Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Financiación de Contidos e Proxectos Audiovisuais Código 616531017
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Arrojo Baliña, María José
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
Profesorado
Arrojo Baliña, María José
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
maria.jose.arrojo@udc.es
francisco.sanchez@udc.es
Web http://www.mpxa.net
Descrición xeral O alumno coñecerá os recursos económicos e financeiros empregados nas producións audiovisuais, estudará ferramentas de financiamento de obras audiovisuais e aprenderá a correcta forma de xestionar recursos técnicos, humanos e orzamentarios nas producións audiovisuais.


Competencias do título
Código Competencias do título
A8 CE8. Encontrar medios de financiación para proyectos comunicativos de informativos o de entretenimiento
A11 CE11 - Elaborar presupuestos, cronogramas y planes de trabajo en un proyecto comunicativo
B2 CB7 - Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B8 CG5 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecer os recursos económicos e financeiros empregados nas producións audiovisuais. AP8
AP11
BP2
BP8
- Estudar as ferramentas de financiamento de obras audiovisuais. AP8
BP8
- Aprender a correcta forma de xestionar recursos técnicos, humanos e orzamentarios nas producións audiovisuais. BP2

Contidos
Temas Subtemas
-Financiamento e coprodución internacional.
1. Coprodución internacional
1.2. O orzamento de desenvolvemento, o orzamento de produción, o plan de financiamento, o worksplit
1.3. A coprodución: vía oficial – non oficial. Acordos bilaterais de coprodución
1.4. Os elementos necesarios para atraer a un coproductor internacional: dossier / packaging
1.5. Aspectos contractuais da negociación
1.6. Elaboración dun Plan de financiamento e de explotación
2. Novas maneiras de financiar
2.1. A nova cadea de valor: novos paradigmas
2.2. Os diferentes dereitos implicados e xanelas de explotación
2.3. Os diferentes recursos financeiros
2.4. Os novos ecosistemas televisivos e de plataformas
-Orzamentos e financiamento. 1. O produtor executivo, un cargo mal entendido en España
2. O traballo de Produtor executivo nunha serie de ficción
3. O modelo Portocabo. Deseñando contidos desde a produción
4. Da idea ao produto final
5. As preguntas crave que un produtor executivo débese facer ante unha idea / proxecto
6. Como crear, deseñar e vender un contido
7. Financiamento. As diferentes opcións en España
8. O deseño de produción
9. Orzamento: Pasos previos para poder orzar ben
-Recursos económicos e financeiros. Financiamento de proxectos SGR. 1. Situación do panorama audiovisual:
- Cambio na análise de riscos a nivel mundial. O punto de vista das Entidades Financeiras. CREA SGR
- Dificultades financeiras do sector
- Cambios no modelo de financiamento.
2 Tipos de Produción:
- Produción de longametraxes.
- Tv Movies.
- Series e programas de televisión.
- Documentais.
3. Axentes que interveñen na produción.
4. Xanelas de explotación.
5. Como se financia unha película:
- Axudas e Subvencións:
• Nacionais, Europeas e Iberoamérica
• ICAA ( NOVO MODELO orde 2796/2015 e borrador)
- Dereitos de Antena.
- Produtores asociados.
- MG de Distribuidoras e axentes de vendas.
- Patrocinio, Product Placement, Merchandising.
- Incentivos Fiscais.
-Financiamento de videoxogos. 1. Produción de videoxogos
1.1. Mapa da industria do videoxogo en España e no mundo
1.2. Esquema dunha produtora de videoxogos
1.3. Formatos de produto
1.4 Financiamento e desenvolvemento

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 B2 B8 31 0 31
Seminario A8 A11 B2 B8 29 51.5 80.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases presenciais os masterclass con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan ao alumnado os contidos troncais da materia.
Seminario Sesións dirixidas por profesionais relevantes do sector nas que se realizan traballos prácticos para que o alumnado adquira as competencias e coñecementos desta materia. No caso concreto desta asignatura os alumnos deben deseñar o plan de financiamento do seu Proxecto de Máster.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Descrición
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías denominada "Titorías" na memoria de verificación do título, concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A8 B2 B8 A Sesión Maxistral inclúe a “INTERVENCIÓN DO ALUMNO NA AULA” como método de avaliación que queda reflectido na memoria de verificación do título. 20
Seminario A8 A11 B2 B8 No Seminario recóllese o método de avaliación dos "TRABALLOS PRÁCTICOS" reflectido na memoria de verificación do título. No caso concreto desta asignatura os alumnos deben deseñar o plan de financiamiento do seu Proxecto de Máster. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Eduardo Prádanos Grijalvo (). Cómo escribir una Biblia Transmedia.
Peter Gruber (2011). Storytelling para el éxito. Ed Empresa Activa
Don Hewitt (2003). Tell me a story. Public Affairs Books
Brandon Tartikoff (1993). The last great ride. Turtle Bay Books
Paul Boross, The Pitch Doctor (2011). The Pitching Bible. CGW Publishing

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías