Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Dirección de Produción Audiovisual Código 616531020
Titulación
Máster Universitario en Produción Xornalística e Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Sanchez, Jose Francisco
Correo electrónico
francisco.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ten como obxectivo o coñecemento das tarefas dun Director de Produción no desenvolvemento e produción dun proxecto audiovisual, a profundización nos coñecementos para a creación de documentos de traballo, así como a análise de todos os elementos que se deben ter en conta á hora de dirixir a produción de diferentes proxectos audiovisuais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1. Conocer la gestión y administración de empresas audiovisuales
A9 CE9 - Analizar y prever las tendencias de los mercados de informativos y de entretenimiento en el entorno digital
A10 CE10 - Conocer el marco legal y deontológico de los contenidos periodísticos y de entretenimiento
A11 CE11 - Elaborar presupuestos, cronogramas y planes de trabajo en un proyecto comunicativo
A12 CE12 - Desarrollar la capacidad innovadora y crítica en las empresas de comunicación, tanto informativas como de entretenimiento, en el entorno digital
A13 CE13 - Profundizar en el análisis de los productos periodísticos y de entretenimiento desde una perspectiva práctica e internacional
A20 CE20 - Conocer las responsabilidades de un productor ejecutivo en un proyecto de entrete
B1 CB6 - Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Coñecemento das tarefas dun Director de Produción no desenvolvemento e produción dun proxecto audiovisual. AP1
AP12
AP20
BP1
- Análise de todos os elementos que se deben ter en conta á hora de dirixir a produción de diferentes proxectos audiovisuais. AP9
AP13
- Profundar nos coñecementos para a creación de documentos de traballo. AP10
AP11
BP1

Contidos
Temas Subtemas
- Produción cinema I.
1. Formatos de gravación.
- Preprodución.
- Gravación.
- Postproducción e entrega á cadea.
2. Conceptos xerais para a elaboración dun orzamento:
- Tempo – Calendario pre- grab-post.
- Partidas. Conceptos. Porcentaxes.
- Onde se vai o diñeiro nunha serie de tv?
- Custo.
- Diversos formatos de orzamento en función do proxecto.
- Exemplos en excell.
- Produción cinema II. 1.Financiamento público:
- Rexional (Galicia – Agadic)
- Nacional ( ICAA)
- Internacional - outros
2. Financiamento privado.
3. Exemplo de plan de financiamento.
4. Dúbidas sobre a construción dun orzamento.
- Produción cinema III. 1. Análise das decisións estilísticas, existenciais e económicas dun produtor á longo da súa carreira.
2. Desenvolvemento e análise de plans de financiamento.
-Produción en televisión. 1. O traballo do produtor.
2. El éxito e o fracaso: exemplos.
3. Da idea á realidade.
4. A produción de documentais
-Produción multipantalla. 1. Modelos de Distribución:
1.1.Puntos de venda.
1.2.Plataformas Online.
1.4. Streaming.
1.5. Advergaming.
1.6. Free2Play.
1.7. Early Access.
1.7.Xogos episódicos.
1.8. Competicións online de videoxogos.
-Produción videoxogos. 1. Os videoxogos como xeradores de contido audiovisual:
- O fenómeno dos espectadores de videoxogos.
- Plataformas de distribución: o caso de Twitch. tv.
- Modelos de xeración de ingresos a través dos contidos.
2. eSports:
-Que son os eSports.
-A industria dos eSports: cifras e datos a nivel mundial.
-Panorama nacional.
-Os eSports como xeradores de audiencias e contidos
3. Contidos Audiovisuais en eSports:
-Os formatos audiovisuais nos deportes electrónicos.
-Canles e distribución dixital.
-Xeración e “ drive” de audiencias.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A12 A13 B1 10 50 60
Seminario A1 A9 A10 A11 A12 A13 A20 11 4 15
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Gravación dun plano de teléfono móbil a imitación de Lumière & Company.
Seminario Clases presenciais con profesionais de recoñecido prestixio nas que trasladan aos alumnos os contidos nucleares da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición

A atención personalizada que se describe para estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor para a atención e seguimento do traballo realizado por cada alumno. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A12 A13 B1 En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

El documental, Historia y estilo. Erik Barnouw. Ed. Gedisa

Documental y vanguardia. Casimiro Torreiro, Josetxo Cerdán. Varios. Ed. Catedra

El documental. La otra cara del cine. Jean Breschand. Ed. Paidos.

Colección “Los pequeños cuadernos de “Cahiers du Cinéma”

La representación de la realidad. Bill Nichols. Ed. Paidos

Callate y rueda. Guia del documental. Anthony Q. Artis. Ed. Omega. Focal Press

Como hacer documentales. Kevin J. Lindenmuth. Ed.Acanto

Quiero hacer un documental. Manuel Gomez Segarra. Ed-. Rialp. “Libros de cine”

Las claves del documental. Nel Escudero. Ed. Instituto RTVE

Realización de documentales y reportajes. Jaime Barroso. Ed. Síntesis

Dirección de documentales para televisión: Guión, producción y realización. Bienvenido León. Ed. Eunsa

Dirección de documentales. Michael Rabiger. Ed. Instituto RTVE

100 documentales para explicar historia. J.M.Caparrós Lera, Magí Crusells y Ricard Mamblona. Alianza Editorial

La producción de documentales en la era digital. Miguel Francés. Ed. Cátedra. Col. Signo e Imagen

Webs:

Especializadas

http://www.divxclasico.com/

http://www.naranjasdehiroshima.com/

http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/documentactual.htm

http://catalogo.artium.org/book/export/html/7230

http://docuscolombia.blogspot.com.es/search/label/realidad

http://www.rtve.es/alacarta/documentales/

http://www.in-edit.beefeater.es/webapp/top100?id=699

Generalistas

http://documentales.es

http://topdocumentaryfilms.com/watch-online/

http://www.ver-documentales.net/

http://www.documaniatv.com/

http://www.documentales-online.com/

http://www.teledocumentales.com/

Material de Dominio Público

http://archive.org/index.php

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías