Identifying Data 2020/21
Subject (*) Distribution, Trends and Box Office Code 616531018
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
López Fernández, Alicia
Monzón Fueyo, Manuel
Nido Rodríguez, Mª Fernanda del
Pena Pérez, Jaime
Pérez Sánchez de Silva, Francisco Javier
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
alicia.lopez.fernandez@udc.es
Web
General description O alumno coñecerá os procesos de compra e venda de produtos audiovisuais e as diferentes xanelas de explotación. Familiarizarase cos diferentes xéneros de ficción no mercado nacional e internacional e aprenderá a establecer unha relación entre os distintos xéneros, cada un posuidor dunha linguaxe cinematográfica determinada, e os seus resultados en taquilla.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
- Traballos tutelados (con atención personalizada, computa na avaliación)
- Seminarios profesionais
- Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)



Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuales para resolver dúbidas e facer o seguimiento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
- Teams: esta plataforma utilizarase para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario establecido, e para o seguimiento e apoio na realización dos traballos tutelados e prácticas en laboratorio. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbo presenciais ata o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios ca de xuño.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecer os procesos de compra e venda de produtos audiovisuais e as diferentes xanelas de explotación. AJ1
AJ9
AJ13
AJ16
BJ7
- Introdución aos diferentes xéneros de ficción no mercado nacional e internacional. AJ9
AJ13
- Relacionar os distintos xéneros, cada un posuidor dunha linguaxe cinematográfica determinada, e os seus resultados en taquilla. AJ13
AJ16

Contents
Topic Sub-topic
-Distribución e tendencias en cinema I.
1. Produtor versus Distribuidor.
2. Xanelas de explotación
2.1. longametraxes
2.2. series de ficción
-Distribución e tendencias en cinema II. 1. Que é a distribución?:
1.1. Xanelas de explotación
1.2. Tipos de distribuidoras
1.3. Equipo nunha distribuidora
2. Adquisición dunha película:
2.1. Proceso de adquisición
2.2. Diferenzas entre adquisicións de diferentes procedencias
3. Proceso de lanzamento dunha película en cinemas e noutras plataformas
-Distribución e tendencias en ficción de TV I. 1. Que é un produtor executivo?
2. Funcións básicas do produtor executivo.
3. O traballo con prototipos e as súas consecuencias.
4. Producir para distribuír.
5. A importancia de saber a quen vendemos.
6. A importancia de saber quen é a nosa competencia.
-Distribución e tendencias en ficción de TV II. 1. Definición de xanelas:
1.1. Free TV
1.2. Pay TV
1.3. OTT
1.4.Outros
2. Modelo tradicional vs. Novo modelo:
2.1. Modelo tradicional de explotación por xanelas
2.2. Cambio de modelo – Causas e consecuencias
2.3.Novo modelo de explotación por xanelas – Actores e estratexias
3. Modelos de negocio:
3.1. Como compra un Free TV? – En España e fóra de España
3.2. Como compra un Pay TV?
3.3. Como compra un SVOD? – Plataformas mundiais e non mundiais
4. Que modelo interésame como produtor? – Por que e como

-Distribución e tendencias en formatos. 1. Formatos de entretemento.
- Estrutura de formatos trelevisivos
- Custos de formatos televisivos
2. Presentación de formatos
3. Como construír un killer format?
4. A venda do formato
-Mercados. 1. O contido:
- Ficción vs Entretemento.
- O percorrido do contido.
- O potencial comercial.
2. A comercialización do contido:
- Tipos de dereitos.
- Formato.
- Por que adaptar un formato.
- Que é un formato: elementos, custo.
- Protección xurídica
3. Mercados:
- Mercados máis importantes.
- Asistentes.
- Como funcionan.
- Material de márketing.
- Casetas.
- Conferencias.
- Prensa.
4. Que está a ocorrer nos mercados.
-Box Office. 1. Introdución a Box Office.
2. Conceptos xerais Box- office.
3. As películas máis taquilleras de todos os tempos.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A13 B7 6.5 45.5 52
Supervised projects A9 A13 5 35 40
Seminar A1 A9 A13 A16 20 0.5 20.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice - Análise da grella de programación semanal dunha canle de televisión.
- Formulación dun produto audiovisual segundo as instrucións expostas en clase.
- Análise de produtoras audiovisuais.
- Análise do despacho de billetes dunha película que os alumnos elixan.
Supervised projects Traballo por parella dunha das dúas prácticas que propón o docente:
1. Propoñer dous formatos sinalando a continuación:
- Título.
- Sinopse nun parágrafo.
- Posibles clientes.
- Que oco cobre, que soluciona ao cliente/s.
- Caras que protagonizan o formato.

2. Os alumnos converteranse en directores de contido dunha cadea xeneralista española. Cun orzamento de 15.000 euros, os alumnos terán que adquirir dous formatos nun mercado internacional e contestar aos seguintes campos en cada formato:
- Que cadeas son.
- Título orixinal.
- Título da adaptación española.
- Día e hora de emisión.
- Que problema soluciona á miña cadea este formato?
- Cara ou caras (presentador, actores…).

3. Deseñar un plan de distribución do proxecto de cada alumno contestando as seguintes preguntas:
- A que tipo de distribuidoras encomendaríaslle a súa comercialización?
- En que países crees que terá un mellor percorrido?
- Crees que funcionaría mellor como lata ou como formato?
- En que mercados crees que debería presentalo a distribuidora?



Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A13 B7 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
Supervised projects A9 A13 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.

50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Laura Miñarro (). Cómo vender una obra audiovisual. Ed. UOC
Alex Mendíbil (). España en serie. Ed. Aguilar
Stephanie Palmer (). Good in a room. Currency Books
Marlon Quintero (). Innovation for Media Content Creation. Tools and strategies for delivering successful content. J. Ross Publishing
Jean Claude Carriere (). La película que no se ve. Editorial Paidós
Storytelling para el éxito (). Peter Gruber. Ed Empresa Activa
Tara Bennett (). Showrunners – The art of running TV Shows. Titan Books
Don Hewitt (). Tell me a story. Public Affairs Books
Brandon Tartikoff (). The last great ride. Turtle Bay Books
Paul Boross, The Pitch Doctor (). The Pitching Bible. CGW Publishing
David Mamet (). Una profesión de putas. Editorial Debate

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.