor e dereitos conexos
- As editoriais
- As Entidades de Xestión
-Contratos II 1. Os "dereitos" dos programas de TV:
- Obras e gravacións audiovisuais.
- As obras preexistentes: Os “Dereitos de Sincronización” e o “Dereito de formato”.
- Dereitos de Propiedade Industrial: As marcas.
- Os chamados “Dereitos de Imaxe”.
- Dereitos á Honra e á Intimidade Persoal e familiar.
- O dereito á información.
2 Análise de contratos tipo:
- Encargo de produción: clásico ou novas plataformas.
- “Venda” de de Formatos: opción e licenza.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A10 B9 32 21 53
Guest lecture / keynote speech A10 B9 21 0 21
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Masterclass impartida por profesionais relevantes do sector.
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A10 B9 Intervención do alumno na aula. 80
Seminar A10 B9 No seminario realizarase un traballo práctico cos alumnos que consta de dúas partes:
- a localización de imáxenes e músicas libres de dereitos
- a comparativa de dous contratos de produción: un contrato clásico e un contrato tipo dunha plataforma de streaming
20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Miguel Angel Garcia Vega (2014). HOLLIWOOD PINTA CUADROS FALSOS. https://elpais.com/cultura/2014/05/02/actualidad/1399048597_422717.html
Ley Orgánica 1/1982, de 5 de mayo (1982). http://noticias.juridicas.com/base_datos/Admin/lo1-1982.html.
Real Decreto Legislativo 1/1996, de 12 de abril (1996). http://noticias.juridicas.com/base_datos/Admin/rdleg1-1996.html.
DEL GUIÓN A LA PANTALLA. Organización Mundial de la Propiedad Intelectual(OMPI) (). http://www.wipo.int/pressroom/es/stories/ip_and_film.html.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.