Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Análise de Guión Código 616531015
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral O obxectivo da materia é que o alumno coñeza aprenda a aplicar os diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guion. O alumno adquirirá a capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles, e desenvolverá a capacidade de traducir eses guións a necesidades técnicas, humanas e económicas.


Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Aplicación dos diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guión. AP3
AP17
AP18
BP7
- Desenvolvemento da capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles. AP3
AP17
AP18
- Traducir os guións a necesidades técnicas, humanas e económicas. AP3
AP18

Contidos
Temas Subtemas
Análise de guión I 1. O guión: unha ferramenta do produtor
1.1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.
1.2. Algunhas cuestións previas achega do guión e da produción
1.3. Tentativa de definición dese documento chamado guión
1.4. Funcións do guión
1.5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista
1.6. As fases de desenvolvemento do guión: o qué e o cómo, a historia e a trama.
1.7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión
2. O produtor: un buscador de historias
2.1. Qué historias contar?
2.2. O mapa das ideas: historias, temas e personaxes
2.3. Elementos cardinais dunha historia
2.4. A unidade de acción
2.5. A narrativa line: a historia mínima dun conflito
2.6. Análise da narrativa line
3. O protagonista: a encarnación do conflito
3.1. A espiña dorsal do personaxe
3.2. A caracterización do personaxe
3.3. O arco de transformación do personaxe
3.4. A pregunta dramática
3.5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.
3.6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito
3.7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de series de TV de ficción.
3.8. Os personaxes reais nos documentais.
-Análise guión II. 1. Para que serve (para que queres) un guión. Alternativas:
1.1. Ás veces, para nada
1.2. Unha primeira vida
1.3. Unha ferramenta de traballo
1.4. Unha ferramenta de venda
2. Cómo xestionar a escritura e os dereitos:
2.1. A obra preexistente (os dereitos)
2.2. O caso da historia real
2.3. Cuestións a acoutar
2.4. O encargo (ademais de dereitos, traballo)
2.5. Cómo (e cándo) se escribe un guión
2.6. Os oficios do guión
2.7. Os equipos
3. As formas do guión:
3.1. O dossier de venda
3.2. Da log line ao guión
3.3. Scripted/ non scripted
4. Cómo son as series de tv
4.1. Por estrutura
4.2. Por xénero
5. Cómo ler un guión (non é tan fácil!)
5.1. Consellos prácticos
5.2. Pautas para a análise
Análise guión III. 1. Introdución. O analista de guións
1.1. O labor do analista de guións.
1.1.1. O analista na industria de contar historias.
1.1.2 Procesos nos que se interveñen.
1.1.3 A análise na produción executiva.
2. Desenvolvemento de proxectos. Da selección do proxecto ao seu lanzamento.
2.1. Aspectos que se teñen en conta nas eleccións de proxectos.
2.1.1. Valoración técnica da potencialidade do proxecto.
2.1.2. Puntos débiles habituais na elaboración de proxectos.
2.1.3. Valoracións empresariais.
3. O proceso de desenvolvemento de proxectos
3.1. Ferramentas para acoutar o proxecto: a documentación, a formación de equipos creativos. Procura de ton e xéneros.
4. Procesos de traballo, reunións, informes e tomas de decisións
4.1. A análise como ferramenta de traballo. Qué se comunica e cómo.
4.1.1. Xerarquización da información que conterá a análise.
4.1.2. Redacción e ton do informe.
4.1.3. A toma de decisións. Comprensión dos procesos creativos e de produción.
4.1.4. A formación de equipos.
4.1.5. A elaboración de dossieres.
5. Lectura crítica dun guion. Aspectos que debemos ter en conta:
5.1. Cómo se le un guion?
5.2. Cáles son os erros máis comúns nos diferentes aspectos técnicos do guión?
5.2.1. Personaxes principais e secundarios.
5.2.2. Tramas e subtramas.
5.2.3. Estrutura e ritmo.
5.2.4. Tono e diálogos.
5.2.5. O estilo.
6. Lectura crítica dun guión. II. A análise da secuencia.
6.1. Principais erros na construción de secuencias: diálogos impostados, falta de tempo, falta de manexo do visual.
6.2. Secuencias cruciais nun guión e principais dificultades:
6.2.1. A presentación
6.2.2. Os puntos de xiro.
6.2.3. O clímax e o anticlímax.
7. A arte de arranxar unha secuencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A17 A18 B7 21 0 21
Seminario A3 A17 32 21 53
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan ao alumnado os contidos troncais da materia.
Seminario Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia. Tamén se contemplan titorías cos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memmoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A3 A17 A18 B7 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Seminario A3 A17 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título, consistente en:

Elaboración de breves sinopses ou historias de diferentes fontes (orais, xornalísticas, literarias...).
80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Robert McKee (1997). El Guión. Alba Editorial
William Goldman (1992). Las aventuras de un guionista en Hollywood. Plot Ediciones
David Mamet (2015). Los tres usos del cuchillo. Alba Editorial
Stephen King (2003). Mientra escribo. Debolsillo
David Mamet (1999). Una profesión de putas. Ediciones El Milagro

Campbell, J. (1997).El héroe de las mil caras: psicoanálisis del mito. México D.F: Fondo de Cultura Económica.

Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc.

Goldman, W., & Vázquez, J. G. (1992).Las aventuras de un guionista en Hollywood. Madrid: Plot.

Grau, M. (2017).La Mente Narradora. La Neurociencia Aplicada al Arte de Escribir Guiones. Barcelona: Laertes Ediciones

Guillot, L. (2018). Capítulo 1 La función del piloto de las series de televisión. Narrativas en progreso: Dramas en la televisión norteamericana contemporánea, 13.

McKee, R. (2011).El guion. Story. Barcelona: Alba Editorial.

Seger, L. (1991).Cómo convertir un buen guion en un guion excelente. Madrid: Ediciones Rialp.

Snyder, B. (2016). ¡Salva al gato! Barcelona: Alba Editorial.

Toledano, G., & Verde, N. (2007).Cómo crear una serie de televisión. T&B.

Vogler, C. (2002).El viaje del escritor. Barcelona: Ediciones Robinbook.

 

Referencias de análisis de guion

Edwards, R., & Skerbelis, M. (2005).I Liked It, Didn't Love it: Screenplay Development from the Inside Out. Los Angeles.Lone Eagle Pub.

Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc.

Katahn.T.L (1990). Reading for a living: how to be a professional story analyst for film and television. Los Angeles. Blue Arrow Books

Sanz-Magallón, A. (2007). Cuéntalo bien. El sentido común aplicado a las historias. Madrid: Plot

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías