Identifying Data 2022/23
Subject (*) Script Analysis Code 616531015
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Lecturers
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
E-mail
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
General description O obxectivo da materia é que o alumno coñeza aprenda a aplicar os diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guion. O alumno adquirirá a capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles, e desenvolverá a capacidade de traducir eses guións a necesidades técnicas, humanas e económicas.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3. Conocer las técnicas de creación y producción de contenidos comunicativos
A17 CE17 - Conocer y analizar los nuevos lenguajes y narrativas de los medios de comunicación digitales para contenidos informativos y de entretenimiento
A18 CE18 - Incorporar habilidades creativas para la generación de contenidos y recursos en el entorno periodístico y audiovisual
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Aplicación dos diferentes mecanismos e elementos que forman parte da construción dun guión. AJ3
AJ17
AJ18
BJ7
- Desenvolvemento da capacidade para analizar relatos audiovisuais, identificando os seus puntos fortes e débiles. AJ3
AJ17
AJ18
- Traducir os guións a necesidades técnicas, humanas e económicas. AJ3
AJ18

Contents
Topic Sub-topic
Análise de guión I 1. O guión: unha ferramenta do produtor
1.1. O dominio do guión no perfil profesional do produtor.
1.2. Algunhas cuestións previas achega do guión e da produción
1.3. Tentativa de definición dese documento chamado guión
1.4. Funcións do guión
1.5. A película e o espectador: a responsabilidade do guionista
1.6. As fases de desenvolvemento do guión: o qué e o cómo, a historia e a trama.
1.7. A relación produtor-guionista: o desenvolvemento do guión
2. O produtor: un buscador de historias
2.1. Qué historias contar?
2.2. O mapa das ideas: historias, temas e personaxes
2.3. Elementos cardinais dunha historia
2.4. A unidade de acción
2.5. A narrativa line: a historia mínima dun conflito
2.6. Análise da narrativa line
3. O protagonista: a encarnación do conflito
3.1. A espiña dorsal do personaxe
3.2. A caracterización do personaxe
3.3. O arco de transformación do personaxe
3.4. A pregunta dramática
3.5. O proceso de identificación do espectador: a conexión emocional.
3.6. Protagonista/ Antagonista: a plasmación dramática do conflito
3.7. A descrición dos personaxes e o mapa de relacións: ingredientes esenciais da biblia de series de TV de ficción.
3.8. Os personaxes reais nos documentais.
-Análise guión II. 1. Para que serve (para que queres) un guión. Alternativas:
1.1. Ás veces, para nada
1.2. Unha primeira vida
1.3. Unha ferramenta de traballo
1.4. Unha ferramenta de venda
2. Cómo xestionar a escritura e os dereitos:
2.1. A obra preexistente (os dereitos)
2.2. O caso da historia real
2.3. Cuestións a acoutar
2.4. O encargo (ademais de dereitos, traballo)
2.5. Cómo (e cándo) se escribe un guión
2.6. Os oficios do guión
2.7. Os equipos
3. As formas do guión:
3.1. O dossier de venda
3.2. Da log line ao guión
3.3. Scripted/ non scripted
4. Cómo son as series de tv
4.1. Por estrutura
4.2. Por xénero
5. Cómo ler un guión (non é tan fácil!)
5.1. Consellos prácticos
5.2. Pautas para a análise
Análise guión III. 1. Introdución. O analista de guións
1.1. O labor do analista de guións.
1.1.1. O analista na industria de contar historias.
1.1.2 Procesos nos que se interveñen.
1.1.3 A análise na produción executiva.
2. Desenvolvemento de proxectos. Da selección do proxecto ao seu lanzamento.
2.1. Aspectos que se teñen en conta nas eleccións de proxectos.
2.1.1. Valoración técnica da potencialidade do proxecto.
2.1.2. Puntos débiles habituais na elaboración de proxectos.
2.1.3. Valoracións empresariais.
3. O proceso de desenvolvemento de proxectos
3.1. Ferramentas para acoutar o proxecto: a documentación, a formación de equipos creativos. Procura de ton e xéneros.
4. Procesos de traballo, reunións, informes e tomas de decisións
4.1. A análise como ferramenta de traballo. Qué se comunica e cómo.
4.1.1. Xerarquización da información que conterá a análise.
4.1.2. Redacción e ton do informe.
4.1.3. A toma de decisións. Comprensión dos procesos creativos e de produción.
4.1.4. A formación de equipos.
4.1.5. A elaboración de dossieres.
5. Lectura crítica dun guion. Aspectos que debemos ter en conta:
5.1. Cómo se le un guion?
5.2. Cáles son os erros máis comúns nos diferentes aspectos técnicos do guión?
5.2.1. Personaxes principais e secundarios.
5.2.2. Tramas e subtramas.
5.2.3. Estrutura e ritmo.
5.2.4. Tono e diálogos.
5.2.5. O estilo.
6. Lectura crítica dun guión. II. A análise da secuencia.
6.1. Principais erros na construción de secuencias: diálogos impostados, falta de tempo, falta de manexo do visual.
6.2. Secuencias cruciais nun guión e principais dificultades:
6.2.1. A presentación
6.2.2. Os puntos de xiro.
6.2.3. O clímax e o anticlímax.
7. A arte de arranxar unha secuencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A17 A18 B7 21 0 21
Seminar A3 A17 32 21 53
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan ao alumnado os contidos troncais da materia.
Seminar Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia. Tamén se contemplan titorías cos alumnos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominadas "Titorías" na memmoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A3 A17 A18 B7 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Seminar A3 A17 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título, consistente en:

Elaboración de breves sinopses ou historias de diferentes fontes (orais, xornalísticas, literarias...).
80
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Robert McKee (1997). El Guión. Alba Editorial
William Goldman (1992). Las aventuras de un guionista en Hollywood. Plot Ediciones
David Mamet (2015). Los tres usos del cuchillo. Alba Editorial
Stephen King (2003). Mientra escribo. Debolsillo
David Mamet (1999). Una profesión de putas. Ediciones El Milagro

Campbell, J. (1997).El héroe de las mil caras: psicoanálisis del mito. México D.F: Fondo de Cultura Económica.

Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc.

Goldman, W., & Vázquez, J. G. (1992).Las aventuras de un guionista en Hollywood. Madrid: Plot.

Grau, M. (2017).La Mente Narradora. La Neurociencia Aplicada al Arte de Escribir Guiones. Barcelona: Laertes Ediciones

Guillot, L. (2018). Capítulo 1 La función del piloto de las series de televisión. Narrativas en progreso: Dramas en la televisión norteamericana contemporánea, 13.

McKee, R. (2011).El guion. Story. Barcelona: Alba Editorial.

Seger, L. (1991).Cómo convertir un buen guion en un guion excelente. Madrid: Ediciones Rialp.

Snyder, B. (2016). ¡Salva al gato! Barcelona: Alba Editorial.

Toledano, G., & Verde, N. (2007).Cómo crear una serie de televisión. T&B.

Vogler, C. (2002).El viaje del escritor. Barcelona: Ediciones Robinbook.

 

Referencias de análisis de guion

Edwards, R., & Skerbelis, M. (2005).I Liked It, Didn't Love it: Screenplay Development from the Inside Out. Los Angeles.Lone Eagle Pub.

Garfinkel, A. (2010). Screenplay Story Analysis. Nueva York. Skyhorse Publishing, Inc.

Katahn.T.L (1990). Reading for a living: how to be a professional story analyst for film and television. Los Angeles. Blue Arrow Books

Sanz-Magallón, A. (2007). Cuéntalo bien. El sentido común aplicado a las historias. Madrid: Plot

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.