Identifying Data 2022/23
Subject (*) Audiovisual Equipment and Tecnology Code 616531014
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Civil
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
García Aradas, Cristina
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
c.garadas@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description O obxectivo da materia é que o alumno adquira coñecementos sobre os recursos técnicos e ferramentas tecnolóxicas que son necesarios na produción de obras audiovisuais.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecemento dos recursos técnicos e ferramentas tecnolóxicas utilizadas na produción de obras audiovisuais. AJ3
BJ7

Contents
Topic Sub-topic
-Medios técnicos I.
1. Os recursos técnicos na produción audiovisual.
2. Fluxos técnicos de produción. Referentes.
3. A cámara: tecnoloxía, prestacións, modelos e utilidades.
4. Edición e postproducción de vídeo: solucións actuais.
-Medios técnicos II. 1. Introdución sobre o que lle pedimos á música.
2. Big picture da música nas producións audiovisuais:
2.1. Estrutura: modelo americano, a nosa realidade.
2.2. Unindo son e visión: o son entrega a mensaxe.
2.3. Música orixinal e música preexistente.
2.4. Licenzas: dereitos de autor- publishing, fonográficos, interpretación. Sincronización, prezos casuística, territorio, prazo, samples, licencias paraugas de tv’s.
2.5. Entidades de xestión, comunicación pública. Plataformas e buyouts
2.6. Copyright, copyuleft, creative commons, dominio público, versións recentes de temas en dominio público.
2.7. Ferramentas para Pitching
-Medios técnicos III. 1.- Breve historia, os inicios, a importancia do son nunha produción audiovisual

2.- Preprodución:

- Localizacións, decisións

3.- Produción

- A rodaxe
- Selección de micrófonos, colocación, gravación multicanle, sincronización

4.- Posprodución

- Edición de diálogos (ADRs, dobraxe...)
- Seseño de son
- Naturalismo, sensacionalismo
- Captar a atención, crear sensacións
- Ruído, silencio
- O que se ve, o que non se ve
- Fóra de campo
- Montaxe sonora
- O foley
- Música

5.- A mestura final

- O plano sonoro e a posición espacial
- Volume, dinámica
- Toma de decisións
- Relación coas figuras do Director/Produtor/Mesturador

6.- Duración dos procesos

7.- Entregas e formatos

- De "Mono" a "Dolby Atmos"
- Os Tallos
- The International Band (M+E)

8.- Dobraxe

- Versión orixinal VS versión dobrada

9.- Análise sonora, exemplos prácticos

- "Hierro", análise completa: desde o son directo ata a mestura final
- Sesión Foley de película americana: son naturalista, son artificioso

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A3 B7 20 33 53
Guest lecture / keynote speech A3 21 0 21
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia.

Cada alumno terá que aplicar os contidos traballados ao seu proxecto persoal.

Estrutura de cada sesión:

1. Exposición.

Desenvolvemento por parte do profesor de cada un dos contidos do programa apoiado nos seguintes recursos:

· Presentacións.
· Visualización de fragmentos de documentais.
· Visualización de “demos”.
· Consulta de páxinas web.

2. O alumnado aplicará os conceptos desenvolvidos no seu proxecto.

3. Valoración grupal das solucións propostas polo alumnado.
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia. Estas sesiones acompáñanse de titorías

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A3 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Seminar A3 B7 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título.

Cada alumno terá que aplicar os contidos traballados ao seu proxecto persoal e determinar qué recursos técnicos vai necesitar no seu TFM.
80
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). Maestros de la Luz.
Bill Holshevnikof (2014). Manual de Iluminación ARRI.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.