Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Medios Técnicos Código 616531014
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
García Aradas, Cristina
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
c.garadas@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral O obxectivo da materia é que o alumno adquira coñecementos sobre os recursos técnicos e ferramentas tecnolóxicas que son necesarios na produción de obras audiovisuais.


Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento dos recursos técnicos e ferramentas tecnolóxicas utilizadas na produción de obras audiovisuais. AP3
BP7

Contidos
Temas Subtemas
-Medios técnicos I.
1. Os recursos técnicos na produción audiovisual.
2. Fluxos técnicos de produción. Referentes.
3. A cámara: tecnoloxía, prestacións, modelos e utilidades.
4. Edición e postproducción de vídeo: solucións actuais.
-Medios técnicos II. 1. Introdución sobre o que lle pedimos á música.
2. Big picture da música nas producións audiovisuais:
2.1. Estrutura: modelo americano, a nosa realidade.
2.2. Unindo son e visión: o son entrega a mensaxe.
2.3. Música orixinal e música preexistente.
2.4. Licenzas: dereitos de autor- publishing, fonográficos, interpretación. Sincronización, prezos casuística, territorio, prazo, samples, licencias paraugas de tv’s.
2.5. Entidades de xestión, comunicación pública. Plataformas e buyouts
2.6. Copyright, copyuleft, creative commons, dominio público, versións recentes de temas en dominio público.
2.7. Ferramentas para Pitching
-Medios técnicos III. 1.- Breve historia, os inicios, a importancia do son nunha produción audiovisual

2.- Preprodución:

- Localizacións, decisións

3.- Produción

- A rodaxe
- Selección de micrófonos, colocación, gravación multicanle, sincronización

4.- Posprodución

- Edición de diálogos (ADRs, dobraxe...)
- Seseño de son
- Naturalismo, sensacionalismo
- Captar a atención, crear sensacións
- Ruído, silencio
- O que se ve, o que non se ve
- Fóra de campo
- Montaxe sonora
- O foley
- Música

5.- A mestura final

- O plano sonoro e a posición espacial
- Volume, dinámica
- Toma de decisións
- Relación coas figuras do Director/Produtor/Mesturador

6.- Duración dos procesos

7.- Entregas e formatos

- De "Mono" a "Dolby Atmos"
- Os Tallos
- The International Band (M+E)

8.- Dobraxe

- Versión orixinal VS versión dobrada

9.- Análise sonora, exemplos prácticos

- "Hierro", análise completa: desde o son directo ata a mestura final
- Sesión Foley de película americana: son naturalista, son artificioso

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A3 B7 20 33 53
Sesión maxistral A3 21 0 21
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia.

Cada alumno terá que aplicar os contidos traballados ao seu proxecto persoal.

Estrutura de cada sesión:

1. Exposición.

Desenvolvemento por parte do profesor de cada un dos contidos do programa apoiado nos seguintes recursos:

· Presentacións.
· Visualización de fragmentos de documentais.
· Visualización de “demos”.
· Consulta de páxinas web.

2. O alumnado aplicará os conceptos desenvolvidos no seu proxecto.

3. Valoración grupal das solucións propostas polo alumnado.
Sesión maxistral Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia. Estas sesiones acompáñanse de titorías

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Seminario A3 B7 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título.

Cada alumno terá que aplicar os contidos traballados ao seu proxecto persoal e determinar qué recursos técnicos vai necesitar no seu TFM.
80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). Maestros de la Luz.
Bill Holshevnikof (2014). Manual de Iluminación ARRI.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías