Identifying Data 2021/22
Subject (*) Distribution, Trends and Box Office Code 616531018
Study programme
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Lecturers
Arrojo Baliña, María José
E-mail
maria.jose.arrojo@udc.es
Web
General description O alumno coñecerá os procesos de compra e venda de produtos audiovisuais e as diferentes xanelas de explotación. Familiarizarase cos diferentes xéneros de ficción no mercado nacional e internacional e aprenderá a establecer unha relación entre os distintos xéneros, cada un posuidor dunha linguaxe cinematográfica determinada, e os seus resultados en taquilla.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
- Traballos tutelados (con atención personalizada, computa na avaliación)
- Seminarios profesionais
- Prácticas de laboratorio (poden facerse online, con atención personalizada, computa na avaliación)



Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuales para resolver dúbidas e facer o seguimiento dos traballos tutelados.
- Google Docs: para compartir materiais dos profesores e profesionais que imparten docencia.
- Teams: esta plataforma utilizarase para as clases maxistrais, os seminarios con profesionais, segundo o horario establecido, e para o seguimiento e apoio na realización dos traballos tutelados e prácticas en laboratorio. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia. A través de Teams os alumnos tamén poden transladar consultas.

4. Modificacións na avaliación

Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbo presenciais ata o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios ca de xuño.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A16 CE16 - Planificar e implementar acciones de comunicación y generación de contenidos en redes sociales, para proyectos informativos y de entretenimiento
B7 CG3 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Coñecer os procesos de compra e venda de produtos audiovisuais e as diferentes xanelas de explotación. AJ1
AJ9
AJ13
AJ16
BJ7
- Introdución aos diferentes xéneros de ficción no mercado nacional e internacional. AJ9
AJ13
- Relacionar os distintos xéneros, cada un posuidor dunha linguaxe cinematográfica determinada, e os seus resultados en taquilla. AJ13
AJ16

Contents
Topic Sub-topic
-Distribución e tendencias en cinema I.
1. Produtor versus Distribuidor.
2. Xanelas de explotación
2.1. longametraxes
2.2. series de ficción
-Distribución e tendencias en cinema II. 1. Presentación BTEAM
2. Adquisición dunha película.
2.1. Como é este proceso.
2.2. Tipos de compras – cinema español vs. cinema internacional
2.3. Propostas de Distribución Internacionais e
Nacionais.
2.4. Vantaxes da Coprodución vs. Distribución.
2.5. Deal Memo e Contrato de Adquisición.
2.6. Estimados de Negocio
3. A Distribución desde o inicio da produción:
3.1. Desenvolvemento: plan de comercialización; contratos de distribución
e investimento en P&A (obrigacións ICAA vs.
realidade)
3.2. Produción: materiais de rodaxe; prensa; xestión de talento.
3.3. Posproducción: materiais de distribución, fotos, cartel e
tráiler teaser. Onde termina o traballo do produtor e
empeza o do distribuidor.
4. Que pasa cunha película desde que se compra ata que
se estrea.
4.1. Lanzamento en cinemas
4.2. Data do trinque en cinemas ou dating. Importancia.
4.3. Estratexia de festivais (nacionais e internacionais)
4.4. Estratexia de lanzamento. Posicionamento e mensaxe.
DAFO e P&A.
4.5. Creación de pezas creativas: cartel, trailer
4.6. Accións de comunicación e márketing. RRSS.
4.7. Axencia de prensa?
4.8. Resultados, Premios, posibilidade de reestrea e retorno
do investimento.
4.9. Lanzamento en VOD e DVD
4.10. Outras canles alternativas de distribución
-Distribución e tendencias en ficción de TV I. 1. Que é un produtor executivo?
2. Funcións básicas do PRODUTOR EXECUTIVO
3. O traballo con prototipos e as súas consecuencias
4. Producir para distribuír
5. Prodúcese igual para OTT e cadeas xeneralistas?
6. Tendencias en ficción en OTT en España 2020
7. Tendencias en ficción en cadeas xeneralistas en España 2020
8. Os novos formatos de ficción
9. Custos de ficción nacional
10. A importancia de saber a quen vendemos.
11. A importancia de saber quen é a nosa competencia
-Distribución e tendencias en ficción de TV II. 1.Definición de xanelas:
1.1. Free TV
1.2. Pay TV
1.3. OTT
1.4. Outros
2. Modelo tradicional vs. Novo modelo:
2.1. Modelo tradicional de explotación por xanelas
2.2. Cambio de modelo – Causas e consecuencias
2.3.Novo modelo de explotación por xanelas – Actores e estratexias
3. Modelos de negocio:
3.1. Como compra un Free TV? – En España e fóra de España
3.2. Como compra un Pay TV?
3.3. Como compra un SVOD? – Plataformas mundiais e non mundiais
4. Que modelo interésame como produtor? – Por que e como
5. Televisión de pago en España: contexto xeral.
6. Plataformas, servizos e canles.
7. Canles de televisión de pago: organización interna:
8 Departamento de contidos:
8.1. Compras:
8.1.1. Catálogo propio, acordo marco.
8.1.2. Allea: Mercados, selección ou negociación.
8.2. Programación:
8.2.1. Obxectivos
8.2.2. Análise audiencia
8.2.3 Estratexia Grella
8.2.4. Estreas e repeticións
8.3. Produción:
8.3.1. Contexto
8.3.2. Modelos
8.3.3. Estratexia
8.3.4. Formatos
8.3.5. Procesos
9. Distribución: Nacional e internacional
-Distribución e tendencias en formatos. 1. Formatos de entretemento.
- Estrutura de formatos trelevisivos
- Custos de formatos televisivos
2. Presentación de formatos
3. Como construír un killer format?
4. A venda do formato
-Mercados. 1. Definición dos elementos básicos dun documento de venda:
1.1. Título
1.2. Xénero e subgénero
1.3. En caso de TV: Formato (Número episodios x duración) e Tempadas: Serie pechada – continuidade.
1.4. Logline: como construír un bo logline.
1.5. Sinopse argumental
1.6. Personaxes (en caso de Ficción)
1.7. Mecánica (en caso de Entretemento)
2. Definición dos elementos adicionais:
2.1. Ficha técnica e artística (se existe)
2.2. Máis: Baséase nunha novela previa ou unha serie previa?
2.3. Sinopse episódicas (Ficción seriada)
2.4. Proxección das seguintes tempadas (Ficción seriada)
2.5. BIO Produtora + Talento
2.6. Contido 360 - Proxecto transmedia
3. Os Nons: aspectos que debemos evitar.
4. Tono e Estilo
5. O deseño do documento
6. A venda persoal
7. Contexto
8. Función
9. Adaptabilidade
10. Entender que son as vendas internacionais.
11. Comprender as bases da relación Produtor – Axente de Vendas
12. Coñecer os termos legais básicos da distribución e detectar puntos sensibles
13. Aproximarse ao funcionamento do circuíto de festivais
-Box Office. 1. Introdución a Box Office.
2. Conceptos xerais Box- office.
3. As películas máis taquilleras de todos os tempos.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A13 B7 6.5 45.5 52
Supervised projects A9 A13 5 35 40
Seminar A1 A9 A13 A16 20 0.5 20.5
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice - Análise da grella de programación semanal dunha canle de televisión.
- Formulación dun produto audiovisual segundo as instrucións expostas en clase.
- Análise de produtoras audiovisuais.
- Análise do despacho de billetes dunha película que os alumnos elixan.
Supervised projects - Toma de decisións no lanzamento da película “El Olvido que Seremos” de Fernando Trueba.
- Definición do roteiro empresarial e creativo dun proxecto informativo ou programa xornalístico dependendo da plataforma: Netflix, Disney+, Amazon e Movistar.
Seminar Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A13 B7 En relación coas prácticas de laboratorio valorarase:
- O manexo das ferramentas informáticas explicadas en clase.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
50
Supervised projects A9 A13 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.

50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Laura Miñarro (). Cómo vender una obra audiovisual. Ed. UOC
Alex Mendíbil (). España en serie. Ed. Aguilar
Stephanie Palmer (). Good in a room. Currency Books
Marlon Quintero (). Innovation for Media Content Creation. Tools and strategies for delivering successful content. J. Ross Publishing
Jean Claude Carriere (). La película que no se ve. Editorial Paidós
Storytelling para el éxito (). Peter Gruber. Ed Empresa Activa
Tara Bennett (). Showrunners – The art of running TV Shows. Titan Books
Don Hewitt (). Tell me a story. Public Affairs Books
Brandon Tartikoff (). The last great ride. Turtle Bay Books
Paul Boross, The Pitch Doctor (). The Pitching Bible. CGW Publishing
David Mamet (). Una profesión de putas. Editorial Debate

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.