Identifying Data 2019/20
Subject (*) Script Analysis Code 616531015
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Lecturers
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Web
General description O obxectivo da materia é que o alumno coñeza aprenda a aplicar os diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guion. O alumno adquirirá a capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles, e desenvolverá a capacidade de traducir eses guións a necesidades técnicas, humanas e económicas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Aplicación dos diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guión. AJ3
AJ4
AJ17
AJ18
BJ7
- Desenvolvemento da capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles. AJ3
AJ17
AJ18
- Traducir os guións a necesidades técnicas, humanas e económicas. AJ3
AJ18

Contents
Topic Sub-topic
Análise de guión I 1. As ferramentas narrativas do guión:
- Diálogos, anotacións, silencios, realización, música.
- O guión como ferramenta de traballo. Os perigos do ego.
- E, que teñen en común Gran Irmán e Xogo de Tronos?
- A ingerencia do Produtor Executivo no guión. A figura do showrunner.
2. Un produto, para un target, para unha grella:
- Como escribir en función desta premisa?
- A estrutura narrativa en función dos cortes publicitarios.
- Os tres actos morreron, viva J. J. Abrams.
- Un produto, para unha canle. A liña editorial.
- Un produto para un público.
- A fidelidade ao produto. Contidos e realización.
3. Da idea á escaleta:
- A idea: orixe, referencias, homenaxes e outras herbas.
- A biblia. (Repartición de material)
- O mapa de tramas. Estrutura de tempada. Curvas e contrastes.
- A escaleta.
- Trasmedia. O S. XXI xa está aquí.
4. A sala de escaletado. As decisións do Produtor Executivo no guión:
- O formateo da idea.
- Elección dos equipos de traballo.
-Análise guión II. 1. O desenvolvemento do guión:
- O sentido común aplicado á estrutura do guión.
- Etapas do desenvolvemento.
- Modelos de informe.
- Materiais de venda dun proxecto.
- Consellos para as reunións de desenvolvemento e erros comúns.
Análise guión III. 1. Reescritura do guión.
2. Peculiaridades da escritura do guión.
3. O formato.
4. Análise de guións: a idea, a síntese, a sinopse, a estrutura, os personaxes, os diálogos e o guión final.
5. O posicionamento.
6. O xénero.
7. O público.
8. A metáfora.
9. Autoanálisis.
10. Economía do guión.
11. Consellos prácticos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A4 A18 B7 11 49.5 60.5
Seminar A17 A3 10 4.5 14.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects - Escritura dunha secuencia e un storyline.
- Análise dun guión e proposta de melloras por parte do alumno.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A18 B7 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.





100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Robert McKee (). El Guión. Alba Editorial
William Goldman (). Las aventuras de un guionista en Hollywood. Plot Ediciones
David Mamet (). Los tres usos del cuchillo. Alba Editorial
Stephen King (). Mientra escribo. Debolsillo
David Mamet (). Un oficio de putas. Ediciones El Milagro

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.