Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Análise de Guión Código 616531015
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Cruz Blanco, Ángel de la
Guntín Araujo, Alberto
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Sanz-Magallón Rezusta, Ana
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo da materia é que o alumno coñeza aprenda a aplicar os diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guion. O alumno adquirirá a capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles, e desenvolverá a capacidade de traducir eses guións a necesidades técnicas, humanas e económicas.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Seminarios con profesionais

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
– Teams: utilizarase esta plataforma para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario, e para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación
As prácticas en laboratorio transfórmanse en traballos tutelados (100%):
Valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.

*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
– As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados).
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A4 CE4. Crear y diseñar productos comunicativos periodísticos y de entretenimiento
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Aplicación dos diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guión. AP3
AP4
AP17
AP18
BP7
- Desenvolvemento da capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles. AP3
AP17
AP18
- Traducir os guións a necesidades técnicas, humanas e económicas. AP3
AP18

Contidos
Temas Subtemas
Análise de guión I 1. As ferramentas narrativas do guión:
- Diálogos, anotacións, silencios, realización, música.
- O guión como ferramenta de traballo. Os perigos do ego.
- E, que teñen en común Gran Irmán e Xogo de Tronos?
- A ingerencia do Produtor Executivo no guión. A figura do showrunner.
2. Un produto, para un target, para unha grella:
- Como escribir en función desta premisa?
- A estrutura narrativa en función dos cortes publicitarios.
- Os tres actos morreron, viva J. J. Abrams.
- Un produto, para unha canle. A liña editorial.
- Un produto para un público.
- A fidelidade ao produto. Contidos e realización.
3. Da idea á escaleta:
- A idea: orixe, referencias, homenaxes e outras herbas.
- A biblia. (Repartición de material)
- O mapa de tramas. Estrutura de tempada. Curvas e contrastes.
- A escaleta.
- Trasmedia. O S. XXI xa está aquí.
4. A sala de escaletado. As decisións do Produtor Executivo no guión:
- O formateo da idea.
- Elección dos equipos de traballo.
-Análise guión II. 1. Ou analista e ou análise de guion dentro dá industria:
1.1. O labor do analista de guións
1.2. Procesos nos que intervén un analista de guións e tipos de analistas
2. Valoración de proxectos:
2.1. Aspectos que interveñen na elección dun proxecto
2.2. Erros máis comúns na elaboración de proxectos
3. Lectura crítica dun guion
4. Procesos de traballo, reunións, informes e tomas de decisións:
4.1. A análise como ferramenta de traballo. Que se comunica e como
4.2. Informe de guion e coverage. Tipos de análises segundo a fase de produción
Análise guión III. 1. Reescritura do guión.
2. Peculiaridades da escritura do guión.
3. O formato.
4. Análise de guións: a idea, a síntese, a sinopse, a estrutura, os personaxes, os diálogos e o guión final.
5. O posicionamento.
6. O xénero.
7. O público.
8. A metáfora.
9. Autoanálisis.
10. Economía do guión.
11. Consellos prácticos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A4 A18 B7 6 48 54
Seminario A3 A17 15 6 21
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados - Escritura dunha secuencia e un storyline.
- Análise dun guión e proposta de melloras por parte do alumno.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A18 B7 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.





100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Robert McKee (). El Guión. Alba Editorial
William Goldman (). Las aventuras de un guionista en Hollywood. Plot Ediciones
David Mamet (). Los tres usos del cuchillo. Alba Editorial
Stephen King (). Mientra escribo. Debolsillo
David Mamet (). Un oficio de putas. Ediciones El Milagro

Campbell, J. (1997).El héroe de las mil caras: psicoanálisis del mito. México D.F: Fondo de Cultura Económica.

Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc.

Goldman, W., & Vázquez, J. G. (1992).Las aventuras de un guionista en Hollywood. Madrid: Plot.

Grau, M. (2017).La Mente Narradora. La Neurociencia Aplicada al Arte de Escribir Guiones. Barcelona: Laertes Ediciones

Guillot, L. (2018). Capítulo 1 La función del piloto de las series de televisión. Narrativas en progreso: Dramas en la televisión norteamericana contemporánea, 13.

McKee, R. (2011).El guion. Story. Barcelona: Alba Editorial.

Seger, L. (1991).Cómo convertir un buen guion en un guion excelente. Madrid: Ediciones Rialp.

Snyder, B. (2016). ¡Salva al gato! Barcelona: Alba Editorial.

Toledano, G., & Verde, N. (2007).Cómo crear una serie de televisión. T&B.

Vogler, C. (2002).El viaje del escritor. Barcelona: Ediciones Robinbook.

 

Referencias de análisis de guion

Edwards, R., & Skerbelis, M. (2005).I Liked It, Didn't Love it: Screenplay Development from the Inside Out. Los Angeles.Lone Eagle Pub.

Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc.

Katahn.T.L (1990). Reading for a living: how to be a professional story analyst for film and television. Los Angeles. Blue Arrow Books

Sanz-Magallón, A. (2007). Cuéntalo bien. El sentido común aplicado a las historias. Madrid: Plot

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías